Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Zaj és bűz a Bánomkert sornál

Elviselhetetlen zajt okoznak a Bánomkert sornál a vonatok, a mozdonyokat a nap 24 órájában járatják, a gázolaj szagos – panaszolják a vasúti töltéstől néhány tíz méterre lakók. A MÁV szegedi területi igazgatója azt mondja, hogy a vasút hangos üzem.
A Bánomkert sor lakóit zavarja a vasútállomás zaja. Fotó: Karnok Csaba
A Bánomkert sor a szegedi nagyállomástól az új klinikáig húzódik. Az utca mintegy 150 méteres szakaszán a lakóházakkal szemben a lebombázott vasúti hídhoz tartozó, megmaradt régi töltés vágányait még ma is használják. Az itt járó szerelvények, tolató dízelmozdonyok megkeserítik a lakók életét, akik állítják: a többtonnás monstrumok által okozott rezonancia miatt hullik a vakolat, repedések futnak házaik falán. A zaj mostanra elviselhetetlenné vált, a lakók nem tudnak sem tévézni, sem aludni – pedig ezt füldugóval is megkísérelték. Szellőztetni a gázolaj szaga miatt nem lehet.

Az egyik Bánomkert sori magánházban az ott lakó Tisza Márta, Nagy Ibolya, Szűcsné Kálmán Anna és a 24 lakásos társasház közös képviselője, Márkiné Fülöp Éva hosszasan sorolták panaszaikat – ám olykor annyira hangos volt a háztól tíz méterre dohogó mozdony, hogy nem értettük, mit mond a másik. Szűcsné egy naptárt mutatott, abban jegyzi, hogy a mozdonyvezetők melyik napon, mikor és milyen hosszan járatják a motorokat. – Kedd, hajnali 4 óra 30 perc. A hálószobánk ablaka előtt beindította a mozdonyvezető a békéscsabai szerelvényt – olvassa. – 4 óra 40 perkor nagy prüszköléssel kiengedte a levegőt a mozdonyból, majd jött a zakatolás, rengett minden. Ez tartott hajnali 5 óráig. Akkor csend lett, majd 5 óra 5 perckor a mozdony elindult az állomásra.

Szerződés

A 24 lakásos, Bánomkert sor 16. szám alatti társasházról elmondta: ezek korábban MÁV-lakások voltak. – A lakások nagy részét megvásárolták. Az értékesítésnél a lakók tudomásul vették, hogy a vasút közforgalmi tevékenységet végez. Egyúttal lemondtak arról, hogy zajból, rezgésből, rázkódásból eredő esetleges károkat a MÁV felé érvényesítsék. Arra sem tartottak igényt, hogy a társaság pótlólag zajvédő falat építsen.

A lakók nem értik: ha a szegedi állomáson túl van rendezőpályaudvar, akkor a mozdonyok, szerelvények miért az állomásépülettől balra, a lakóházaktól néhány tíz méterre állnak ki? A dízelmozdonyok szinte a nap 24 órájában dohognak. Szűcsné nem egyszer felmászott éjjel a töltés tetejére, hogy megkérje a mozdonyvezetőt: állítsa le a motort, mert nem tudnak aludni. Panaszt tettek az állomásfőnökségen is – nem jártak sikerrel. Tisza Márta mutatja: most írtak levelet Mózes Ervin szegedi jegyzőnek, amelyben segítségét kérik. – Azt szeretnénk elérni, hogy este 10-től reggel 6-ig ne használják a vasútállomásnak ezt a két vágányát. A zaj elviselhetetlen,és a levegő is nagyon szennyezett.

Kaposvári Péter, a MÁV szegedi területi igazgatója elismerte: amióta elkezdték az állomásépület felújítását, az üzemi munkák jelentős részét a Bánomkert sori vágányokon végzik. Ígérte, amikor a felújítást befejezik, visszaáll a régi rend. De nem fog megszűnni a zaj. Kaposvári a lakók megértését és türelmét kérte, de hozzátette: társaságuk olyan közszolgáltatást végez, ami zajjal jár. Az induló vonatokat elő kell készíteni, a hideg hónapokban fel kell fűteni a szerelvényeket. Mivel Szegedről az első vonat 5 óra előtt indul, már négy órakor elkezdődik az élet a pályaudvaron. Egy tartalék dízelmozdony dolgozik éjszaka, előfordul, hogy a Bánomkert sornál.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Havi kétszázezer fixszel

Sok vagy kevés a 200 ezer forint feletti politikusi fizetés az önkormányzatoknál? A kisebb… Tovább olvasom