Délmagyar logó

2016. 07. 31. vasárnap - Oszkár 19°C | 31°C

Yeah! Sikerült! Megmenekülnek a szegedi nosztalgiavillamosok!

Szeged – Hiszünk abban, hogy tiltakozó akciónk is vastagon benne volt a bizottsági döntésben, amely elfogadta az alpolgármesteri javaslatot: tilos eladni az SZKT-nak a nosztalgiajárműveket.
Szűkszavú, de annál fontosabb mondanivalójú sajtóközleményt kaptunk a szegedi városházáról.

Eszerint: „Elfogadta a városvezetés javaslatát mai ülésén a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság, hogy – amennyiben a holnapi közgyűlés is jóváhagyja – a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatójának új, veszteség nélküli üzleti tervet kell készíteni. Az elmúlt években a Szegedi Közlekedési Társaság nyereségesen működött, mérleg szerinti eredménye 2009-ben még 4,7 millió Ft, 2010-ben 55 millió Ft, a tavalyi évben pedig 16,5 millió Ft volt.

Az SZKT nosztalgiajárművei - ahogy az olvasóink látják. Fotó: olvasó-tudósító (galéria)

A szakbizottság elfogadta azt az alpolgármesteri javaslatot is, mely megtiltja az SZKT vezetésének az elmúlt években felújított, a szegedi villamosközlekedés több, mint 100 éves, a troliközlekedés több, mint 30 éves múltjához tartozó, egykor a szegedi városképet meghatározó villamos és trolibusz járművek értékesítését. Így a szegediek és a városunkba látogató turisták ezrei közlekedhetnek az idei nyáron is a nosztalgia járműveken."

Szegedi nosztalgiavillamosok: a 12-es és a 313-314-es iker motorkocsik 2009 tavaszán. Fotó: Garai Szakács László (galéria)

Biztosak vagyunk abban, az illetékesek olvasták a delmagyar.hu-n indított kezdeményezésünket, és látták azt a sok fotót, olvasói reakciót, ami felhívásunkra érkezett. Épp ezért köszönetet mondunk önöknek, kedves olvasóink, hogy hathatós segítségükkel sikerült megmenteni ezeket a városképi jelentőségű járműveket!

Köszönjük a segítséget, a támogatást!

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. zx001 2012. május 26. 17:32
    „Még mindig nem sikerült kijavítani a címet?

    Akkor kérdezném, hogy mit jelent a "Yeah", csak mert én vidéki magyar paraszt vagyok.”
  • 31. macs 2012. május 03. 20:48
    „29. Mike3,
    az új villamos miatt az SzKT több pénzt kap a várostól, ez ugyanis + szolgáltatás. Vagy tévedek?”
  • 30. strangerrr 2012. május 03. 17:44
    „29. Te ezt most komolyan mondod és magad is elhiszed?:)”
  • 29. Mike3 2012. május 03. 13:06
    „Klassz! Ez jó hír!

    Az SZKT meg a mai napig prosperálna, ha nem lenne az a párszáz millás többletkiadás az új villamos meg trolivonal miatt”
  • 28. macs 2012. május 03. 13:03
    „Lusta vagyok keresni, valahol megnézhető az SzKT üzleti terve?”
  • 27. Szemif 2012. május 03. 09:47
    „23. balraat

    Attól, hogy ráparancsolnak az SZKT-ra, hogy találjon még 200 millió forintot valahol a költségvetésében, attól még nem lesz egy csettintésre még 200 millió forint...nekem csak ez a bajom, ebből vagy vagyonfelélés lesz, vagy hitelfelvétel, egyik sem jó hosszabb távon.”
  • 26. Szemif 2012. május 03. 09:39
    „25. gubanc

    Már megbocsáss, de mikor a legismertebb magyar villamostípust az UV-t, a BKV tömegével selejtezte le, akkor sem a német, sem az angol, sem az amerikai vevők nem jöttek tömött sorokban értük. Pedig azok még teljesen üzemképes kocsik voltak, alapból garantált nosztalgiajármű, hisz maga a típus ötven éves volt.

    A második legismertebb magyar villamos a bengáli, és azokért sem álltak sorban a nagy tőkeerős külföldi vevők. A szegedi bengálikat is amit külföldiek megvettek jobbára filmforgatáson használták, és vagy átment rajtuk egy tank, vagy szándékosan szétverték őket, mert olcsóbb volt, mint a trükkfelvétel.
    Sajnos ez a piaci értéke ezeknek a járműveknek.
    Ezek nem nosztalgiabuszok, amit valaki lelkesedésből megvesz és üzemeltet, a magánszemélyek többsége ugyanis nem rendelkezik saját villamoshálózattal az udvarában.

