Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 35°C Még több cikk.

Zöld utat kapott a szegedi villamoshálózat fejlesztése

Szeged - Újabb három nagyprojektet - köztük a szegedi villamoshálózat fejlesztését - hagyott jóvá az Európai Bizottság - jelentette be szombaton a kormányszóvivő.
A mostani döntésekkel immár öt nagyprojekt kapott brüsszeli igent, ezeken felül további 14 nagyprojekt Brüsszelben várja a bizottság támogató döntését, és további hármat hamarosan kiküld a magyar kormány.

Budai Bernadett kifejtette: a szegedi nagyprojekttel korszerűsítik Szeged mindhárom meglévő villamosvonalát, és kiépítenek egy új, csaknem 2,5 kilométer hosszú negyedik vonalat. Több mint 8 kilométer hosszan újakra cserélik a teljes sínpályát, melyek már a legkorszerűbb technológiával készülnek, rezgés- és zajcsillapító gumiággyal rendelkeznek. Meghosszabbítják a 8-as trolibuszvonalat, és új trolibuszvonal váltja fel az egyik jelenlegi autóbuszvonalat. Korszerűsödik a villamosremíz, a trolibusztelep, valamint az áramellátás is. Kilenc új, alacsonypadlós villamossal és tíz új trolibusszal bővül a járműpark. A projektet várhatóan 2011. végén fejezik be. A beruházás összköltsége megközelíti a 30 milliárd forintot, melyből az uniós támogatás csaknem 25 milliárd forint.

2011. év végéig összesen 83 Közép-Duna vidéki hulladéklerakó rekultivációja valósulhat meg. A beruházás összköltsége 7,7 milliárd forintot, melyből az uniós támogatás 100 százalék - mondta a kormányszóvivő.

Budai Bernadett arról is beszélt, hogy a békéscsabai nagyprojektben az eddig csatornázatlan területeken kiépülnek a helyi gyűjtőrendszerek. 21 ezer békéscsabai ember otthonát kötik be a csatornahálózatba, és 256 kilométer hosszú vezetéket is kiépítenek. A technológiai fejlesztéssel a meglévő békéscsabai szennyvíztelep alkalmas lesz a nagyobb hatásfokú, biológiai tisztításra. Ezáltal a befogadó felszíni víz - az Élővíz-csatorna - és közvetve a Kettős-Körös vízminőségi állapota javul. A beruházás összköltsége 18 milliárd forint, melyből közel 15 milliárd forint az uniós támogatás. A fejlesztést már idén elkezdik, és 2012-re készülhet el.

Az Európai Unió tagországai közül Magyarország nyújtotta be Brüsszelnek a legtöbb nagyprojektet. Összesen 22 nagyprojekt van, amit jóváhagyott az Európai Unió vagy jóváhagyásra vár, illetve hamarosan a magyar kormány dönt arról, hogy kiküldi Brüsszelbe.

Olvasóink írták

50 hozzászólás
  • 50. xtr 2009. április 07. 17:20
    „Szinte hihetetlen, hogy a város fejlődésének pont az útjában állt a Makkosházi kiserdő..... A teljesen egészséges tölgyfáknak kellett veszni az erdővel átlósan lévő kopár tisztás helyet.... de jó lesz majd ha füvet betont és gumit vetnek a helyére.... Javasolnám hogy a Vértói dombot dúrják be a tómederbe.... egy egész jó plázát vagy bevásárló központot lehetne a helyére építeni. Ha ezt a Dicső Európai Unió nem engedné akkor próbálkozzunk metróval.. legyen ott a végállomás....”
  • 49. Alsóváros 2009. április 07. 08:50
    „ifj. Nagy Gábor

    (Ha már ilyen jól tájékozott, mondhatni bennfentes vagy) Vajon erről az ott lakókat is megkérdezték? Én biztos nem egyeztem volna bele.

