Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Zebrát akarnak a gyalogosok

Szeged - Zebrát kérnek a környékbeliek a szegedi Dorozsmai útra és a Csongrádi sugárútra. Az állami útkezelő szerint egyik helyen sem indokolt kijelölni az átkelőt.
– A Dorozsmai úton lakom, a vasúti töltés és a Szilva utcai körforgalom között nincs gyalogátkelő, holott a táv felénél forgalmas buszmegállók vannak. Veszélyes, mert az autók száguldanak a négysávos úton, a gyalogosok pedig hosszú percekig várnak, mire átvághatnak. Lehet ide zebrát kérni? – tudakolta szegedi olvasónk a 70/621-4914-es számról.

– Azoknál a Dorozsmai úti buszmegállóknál, amelyek nagyobb utasforgalmat szolgálnak ki, most is van zebra. Ezen a részen, a Díszlet utca csatlakozásánál eddig ilyen igény nem merült fel – tájékoztatott lapunk érdeklődésére Horváth József, az állami utat kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatói titkárságvezetője.

Úgy igényelhet valaki zebrát egy állami közútra, hogy kérelmet küld az önkormányzat városüzemeltetési irodájának vagy az önkormányzati képviselőnek. A város, ha van rá pénz, tervezőt bíz meg, aki gyalogos forgalomszámlálást végeztet. Vizsgálja a meglévő megállókat, zebrákat, jelzőlámpákat, KRESZ-táblákat, útburkolati jeleket, közvilágítást. Az új átkelőt megtervezi, a koncepciót elbírálja a Magyar Közút és a megyei kormányhivatal közlekedési felügyelősége. Utóbbi hatósági eljárásnak 54 ezer 800 forintos díja is van, amit a kérelmező lakos, képviselő vagy város fizet.

A dorozsmaiak kijelölt átkelőt szeretnének ennél a buszmegállánál is. Az útkezelő szerint ez fölösleges. Fotó: Frank Yvette
A dorozsmaiak kijelölt átkelőt szeretnének ennél a buszmegállánál is. Az útkezelő szerint ez fölösleges.
Fotó: Frank Yvette

– A Csongrádi sugárúton is sokan szeretnének biztonságos gyalogátkelőt a Tündér utcai kereszteződéshez – jelezte a Csörög rovatban Molnár István és Kónya Gábor, a körzet önkormányzati képviselője. A Magyar Közút munkatársától megtudtuk: tapasztalataik szerint nem számottevő a gyalogosforgalom az ottani trolibuszmegállók környékén, a gyalogosok szabályosan átkelhetnek az úton, amikor a szomszédos jelzőlámpák tilos jelzésére megállnak a járművek. A társaság számítógépes baleseti nyilvántartása szerint 2008 óta nem volt a csomópontban baleset. A 18 méter széles Csongrádi sugárút négy sávján csúcsidőben óránként megközelítőleg 640 jármű közlekedik, ezért zebrát az előkészítő mérések után csak jelzőlámpa telepítésével együtt lehetne kijelölni, a belváros irányában épített megállót át kellene helyezni, és szabályozni kellene a keresztutcák forgalmát. Ez a zebralétesítés 7–8 millió forintos alapköltségét tovább drágítaná. Mivel nincs szó nagy gyalogosforgalomról, és a kereszteződés nem minősül balesetveszélyesnek, az átépítés költségeit a Magyar Közút nem vállalja.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. ifj. Nagy Gábor 2011. október 18. 09:10
    „19. klj_54
    "17. ifj. Nagy Gábor 2011.10.17. 15:10
    Miért ne gondolnám komolyan?
    Mondjál légy szíves észérvet ami ez ellen szólna?"

    Nagyon szívesen: ha ott elütnek egy gyalogost, akkor elsődlegesen ő a hibás, mert nem szabályosan kelt át. A közútkezelő esetleg akkor lenne perelhető, ha ott jelentős gyalogosforgalom és sok baleset ELLENÉRE sem létesített volna átkelőhelyet.