    Amúgy meg a szegedi nosztalgiajárművek az ikerkocsit kivéve egyáltalán nem különlegesek, a 12-es villamos egy replika, nosztalgiabengálija van az MVK-nak, lesz a DKV-nak és Pestre a Mavite például két szegedi bengálit is elvitt-azokat azóta is jobbára csak tologatja, mert felújítani nincs pénzük.
    A "nosztalgiatrolik" meg más városban még menetrendszerinti forgalomban futnak.
    A nosztalgiajárművek sajnos csak guruló múzeumként érnek valamit. Abban a városban, ami kötődik hozzájuk, ezesetben Szegeden.”
  • 25. gubanc 2012. május 03. 08:38
    „Szemif!
    Te benne vagy az üzletben? Tényleg hiszed azt a hülyeséget, hogy egy nosztalgia jármű néhány milla?
    A kiadott lózungot talán el kéne feledni. Egy ilyen jármű német, angol, vagy amerikai honban megfizethetetlen árban van. Kell a lééé elvtársak! Megvennétek bagóért! Na ná!”
  • 24. zx001 2012. május 03. 07:34
    „" Yeah! Sikerült! Megmenekülnek a szegedi nosztalgiavillamosok! "
    Fuck off! Milyen nyelv beszélni?

    És kimondta, hogy megmenekültek - csak tilos az értékesítés.

    És kikövette el ezt az "írást" ?”
  • 23. balraat 2012. május 02. 23:28
    „16. Szemif
    Miért baj az, hogy a tulajdonos nem hajlandó engedélyezni, hogy a cége veszteséges üzleti tervet készítsen, azaz többet költsön, mint a bevétele. Amennyiben a többi cég ezt megtudja tenni, az SZKT miért nem?!”
  • 22. fili-busz 2012. május 02. 21:44
    „Ez tetszik!”
  • 21. Beroesz 2012. május 02. 21:39
    „Helyes!”
  • 20. dasza 2012. május 02. 20:35
    „Mostmár csak az ötletgazdától kellene megmenekülnünk...”
  • 19. KisP 2012. május 02. 20:24
    „17:
    Ha ismernéd a Tanár urat, talán akkor azt mondanád, hogy ő odavaló a posztra. Az elődjét nem ismerem, arról nem tudok nyilatkozni.”
  • 18. pistimolnar 2012. május 02. 19:57
    „Végre egy jó hír!”
  • 17. tzs_szeged 2012. május 02. 19:45
    „"Ez burkoltan egy próbálkozás lehet arra, hogy Tóth István Tibort leváltsák, "

    Nem bánkódnék miatta?
    Mi az, amit hozzá tudsz kötni és pozitív?”
  • 16. Szemif 2012. május 02. 17:41
    „A nosztalgiajárművek piaci értéke legfeljebb néhány millió forint, ezeknek az ára, már ha lenne olyan, aki egyáltalán megveszi őket alig segítette volna az SZKT-t.

    Engem jobban zavar, hogy egyszerűen elrendelik, hogy az SZKT készítsen nyereséges üzleti tervet. Ez burkoltan egy próbálkozás lehet arra, hogy Tóth István Tibort leváltsák, ugyanis a semmiből nem fog tudni előhúzni plusz 200 milliót, ami az idei nyereséges üzleti tervhez kellene, és már panaszkodik a sajtónak, hogy ellenséges vele a városvezetés.
    Persze vagyonfeléléssel az idei évet még kihúzhatja. A nosztalgiajárműveken kívül még rengeteg jelenleg nem vagy alig használt jármű van az SZKT birtokában pl. a pótlóbuszpark most, hogy vége van a nagyprojekt miatti buszos pótlásoknak, vagy a szóló Skoda 14Tr trolibuszok egy részét is el lehetne adni főleg, hogy több használtan vett csuklós Skoda 15Tr is forgalombaállt.”
  • 15. TrombiFrédi 2012. május 02. 17:27
    „Végre egy olyan döntés amely ténylegesen Szegedért, a szegediekért született. Csak az a szomorú, hogy ehhez "nyomás alá kellett helyezni"a nagy lokálpatrióta városatyákat!!!”
  • 14. Anmari51 2012. május 02. 17:22
    „Anmari51
    GRATULA, köszönjük szépen és reméljük így is lesz ez a döntés végleges és nem megváltoztatható!”
  • 13. masaka 2012. május 02. 16:54
    „10.Bendegúz007
    Az lehet, hogy sokan tulajdonuknak érzik ezeket a múlttal rendelkező járműveket, de a tulajdonos ebben az esetben nem nagyon akar rá költeni semmit, mint a Szőke Tiszára.
    Jó ötletnek tartanám, hogy ezeket a járműveket folyamatosan forgalomban tartsák, semmiféle kedvezmény ne legyen rájuk érvényes, viszont mivel kvázi múzeumi darabok, ennek megfelelő árú jeggyel lehessen rajtuk utazni.
    Így hozzá tudnának járulni a városképhez is, meg segítenék az SZKT anyagi gondjait is.
    Nem utolsósorban az is kiderrülne, hogy valójában mennyien ragaszkodnak hozzájuk, mert nyilván sokan váltanának rájuk jegyet akkor is, ha esetleg többe kerülne, mint egy rendes vonaljegy.”
32 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elcsúszott a motoros, anyáztak az autósok

A Móravárosi Tesco körforgalmába hajtott be egy robogós, aki a Szabadkai út felől érkező teherautótól megijedve elcsúszott. Tovább olvasom