    Ma reggel már egyébként munkába menet megkaptam a választ a kérdésre. Ész nélkül vagdossák ki a fákat a tesco és a plaza közti részen.”
  • 48. csanyiv 2009. április 07. 04:34
    „Flex, mi az hogy nincs az uszodaépítésre ún. hawercég?
    Az ilyennek mondható Szeviép most építi az Etelka sorra tervezett uszodánál sokkal komolyabb műszaki tartalmú fürdőkomplexumot Újszegeden. Gondolod, hogy nem rántanának fel egy sportuszodát szívesen? A margitszigeti Hajós Alfréd uszodát kibővítő és felépítő KÉSZ-ről már nem is beszélve...”
  • 47. ifj. Nagy Gábor 2009. április 06. 15:35
    „Alsóváros,

    a zöld sáv részleges eltüntetésével létesül majd a villamos.

    A Kossuth Lajos sgt-tól a Tesco-ig a körút belső oldalán fogyatkozik majd meg a zöld (a villamos az út közepén megy, füvesített pályán), onnantól meg a külsőn (ott a járda és az úttest között, szintén füvesített pályán).”
  • 46. Alsóváros 2009. április 06. 12:20
    „atomboy: én ott 3 db 300x400-as képet látok, amikből nem látszik semmi. A leírásból annyi kiderült, hogy:
    "a közút szélesítésével" csinálják meg. Hogy ezt a parkolók, a járda vagy a zöld sáv eltüntetésével akarják elérni, egy szót sem írnak.”
  • 45. atomboy 2009. április 06. 11:57
    „Alsóváros: ujpalyan.hu -n a tervrajz.”
  • 44. Alsóváros 2009. április 06. 11:46
    „Hova fogják rakni a villamospályát a Rókusi körúton?

    - a parkolókat szüntetik meg a panelek előtt?
    - azt a minimális zöld sávot tüntetik el a panelek elől?
    - A járdát szedik fel?
    - A paneleket tolják arrébb?
    - Az út áteresztő képességét csökkentik? netán 1 sávra?

    Vagy valami mást csinálnak majd? Mert ezek közül egyik alternatíva sem túl kecsegtető.”
  • 43. Boytronic 2009. április 06. 08:17
    „Csak egy villantás!!....Ráfér bőven Szegedre a tömegkőzlekedés bővitése,fejlesztése,ráférne egy a belvárosból forgalom"kiszippantó hatású"elkerülő ut megépitése is aki reggel 7-10-óra között autokázik a városban ,tudja miről beszélek,ráférne egy uszoda is mert attol tartok hogy ami most Ujszegeden épül az egyszerü embernek megfizethetetlen lesz majd,tehát a kivánságok listája korlátlanul sorolható,mert idesorolnám a munkahelyek számának bővitését,az oktatási tövények igazi reformját,és a kulturális értékek széles spektrumban való elérhetőségét...van itt tenni való bőven...!!”
  • 42. ifj. Nagy Gábor 2009. április 05. 21:49
    „Egész visszafogottak a kommentek. :-))))

    10. flexsnake 2009.04.04. 16:03
    "Ja a forgalom nagyon szokott növekedni a trolitol, meg is bénítja az utakat...---"

    Szoktál te járni mostanában a Rókusi körúton?

    17. beaver 2009.04.04. 19:25
    "De mi az a RAFS?"

    Rugalmas Alátámasztású Folytonos Sínágyazású.

    25. Mil 2009.04.04. 21:55
    "Az itt a kérdés, vajon a villamost üzemeltetni olcsóbb, vagy a buszt/trolit?"

    Egy másik kérdés, hogy az ár/érték aránya adott feladatra melyiknek jobb.

    Egy harmadik, hogy mekkora üzemmérettel gazdaságosabb a villamoshálózatot üzemeltetni. A mostanival, vagy némiképp nagyobbal.

    36. flexsnake 2009.04.05. 20:00
    "26. ja, nincs dugó mert a villinek mindenhol elsőbbsége van :D "

    Ez ma Magyarországon talán hihetetlennek hangzik, de ha külön pályán halad, akkor külön zöldet is kaphat, ha nem is feltétlenül azonnal, de mondjuk nem jár úgy, hogy pont a zöld végére ért oda és várnia kell másfél percet...

