Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Elütik a táblákat Derekegyháznál

Derekegyház - Rendszeresen kitörik a forgalomelterelő táblákat az autósok a 4405-ös úton, Derekegyháznál. A faluban korábban négy forgalomlassító szigetet építettek, de ezek után is történt halálos baleset.
A település polgármestere szerint a közútkezelőnek kellene kivilágíttatnia ezt a szakaszt – a kht. szerint viszont ez a helyi önkormányzat dolga lenne. A kivitelező a jövő héten újraépít két megrongálódott szigetet.

A jövő héten lebontják és újraépítik a Derekegyház két végén lévő forgalomlassító szigeteket. Az építmények minősége nem felel meg követelményeknek, többek között ez is az oka a sok balesetnek. Az elmúlt évben a település polgármestere szerint számtalan anyagi kárral járó ütközés volt a faluban. Az autósok nem tartják be a közlekedési szabályokat, a forgalomlassító szigeteket a menetirány szerinti bal oldalon kerülik meg, sok esetben pedig egyszerűen elsodorják a szigetek mellé kitett táblákat. Szabó István hozzátette, az autósok gyakorta állnak meg a főút mellett, mert a kitört közlekedési táblák megsértik az alvázat, a karosszériát.

A falubeliek életét védenék a szigetek. Fotó: Tésik Attila
A falubeliek életét védenék a szigetek. Fotó: Tésik Attila

Az anyagi kárral járó baleseteket nem kötelező a rendőrségnek jelenteni, ezért azok pontos számáról nincs információja a szentesi kapitányságnak. Idén személyi sérüléssel járó baleset nem történt, 2006-ban viszont egy halálos kimenetelű baleset és egy súlyos sérülés is volt ezen a szakaszon, szabálytalanság miatt – tájékoztatott Nagy János. A szentesi kapitányság közlekedési osztályának vezetője szerint a forgalomlassító szigetek csak részben felelnek meg a feladatuknak. Az Orosháza felőli oldalon lévő sziget esetében különösen indokolt lenne, hogy felkeltsék az autósok figyelmét, szakvélemény szerint ez a kanyar nem egészen látható be, főként éjjel veszélyes. A százados szerint sokat javítana a helyzeten, ha közvilágítás lenne ezen a helyen.

A polgármester kijelentette, ezt megoldani feltétlenül a közútkezelő feladata, a közútkezelőnél viszont éppen fordítva gondolják. Szabó István úgy véli, a tízmillió forint beruházás alaposan megterhelné a falu költségvetését.

A terelősziget táblája folyamatos veszélyben van. Fotó: Tésik Attila
A terelősziget táblája folyamatos veszélyben van.
Fotó: Tésik Attila

A forgalomlassító szigetek a közhasznú társaság tervei alapján készültek el, a közvilágítás megvalósításában is szerepet kell vállalnia – hangoztatta. A település két végén lévő sziget a közútkezelő által biztosított forrásból épült, míg a belső két szigethez az önkormányzat hétmillió forinttal járult hozzá. A rendszer működésének feltétele természetesen az volna, ha az erre közlekedők betartanák a szabályokat, a rendőrség a jövőben igyekszik ennek érvényt szerezni. Addig is, amíg nincs közvilágítás, sárga fényvisszaverő prizmákat tesznek az útra.

Máshol bevált

A megyében több településen, Kisteleken, Mórahalmon, Csengelén építettek hasonló szigeteket a közelmúltban, ezek beváltak – mondta Rigó Mihály. A közútkezelő kht. műszaki osztályának vezetője szerint érthetetlen, hogy Derekegyházon miért nem tartják be a szabályokat az erre haladó autósok, és miért nem használják rendeltetésszerűen a szigeteket. Bízik benne, hogy a vezetők a rendőrség folyamatos ellenőrzésének kíséretében hamarosan visszatérnek a menetirány szerint jobb oldalra. Tapasztalata szerint a kamionok egyszerűen „szétnyírják" a táblákat, amiket pótolni a közút feladata. Az említett településeken leszoktak erről az autósok, remélhetőleg így lesz ez hamarosan Derekegyházon is.

