Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 8°C Még több cikk.

Vonat–busz: döntetlen

Szeged - Szegedről Békéscsabára vonattal, vissza autóbusszal utaztunk. Tapasztalataink az árakat, a tisztaságot és a pontosságot tekintve kedvezők, a Volán és a MÁV döntetlenre végzett a párharcban.
A Békéscsabára tartó vonaton még csak ketten voltunk a két vagonban a szegedi nagyállomáson, amikor felszálltunk. Indulásra ez a szám 23-ra nőtt, és míg elértünk a békési megyeszékhelyre, 40–50-en vették igénybe a vasúttársaság szolgáltatásait. A kupékat és a vécéket a körülményekhez képest tisztának találtuk. A gyomaendrődi Kiss Lajos (48) elmondta: általában vonattal utazik, számára ez kedvező, fővonal mellett lakik, és kényelmesnek is tartja, mert ha elmacskásodik a lába, felállhat, sétálhat.

A székkutasi Gajdán Erika (47) a vásárhelyi laktanyában dolgozik biztonsági őrként, és mindig – a beosztástól függően két-három naponta – vasúttal közlekedik. A munkahelyével szemközti Népkertnél szállt fel, és a 24 órás szolgálat után jólesett kinyújtóztatnia tagjait. Azt mondta, mindig talál ülőhelyet. Békéscsabára percre pontosan futott be a vonatunk. A Volán-járat bő másfél óra múlva indult a szomszédos buszpályaudvarról.

A vonat tiszta volt, percre pontosan ért be a békési megyeszékhelyre. Fotók: Karnok Csaba
A vonat tiszta volt, percre pontosan ért be a békési megyeszékhelyre.
Fotók: Karnok Csaba

Az autóbuszon a startkor 20-an foglaltunk helyet, és Szegeden a pilóta azt mondta: összesen mintegy 50 jegyet adott ki. A busz útvonala megegyezett a vonat útvonalával, vagyis Békéscsaba–Csorvás–Orosháza–Székkutas–Vásárhely–Szeged. A tisztaságra, a kulturált körülményekre itt sem lehetett panasz, és míg kint nyári hőség tombolt, bent kellemes hűs volt a levegő.


Szmuta Pál (49) elmondta: rövidebb távon a buszt, hosszabb távon a vonatot favorizálja, bár már előbbi is egyre kényelmesebb. Az Orosházára igyekvő Wágner Mihályné (79) ezt azzal toldotta meg: jobban szereti az autóbuszt, szerinte a vonatok a rossz vágányok miatt rázósabbak.

A busz három perccel korábban érkezett Szegedre
A busz három perccel korábban érkezett Szegedre

Az indulás és a landolás a Volánnál is pontos volt, sőt a busz 3 perccel korábban ért be. Azért nem volt minden rózsaszín. Azt jelezhetnék mindkét járművön, hogy éppen melyik településen járunk.

Oda, vissza

Szegedről Békécsabára naponta 13 busz indul, míg vissza 15-tel – ebből kettő átszállós – juthatunk a csongrádi megyeszékhelyre. A vonatszám is hasonló: Szegedről Békéscsabára 17 közlekedik – ezekből 4 Újszegedről startol, és 123 kilométert tesz meg –, vissza 13. Tömegközlekedéssel közúton általában 100, kötött pályán 97 kilométeres az út, míg személygépkocsival a szegedi nagyállomástól Csaba központjáig 95 kilométeres utat javasolt a navigáció, amit 1 óra 40 perc alatt teljesíthetünk.

Olvasóink írták

  • 12. ifj. Nagy Gábor 2009. augusztus 01. 08:58
    „4. hozzászólás varadipal 2009.07.31. 16:39
    "Remélem kerül rózsaszínű festék a Szeged- Debrecen vonalra is.
    Vonattal csak B.újfaluig 4 átszállás, onnan busz, látástól félrebeszélésig menetidővel. Vonatnál van 12 órás variáció is 348 Km."