    Azonban itt ezek nem állnak fenn...”
  • 23. vuk 2011. október 18. 00:44
    „22. klj_54 2011.10.17. 22:03
    Tisztaban vagyok a jogi hatterrel es az emlelettel. A problema az, hogy ez SEMMIT nem jelent jelenleg a gyakorlatban. Emberek halnak meg zebrakon.”
  • 22. klj_54 2011. október 17. 22:03
    „20. vuk 2011.10.17. 19:04
    Nagyon más a védett gyalogos-átkelőhelyen történtek megítélése a jog előtt, mint a jelen helyzeté!
    A főútvonalon (amúgy a melléken sem!) a legkomolyabb tilalom árán kelhet át az úton, ugyanis azt CSAK a járműforgalom megzavarása nélkül tehetik meg.
    (Zavarás: a vezető figyelmét a korábbi nyugodt haladástól elvonja! )
    Ha kijelölt gyalogos átkelőhely van, ott egészen más a helyzet, mert ott a gyalogost TILOS zavarni.”
  • 21. vuk 2011. október 17. 19:06
    „18. szatyi 2011.10.17. 15:50
    Minek kell 4 db tabla? 2 tartalekba, hatha az elso kettot ellopjak? :)”
  • 20. vuk 2011. október 17. 19:04
    „Mit szamitana egy zebra? Ugyanannyira kapnanak elsobbseget, mint most: semennyire.”
  • 19. klj_54 2011. október 17. 18:47
    „17. ifj. Nagy Gábor 2011.10.17. 15:10
    Miért ne gondolnám komolyan?
    Mondjál légy szíves észérvet ami ez ellen szólna?
    Megteheti egy despota hivatalnok, hogy a jogszabályi környezetet magyarázgatja ahelyett, hogy tenne érdemben a rossz szabályok ellen?
    Tudod az ilyen mentalitás miatt tart ott az ország ahova jutott!
    A Lajtán túl a lakos nem hagyja magát lerázni hanem megy és ha a bürokrácia keresztbe tesz akkor a bürokráciát megváltoztatja.
    De addig amíg az egyén fél a hivataltól a hivatalnoktól addig nem szabad elvárni érdemi javulást.
    mert nem a pénzen múlnak a nagy dolgok, hanem az emberi nemtörődömségen a trehányságon és a lustaságon!”
  • 18. szatyi 2011. október 17. 15:50
    „"Ez a zebralétesítés 7-8 millió forintos alapköltségét tovább drágítaná. "

    Mi kerül ennyibe? A festés meg a négy db. jelzőtábla?”
  • 17. ifj. Nagy Gábor 2011. október 17. 15:10
    „15. klj_54
    "Ha a közútkezelő le merte írni, hogy nem kell zebra akkor egy esetleges balesetnél hivatalból be lehet perelni őket!"

    Ezt azért ugye te sem gondoltad komolyan?

    Ha valahol elcsapatom magam, akkor a közútkezelő beperelhető, mert oda nem tett zebrát? na nemá...”
  • 16. ifj. Nagy Gábor 2011. október 17. 15:09
    „14. Wacky

    A záróvonal nem a gyalogosra vonatkozik. Rá az vonatkozik, hogy főútvonalon átkelhet kijelölt gyalogos átkelőhelyen, valamint útkereszteződésben a járda meghosszabbított vonalában.”
  • 15. klj_54 2011. október 17. 14:35
    „Ha a közútkezelő le merte írni, hogy nem kell zebra akkor egy esetleges balesetnél hivatalból be lehet perelni őket!
    Ha a jogszabály miatt nem lehet zebra akkor tessék a jogszabályt megváltoztatni!
    Mert ugye az miattunk van és nem azért, hogy a kelletlen hivatalnokok rá hivatkozva henyéljenek!”
  • 14. Wacky 2011. október 17. 13:58
    „"A Magyar Közút munkatársától megtudtuk: tapasztalataik szerint nem számottevő a gyalogosforgalom az ottani trolibuszmegállók környékén, a gyalogosok szabályosan átkelhetnek az úton, amikor a szomszédos jelzőlámpák tilos jelzésére megállnak a járművek."

    Záróvonalon át????:O:O ez most komoly??:O”
  • 13. acidrain 2011. október 17. 12:18
    „A közútkezelő járkál ott át, vagy a gyalogos?