    "Szerinted mekkora lesz a dugó ha szétbontják a kőrutat?"

    Itt nem ez a kérdés, hanem hogy most mekkora dugó van, abban mennyi idő alatt ér végig az utas a busszal és hogy az építés _után_ mennyi idő alatt ér végig ugyanaz az utas villamossal.”
  • 41. N.P. 2009. április 05. 21:14
    „flexi
    Melyik is az az EU-s pályázat ahol uszodát támogatnak?”
  • 40. flexsnake 2009. április 05. 20:02
    „uszodára is lehet csak úgy kell beadni a pályázatot, viszont uszodaátépítésre nincs hawercég vilmosra meg van... Lásd: Anna-kút.”
  • 39. flexsnake 2009. április 05. 20:00
    „26. ja, nincs dugó mert a villinek mindenhol elsőbbsége van :D
    Szerinted mekkora lesz a dugó ha szétbontják a kőrutat? Megnézted már hogy mit kell lebontani miatta? Végig fogják dózerolni de nem a teszkó oldalán :D”
  • 38. flexsnake 2009. április 05. 20:00
    „26. ja, nincs dugó mert a villinek mindenhol elsőbbsége van :D
    Szerinted mekkora lesz a dugó ha szétbontják a kőrutat? Megnézted már hogy mit kell lebontani miatta? Végig fogják dózerolni de nem a teszkó oldalán :D”
  • 37. flexsnake 2009. április 05. 20:00
    „26. ja, nincs dugó mert a villinek mindenhol elsőbbsége van :D
    Szerinted mekkora lesz a dugó ha szétbontják a kőrutat? Megnézted már hogy mit kell lebontani miatta? Végig fogják dózerolni de nem a teszkó oldalán :D”
  • 36. h65535 2009. április 05. 18:45
    „Szerintem meg mindenki járjon gyalog vagy kerékpárral. Mindenkinek jobb lenne... olcsó és környezetkímélő, nem zajos és mindenki oda és arra megy amerre akar. :)”
  • 35. török 2009. április 05. 18:21
    „shimano: dehogy kellett volna! így van jól, fejlesszék!!! szép lesz, jó lesz!

    halak33: mielőtt szapulod a projektet, körülnézhetnél: 10-es troli is van a projektben, tarján felé.

    Mil: sajnos a villamos drágább, úgyhogy ilyen szempontból nem egy gazdasági válság idejére való dolog. ha megjelennének az elektromos autókat követve az elektromos buszok, azok nagyon gazdaságosak lennének, és le lehetne bontani az összes trolit. :)”
  • 34. shi_mano 2009. április 05. 12:47
    „Uszodára nem ad pénzt az EU. Ennek fényében inkább le kellett volna mondani a villamosfejlesztésről és rekonstrukcióról?”
  • 33. abdul66 2009. április 05. 11:25
    „Zehn-nek teljesen igaza van.Szegednek mikor lesz egy normális uszodája?A többi városban is megoldották valahogy.”
  • 32. rozator 2009. április 05. 06:58
    „Azt nem értem, mi a baj a Rókusi krt.felujitással ha egyszer erre lehetett egy csomó pénzt nyerni? Sajnos uszodára nem lehet, pedig én is szeretnék a szegedi oldalon oda járni!”
  • 31. hazaipalya 2009. április 05. 06:43
    „rotázorro,mi a bajyod a Kárász utcával?Egész szép lett /kivéve azt a pár giccses szobrot az elején/ Tudod azért kerültek a bankok oda,mert a bérleti dijat mások nem tudják megfizetni!Szolj ha valamit nem értesz segitek . :P”
50 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megszűnt a várakozás Röszkénél

Röszke - A röszkei határátkelőhelyen Szerbia irányba a személyforgalom délelőtt 3 órára növekedett.… Tovább olvasom