Délmagyar logó

2018. 01. 23. kedd - Zelma, Rajmund -4°C | 3°C Még több cikk.

Zavarják az orvost a repülők

Szeged - Ellehetetleníti az otthoni munkavégzést Hattyason a Szegedi Repülőtér növekvő forgalma – mondja Vörös Erika egyetemi docens. A gépek zajára bekapcsol a leletezéshez használt készülék hangfelvevője. A reptér a törvényre hivatkozik, amelynek megfelel. A neuroradiológus orvos pert fontolgat.
Otthon, hattyasi kertes házukban Svédországból, Dániából és Nagy-Britanniából kapott leletekkel dolgozik Vörös Erika egyetemi docens, a Magyar Neuroradiológiai Társaság főtitkára. A monitorra behívott képet elemzi, közben olyan felvevőt használ, amely érzékeli a hangot, és csak akkor rögzít, amikor kell. Egy ideje az összes felvételt át kell hallgatni, vágni kell belőle, mert a felvevő akkor is forog, amikor ő egy szót se szól: a Szegedi Repülőtérről fölszálló gépek zajára kapcsol be, pedig nem kellene.

Vörös Erika leletezés közben. Csöndes, de fontos munka. Fotók: Frank Yvette
Vörös Erika leletezés közben. Csöndes, de fontos munka. Fotók: Frank Yvette

– Tudom, hogy ez kis dolognak tűnhet a világ nagy bajaihoz mérve, de tönkre tudja tenni az életemet – mondja Vörös Erika. – Tizenöt éve költöztünk ide, ez a város legcsöndesebb része lenne, ha nem fölöttünk szállnának föl a gépek. A légi forgalom az utóbbi három évben jelentősen megnőtt. Ezzel a munkámat akadályozzák, de a pihenést is, nem beszélve arról, hogy fölszálláskor a kutyák nagyon ugatnak, a madarak elrepülnek. A kerozin égésterméke sem használ a város levegőjének.

A neuroradiológus beszélt már a repülőtér vezetőjével, és a tornyot is fölhívta párszor. Megesett, mint mondja, hogy amikor telefonált, a légiirányító szólt a pilótáknak, hogy tegyenek „bal kanyart", mert a lentiek panaszkodnak a zajra. Ez mintha hatott volna: a gépek az addigi fölszállási útvonalukhoz képest merőlegesen indultak el, és nem Hattyas fölött. Aztán őszre visszaálltak az eredeti útvonalra, és újrakezdődött minden. – A bosszantó az, hogy ha ezek szerint lehetett máshogyan is repülni, miért muszáj nekik bejönni randalírozni a város fölé? Miért nem lehet a préri irányába fölrepülni? Ha létezik olyan törvény, amely megengedi, hogy ők kisajátítsák fölöttünk az eget, azt meg kell változtatni – mondja a doktornő.

Gépen száll fölébe. A Szegedi Repülőtér forgalma évről évre nő, amelynek van jó és kevésbé jó hozadéka. Fotó:DM/DV
Gépen száll fölébe. A Szegedi Repülőtér forgalma évről évre nő, amelynek van jó és kevésbé jó hozadéka. Fotó:DM/DV

A Szegedi Repülőtér 1968 óta működik, és jogilag ugyanolyan közlekedési csomópontnak számít, mint a szegedi nagyállomás vagy a Mars téri buszpályaudvar – érvel az SZKT ügyvezető igazgatója, Tóth István Tibor. A működést a légügyi hatóság ellenőrzi. Rendszeresek a zajszintmérések, több helyen is, és a repülőtér minden határértéknek megfelel, tehát törvényesen működik. Az igazgató azt mondja, ezek tények – ugyanakkor fontosnak tartja, hogy akik egymás közelében élnek, el tudják viselni egymást, és maradjon meg a békesség. A repülőtér napkeltétől napnyugtáig üzemel, és lehet érdeklődni a toronynál, mikor várható újabb gép, fölszállás. Készek az egyeztetésre.

Vörös Erika azt mondta erről, nem biztos, hogy az a megoldás, hogy ő folyamatos kapcsolatban legyen a repülőtérrel munka közben. Elgondolkodott azon, hogy ha nem változik a helyzet, pert indít.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szőregi hulladékudvar: egy helyi nagyvállalkozó fűtheti a tiltakozókat

Makrai László szerint szándékosan félretájékoztatták azokat, akik a szőregi hulladékudvar építése ellen tiltakoznak. Tovább olvasom