Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 20°C Még több cikk.

Volt már vitája közszolgáltatóval?

Volt már vitája közszolgáltatóval?Mérőóra. Kapocs az ügyfél és a szolgáltató között. Fotó: Karnok Csaba
Igazán hétköznapi, mindenkit érintő területről várjuk kérdéseiket, panaszaikat, észrevételeiket online sorozatunkban - ezen a héten a közműszolgáltatásokkal kapcsolatos felvetésekre válaszolnak a fogyasztóvédők. Mit tehetünk, ha sérül a plomba, vitázunk a teljesítésen, vagy sokalljuk a számlát?
Régen nincs már a gáz-, villany- vagy vízóráknál havi leolvasás, de évente egyszer mindenképpen rá akarnak nézni a szolgáltatók – ez teljesen érthető. Az is, hogy akkor biztosítani kell a bejutásukat a lakásba vagy a családi házba. Járt már úgy, hogy ebből problémája volt?

Két leolvasás között diktálhatjuk a mérőóraállást, ennek hiányában a szolgáltató nem tehet mást, mint becsül, és ezt „fogyasztói előéletünk" alapján teszi. Volt már ebből gondja? Túl sokkal tartozott a szolgáltatónak, vagy éppen ellenkezőleg?

Külön világ a távhő-, illetve a melegvíz-szolgáltatás, ahol az előlegszámlák után érkezik az elszámoló, ami lehet pluszos és mínuszos is. Az elmúlt 30 év leghidegebb januárja elintézte, hogy ebben az évben inkább a fogyasztó tartozzon a szolgáltatónak. Volt már problémája az elszámolószámlával, vagy az inkább a társasházon belüli költségmegosztással? Tudta, hogy a lakásában található költségosztó nem egy fizikai mérőműszer, így nem hitelesített, illetve hitelesíthető?

Volt már komoly hátraléka számlafizetéssel, keveredett már elszámolási vitába ennek kapcsán? Tudja, hogy mi a feltétele a kötbér jogos követelésének? Akarták már kizárni valamelyik közszolgáltatásból? Járt már úgy, hogy megsérült valamelyik mérőóra plombája? Nincs mérőórája, de közszolgáltatás a szemétszállítás, volt már gondja a kötelező kukamérettel vagy a kedvezményrendszerrel?

Tisztában van azzal, mit kell tenni a szolgáltatóval szemben érvényesíteni kívánt panasz esetén? Hol reklamálhatunk, ha sérelmezzük a telefonos ügyfélszolgálat hangnemét? Észrevételeiket várjuk a delmagyar.hu portálon, ahol cikkünk végén kérdezhetik a szakembereket, oszthatják meg tapasztalataikat.

Online sorozatunk partnere a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda (GVTI). Szakértőink olvasóinknak személyesen is próbálnak megoldási javaslatot adni. A válaszok szerkesztett formában megjelennek a nyomtatott újságban éppúgy, mint portálunkon.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Perdöntő lehet a kamera felvétele

Perdöntő lehet a kamera felvétele
Fogyasztóvédelmi sorozatunk újabb részében a tömegközlekedéssel kapcsolatos kérdésekre, felvetésekre válaszoltak a szakemberek. Tovább olvasom