    Érdekes...

    Én viszonylag sokat utaztam Debrecenbe az utóbbi években, egy átszállással, 4 óra alatti menetidővel (és csak azért nem 3 óra közeli, mert nem IC-vel mentem a bicikli miatt), viszont Berettyóújfalut (ha a B.újfalu ezt takarja) nem kellett hozzá érinteni.”
  • 11. Sly7 2009. július 31. 20:08
    „Legalább az Uzsgyival mentek volna!:) Az tisztább is, klímásabb is, jobb is:) Sőt! Ott még olyan is van néhanapján, hogy bemondják, melyik állomás következik! Meglepő dolog!”
  • 10. besenyo 2009. július 31. 18:25
    „Szemif : Hív a vasút vár a MÁV!!!!!”
  • 9. achilleus 2009. július 31. 17:52
    „Az utasszám leginkább a tanítási szünetet tükrözi.”
  • 8. zongorista 2009. július 31. 17:36
    „Mindenkinek köszi a hozzászólásokat!
    Több tényt meg lehet belőlük tudni, mint a cikkből!!!
    (Lehet, még az ELVIRA-nál is pontosabbak!!??)”
  • 7. Szemif 2009. július 31. 17:25
    „5. Nem az a baj, hogy ilyenről írnak, de akkor csinálja már rendesen, ha képes kimazsolázni a MÁV-Start honlapjáról, hogy 123 Km az Újszeged-Békéscsaba, akkor, hogy a fenébe jött ki, hogy napi hány busz/vonat van, mert minden ilyen szám el van tévedve, de nagyon. Aztán az én első kommentemben szereplő infóknak is szerepelnie kellene! Lehet, hogy a cikk írójának csak kényelmes meg kényelmetlen busz létezik, de mivel az átlagpolgár ritkán vesz buszt magának nem minősülnek reklámnak, hogy ő épp E95-össel utazott. Ha nem tudja milyen busz, legalább a sofőrtől kérdezze meg!!!!!! Indulási időket úgyszintén nem adja meg, abból lehet belőni, hogy az egyedüli mozdonyos vonat Szeged-Békéscsaba közt a 7:20-as (7712-es számú vonat). A visszaút meg a 2:10-es menetidőből kiindulva (és a Körös buszából) könnyen kiokoskodható, tehát újságírónk 9:12-re ért be Békéscsabára és 10:50-kor indult vissza. Esetleg pár szót a Békéscsabai vasút/buszállomásról írhatott volna, de ez legyen a legkisebb bajunk.
    Amúgy a repülős meg a buszos nyelvben van néhány közös szó pl. a repülő és a busz is beszállítja az utasokat, de a landolni, az kicsit durva ebben a cikkben.
    Amúgy a véleményem a témáról: tényleg döntetlen a szolgáltatás színvonala, MÁV mellett szól, hogy Rókusra olcsóbb a jegy és lefaragható a menetidőből is, illetve eőre fel lehet szállni a vonatra, biztos jut hely. Volánok mellett szól: nem zsibbadsz el az ülésben, (mert az uzsgyi az 1 óra út után nem épp kényelmes) nem ül veled szembe senki (ez persze csak akkor kellemetlen, ha valakit zavar), máshová érkezik, könnyebb az eljutás a Mars térről a város többi részébe, mint a vasúti pályaudvarról.”
  • 6. boris013 2009. július 31. 17:14
    „Nekem nagyon jó tapasztalataim vannak a MÁV-al kapcsolatban ezen a vonalon.”
  • 5. kowalsky 2009. július 31. 16:49
    „A DMnél is ubiszezon van,és mindenki melózik még a szabad idejében is, mert kell a lóvé. Süli Balatonról küldözgetett "jobbnál-jobb" élményeket, Bobkó A. szintén, Imre P. meg szegény írt eyg fél odlalt egy sima csabai látogatásból... Holnap megint lesz tuti egy sztori a 4-es villamosról, mert mióta azzal utazik minden újságíró, megszaporodtak a cikkek a témában.”
  • 4. varadipal 2009. július 31. 16:39
    „Nagyon szép a cikk. Remélem kerül rózsaszínű festék a Szeged- Debrecen vonalra is.
    Kérem a szerzőt, hogy időhiányában csak a menetrendeket nézze meg az interneten, meg fog lepődni.
    MÁV: WWW.elvira.hu. Volán:WWW. Volánbusz.hu. Mindkettőn van menetrend és útvonal kereső, árakkal.
    Busszal 7 óra a menetidő Körösszegapátiba, Berettyóújfalu átszállással, 4 órás pisiléssel. Vonattal csak B.újfaluig 4 átszállás, onnan busz, látástól félrebeszélésig menetidővel. Vonatnál van 12 órás variáció is 348 Km.”
  • 3. Carlo 2009. július 31. 15:47
    „´1 nek: Gratulálok, a kimerítő hozzászólásért, le a kalappal előtted