    Én szerintem a közútkezelőtől el kéne venni egy csomó pénzt. A közútkezelő rosszul gondolja, amikor úgy gondolja neki az jár.”
  • 12. szpirigonzálesz 2011. október 17. 11:12
    „Re.: 11. JABBA
    Poénkodás helyett nézd meg délelőtt 10 óra tájban a helyzetet.
    Az autók beszorítva a Miksztáhig. Előttük meg végig üres a körút.
    Nem akarásnak nyögés a vége.”
  • 11. JABBA 2011. október 17. 10:50
    „10. szpirigonzálesz 2011.10.17. 10:23
    <moderálva> Legyen egységes zöldhullám és a lámpákat úgy kellene pirosra váltani sorban, hogy hátulról adjanak pirosat, hogy ne legyen utánpótlás.”
  • 10. szpirigonzálesz 2011. október 17. 10:23
    „Szegeden A Párizsi körúton hosszú ideje megoldatlan a gyalázatos közlekedési helyzet.
    A Mars tér felé haladva, sokszor még délelőtt 10 órakor is a Zákány utcáig kígyózik az álló autósor,
    mert a a Mars téren a rosszul beállított lámpák nem engedik át a forgalmat.
    E miatt lámpaváltáskor a tévelygő autósok sokszor beszorulnak a Kossuth Lajos sugárút
    kereszteződésébe, tovább fokozva a dugót és a káoszt.
    Amennyiben a Nagykörúton a Mérey utca, valamint a Mitmászkálsz Kálmán utca és az Attila utca
    kereszteződéseiben hosszabb ideig kapna zöldet a forgalom a Kálvária felé, sokat javulna a helyzet.
    Meglepődtem amikor figyelni kezdtem a helyzetet, mert azt hittem, hogy az Árkád lámpái okozzák
    a problémát, de tévedtem.
    A Mars tér közlekedési lámpái vannak hibásan beállítva!”
  • 9. állatbarát3 2011. október 17. 10:02
    „2!
    Igen a kamion terminálnál van gyalogos átkelőhely, de a díszlet utcai busz megállóhoz, illetve akik attól föntebb laknak nem megoldás az az egy átkelőhely. Vagy esetleg ha leszállnak 1-2 megállóval előbb? Hát ez szerintem nézőpont kérdése, de én egyetértek a betelefonálóval.”
  • 8. Alsóváros 2011. október 17. 09:06
    „Biztos okos dolog volt az olvasó számát teljes egészében kiírni? Nem hiszem.”
  • 7. Milo 2011. október 17. 08:43
    „Ha már dorozsma... Az egyetlen dorozsmai lámpás kereszteződésben található átengedő lámpa-algoritmusra felhívnám a figyelmet, ugyanis katasztrofális! Nemhogy a dinamikus haladást segítené, pont ellenkezőleg! Nem tudom hol lehetne elősegíteni, hogy vizsgálják felül, de ráférne már egy kis szervíz!”
  • 6. vmagdi 2011. október 17. 08:37
    „"A város, ha van rá pénz, tervezőt bíz meg, aki gyalogos forgalomszámlálást végeztet. Vizsgálja a meglévő megállókat, zebrákat, jelzőlámpákat, KRESZ-táblákat, útburkolati jeleket, közvilágítást. Az új átkelőt megtervezi, a koncepciót elbírálja a Magyar Közút és a megyei kormányhivatal közlekedési felügyelősége. Utóbbi hatósági eljárásnak 54 ezer 800 forintos díja is van, amit a kérelmező lakos, képviselő vagy város fizet."

    Nem értem én ezt, tervező számolja meg a forgalmat? Ehhez diploma kell? Döbbenet.
    És mégis miért vizsgálják a megállókat, zebrákat, jelzőlámpákat útburkolati jeleket stb? Nincs erről nyilvántartás? A közútkezelő nem ismeri azokat a tereptárgyakat, amiket ő rakott oda? Szerintem ez nagyon nem stimmel.
    Kb olyan mint amikor hajdanán megvettük az önkormányzattól a lakást és kiküldött egy fószert, állítólag ingatlan szakértőt, hoyg felmérje azt a lakást, hány szobája van, hány négyzetméter, amit neki tudnia kellett hivatalból, mert erről pontos nyilvántartást vezettek, ami tulajdoni lap szerint is az övéké volt. Mondták volna, tesvír adj nekünk egy kis lóvét és mehet a dolog tovább.”
  • 5. nyomdasz63 2011. október 17. 08:34
    „Ha már "zebra"...
    Mióta(másfél évtizede)a Móravárosi körút megépült,azóta kérik az emberek a Szél utca kereszteződéséhez is a gyalogátkelőhely kijelölését-mindhiába!
    A "történethez" hozzátartozik,hogy valamit ír a kresz a főútvonalon-jelen esetben a Móravárosin-való átkelésről. Ugye,a járda meghosszabbított vonalában? Na itt még Járda sincs egyik oldalon sem...de ez már egy másik történet-mindenkigyulabácsija anno ezt is(sem) elintézte.”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Háborognak az őstermelők a Mars téren

A szegedi Mars téri piacon minden évben 2 hétig elsőbbséget élveznek a koszorúárusok a zöldséget és gyümölcsöt árusító őstermelőkkel szemben. Tovább olvasom