Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 12°C Még több cikk.

Biztonságos lesz a szentesi csomópont

Szentes - Rázóküszöb, hosszabb záróvonal, új táblák lesznek az eddig két halálos balesetet követelő kereszteződésben – a szentesi elkerülő út berki szakaszán 70 kilométer per órás sebességkorlátozást is bevezetnek.
Mindent Szentesről

A delmagyar.hu hivatalos szentesi Facebook-oldala, nem csak szentesieknek!

A közút, a kormányhivatal, a rendőrség és a városháza műszaki osztályának szakemberei is részt vettek azon a bejáráson, amely során azt a kereszteződést mérték fel, ahol a 451-es út Szentest elkerülő szakasza és a berki út keresztezi egymást. A szemle szomorú apropója az a – halálesettel is járó – júniusi baleset volt, amely azon a helyszínen történt. Lapunk is megírta: a bekötőútról hajtott fel egy személyautó a felsőbbrendű 451-
esre, ahol összeütközött egy kisteherautóval, a balesetben egy felnőtt és egy gyerek vesztette életét.

Az alárendelt berki út jelentős autós és kerékpáros forgalmat bonyolít. A kereszteződésnek a város felé eső oldalán szennyvíztelep és fémfelvásárló van, a másik oldalán pedig egy hulladékudvar, lakott tanyák, kiskertek és mezőgazdasági telepek. A csomópontban stoptábla jelzi, hogy az elkerülőn közlekedőké az elsőbbség, a szakhatóságok képviselői azonban úgy határoztak: ennél többet is lehet tenni a biztonság érdekében. A lakosság egy körforgalom kialakításában látná a megoldást, ez azonban a költségek miatt biztosan nem valósul meg. Első lépésként számos fát és bokrot vágtak ki, hogy a helyszínt mindkét irányba tökéletesen beláthatóvá tegyék. A KRESZ-táblákat fényvisszaverő felülettel ellátottakra cserélik, „rázóküszöböt" erősítenek az aszfaltba, meghosszabbítják az előzést tiltó záróvonalat, valamint a főút csomóponttól mért 150-150 méteres szakaszán 70 kilométeres sebességkorlátozást vezetnek be. A kivitelezést a Városellátó végzi majd, pontos árakról egyelőre nincsenek információink. Úgy tudjuk: az önkormányzat álláspontja szerint „kerül, amibe kerül". A munkát a tervek szerint az engedélyeztetési procedúra után, a lehető leghamarabb szeretnék elkezdeni.

A csomópontban ugyan stoptábla jelzi, hogy az elkerülőn közlekedőké az elsőbbség – de ez nem elég. Fotó: Králik Emese
A csomópontban ugyan stoptábla jelzi, hogy az elkerülőn közlekedőké az elsőbbség – de ez nem elég.
Fotó: Králik Emese

Baleseti kronológia

Az 1998-ban elkészült 8 kilométeres szentesi elkerülőn eddig számos baleset történt. 2005 januárjában, sűrű ködben előzés közben egy személygépkocsi frontálisan ütközött egy szabályosan közlekedő kisteherautóval, egy ember meghalt. 2008-ban egy román autóbusz ütközött egy teherautóval, három ember könnyebben sérült. 2011 nyarán egy kamion és egy személygépkocsi ütközött össze, a teherautó sofőrje könnyebben megsérült. Tavaly áprilisban egy személyautó hajtott ki egy kisbusz elé, a vétkes autó sofőrje meghalt. Idén júniusban egy kisteherautó haladt a 451-esen, amikor egy bekötőútról kikanyarodott elé egy személyautó, két ember vesztette életét.

Olvasóink írták

  • 2. agica81 2013. augusztus 04. 13:37
    „Nagybátyám halt meg június 21-én ebben a balesetben.Majd a vétkes sofőr kisfia is meghalt.Tudom,hogy nagy részt emberi mulasztás volt,de ha több dolog hívja fel a nő figyelmét arra,hogy veszélyes útkereszteződés következik,talán még mindketten élnének:(”
  • 1. anya5353 2013. augusztus 02. 11:26
    „Ehhez a döntéshez ennyi tragédia kellett??!?!?!?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegváron gyakorlatoztak

Folytatódtak a Szentesi Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság helyismereti gyakorlatai. Tovább olvasom