    ---bár én lennék bármiben is iylen jól informált”
  • 2. rolee 2009. július 31. 15:42
    „"Az indulás és a landolás a Volánnál is pontos volt ... " :D

    Jóhogy nem felszállás, landolás :D Wazze indulás, érkezés lenne a megfelelő a buszvezetőt pedig sofőrnek és nem pilótának hívják :D”
  • 1. Szemif 2009. július 31. 13:07
    „Nem akarom azt mondani, hogy na már megint egy semmitmondó DM-es cikk a tömegközlekedésről, de kénytelen vagyok ezt tenni. Pl sikító ostobaság: Újszegedről 4 vonat startol Békéscsabára????????? 7 az inkább, nem???? A pályaudvarról meg összesen 11 vonat indul (plusz egy pénteken és vasárnap) akkor meg 18 vagy 19 a helyes szám. De az újszegedi oldal nem nekünk Szeged-Békéscsaba utasoknak van fenntartva, hanem a Mezőkovácsházára vagy Kétegyházára utazóknak. (hülyeség is arra menni, Békéscsabára, lomhább és drágább is).
    Amúgy a cikkhez annyit, hogy a menetidők is változnak a leglomhább vonat a reggeli "csörgős" személy (7712-es számú vonat) ez egy M41-es mozdony plusz két By kocsi vagy visszaminősített elsőosztályú + egy By vagy Bhv. A képen amúgy egy By vagy Bhv (ezek belülről nagyon hasonlóak) kocsi belterét látjuk, gondolom a kép még indulás előtt készült. Amúgy ilyen klasszikus mozdonyos vonat csak ez az egy van Békéscsabára, a többi járaton légkondis 63-41-es "uzsgyi" iker-motorkocsik járnak, néha párosával. A leggyorsabb vonatok 1:47-esek, ez 1:52. Amúgy ha valakit érdekel a gyorsvonatok igazából nem is gyorsak, ez csak egy átmeneti kényszermegoldás mivel az órás ütemet nem lehetne betartani, ha minden vonat megállna mindenütt. Ha minden igaz ezt 4-5 éven belül megoldják.
    Visszaúton az 1501-es menetrendi mező 522-es járatát látjuk, egy már öregecske EAG E95-össel. Ez mondjuk érdekes, "kőrősék" többször küldenek Credo-t meg MAN-t. A buszoknál menetidőben még nagyobb a szórás, meg az irány, ha csak a 47-esen haladókat nézzük, akkor 11 busz van, igaz ezek között több messzebbről pl- Debrecenből indul csak megáll Békéscsabán. Ezek menetideje 1:43.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csúszik az emlékház megnyitása

Szeged - Nem tudni még, mikor nyílik meg Szeged neves szülöttének, a 105 éve született Bálint Sándor néprajztudósnak az alsóvárosi emlékháza. Tovább olvasom