Olvasóink írták

  • 14. Makadám 2008. május 02. 21:36
    „Az öt terelő sziget helyett inkább a közvilágítást kellett volna megoldani.”
  • 13. Bingo 2008. április 30. 23:16
    „Szerintem is túlzásokba bocsátkoztak a bírságok megállapításánál.
    A nagy teljesítményű autók megjelenésével előkerültek az országutak versenyzői is, akik zsebből kifizetik a bírságokat, az átlag polgár viszont nem, ők inkább leülik majd a büntetésüket.
    Aztán itt vannak a segédmotorkerékpárok. Hogy azonosíthatók legyenek, megvetetik velük a rendszámtáblát!
    Ha hajnalban nem veszed észre az éjjel kirakott 30-as táblát (vagy éppen forgalmi változást jelző táblát) és negyvennel közlekedsz az üres utcán, tízezrekbe kerülhet.
    Szerintem úgy sz@r ez a törvény, ahogy van! Egyébként a KRESZ szabályait nem azért kell betartani, hogy meg ne büntessen a rendőr, hanem mert életet menthet.”
  • 12. közlekedő 2008. április 28. 18:19
    „zero tolerance
    Okos tojás te vagy.Veled befejeztem a társalgást,
    mert csak olyan emberekkel szoktam véleményt cserélni,
    aki érti és tisztában is van a témával.
    TE NEM TARTOZOL KÖZÉJÜK.”
  • 11. zero tolerance 2008. április 27. 20:51
    „Közlekedő!
    Gyengébbek kedvéért még egyszer leírom: "Ezekkel a "buta" eszközökkel még a normálisan közlekedő gépjárművezetőket is agresszivitásra késztetik."
    Hol írtam "közlekedési szabályokról" te okos tojás?
    Fridivel és euro11-el egyetértek, külön köszönöm a magyarázatot!”
  • 10. közlekedő 2008. április 27. 14:23
    „euro11
    Talán neked kellene "olvasnod és értelmezned"nem irom le kétszer!!
    Ne légy buta,inkább ne nyilatkozz.
    Az uniós fizetéseknek semmi köze a birságok mértékéhez.
    Tarsd be a közlekedés szabályait és nincs büntetés.
    Majd ha hárommillió kilómétert levezetsz,talán több tapasztalatod
    lesz és máskét látod a szabálytalankodókat,akik a mások életét(köztük a tied is)veszélyeztetik.
    Biztos nagyon okos ember vagy,mert már ebből is politikai vitát
    kezdeményezel.Közlöm veled ebbe nem vagyok partner.”
  • 9. Fridi 2008. április 27. 14:12
    „A zeró tolerálással együtt várhatóan a visszaélések száma is megnövekszik. Újabb lehetőség a korrupcióra, újabb bűncselekmények elkövetésére és a rendőrök megvesztegetésére.”
  • 8. euro11 2008. április 27. 13:45
    „Közlekedő!
    Nem a KRESZ szabályokat nevezték butának, hanem az alkalmazott eszközöket! Olvass és értelmezz!
    A bírságok mértékét viszont én is butának tartom, ezért nem értek egyet a zéró tolerancia elvével. Egy kicsit elszaladt a ló az elvtársakkal! Az uniós fizetésektől nagyon távol vagyunk.”
  • 7. közlekedő 2008. április 27. 11:17
    „Tisztelt zero tolorence!!!!!!!!!!!!!!!

    Akit agresszivitásra késztett a közlekedés szabályainak a
    betartása,az ne vegyen részt a közuti közlekedésben.
    Nagy a valószinűsége,hogy a "buta"eszközök megnevezés is erre utal.
    Aki közlekedik az tudja,hogy a un.fekvőrendőrök között nincs lehetőség a sebességet tullépni,mert jön a következő és a járműben
    károkat okozhat(nagy fékezés,hirtelen gyorsitások - fék,gumikopás,
    tengelykapcsoló stb),vagy netán méregből ráhajtani a fekvőrendőrre.
    Aki ezeket megteszi az megérdemli a sorsát,de én örökre eltiltanám a gépjármű vezetéstől,mert alkalmatlan rá.
    Amennyiben a közlekedésrendészet mindenkire egyformán alkalmazná a KRESZ megszegéseinek a birságát akkor nem
    lennének(legalább is kevesebb)"hőbörgős,magamutogató,vagánykodó gépjárművezetők.”
  • 6. zero tolerance 2008. április 25. 19:57
    „Terelő szigetekkel és fekvőrendőrökkel nem lehet eredményeket elérni. Ezekkel a "buta" eszközökkel még a normálisan közlekedő gépjárművezetőket is agresszivitásra késztetik. Az előírt sebességet ugyanis nem csak a terelő szigetnél, vagy fekvőrendőrnél kell betartani.”
  • 5. közlekedő 2008. április 24. 08:02
    „Mint emlitettem naponta kétszer járok azon az útszakaszon,
    ez nem azt jelenti,hogy máshol nem,mert több mint 500 km-t
    vezetek naponta.
    Találkozom "fekvőrendőrrel"is és simán átlehet rajta haladni,ha betartjuk a megfelelő sebességet,igy tehát nem kell "megrázatni
    sem a kirándulókat,sem az üvegeket.”
  • 4. dwzoli 2008. április 23. 18:59
    „Ha bárki megnézi a cikk képeit lehet látni rajtuk hogy a lassító szigetek féloldalasak, tehát csak a falu közepéig BEFELE haladókat lassítanák. De mivel ez mind a két irányból igy van a "becsületes" is a falu közepéig 50-nel megy azután meg belelép a pedálba. Mivel ez oda vissza igaz itt gyakorlatilag 80-100 al haladnak az autók a falu teljes hoszában. Ez a NESZE SEMMI FOGD MEG JÓL tipikus esete. A fekvőrendőr jó lenne elméletileg de itt üvegszálító kamiontól a kiránduló óriás buszokig minden van nem biztos hogy jó lenne őket "megrázatni"
    Mondjuk ha megcsinálnák őket szimetrikusra akkor már értelmét vesztené a megkerülés.
    De az is igaz ha egyszer csinálom egyszer kapok érte pénzt, ha kétszer akkor kétszer, ha há......”
  • 3. Grat 2008. április 22. 10:51
    „Ha a forgalom lassítása a cél, akkor végig kell a falut fekvőrendőrözni!”
  • 2. helyi lakos 2008. április 22. 10:41
    „Teljesen egyet értek a közlekedővel, és nem értek egyet Rigó úrral. A terelősziget, ha jól csinálják meg a faluban is bevált volna. A kamionok nem minden esetben a szabálytalankodás kedvéért kerülik ki, hanem pontosan a baleset elkerülése végett. Ha valaki nem jár arra nap mint nap, és nem ismeri az útszakaszt súlyos balesetet szenvedhet a gödröktől, amik minden betömés után három nappal vagy egy esős nap után ugyan olyanok. Mi ez ha nem a hozzáértés hiánya? Az építésnél nem kellett volna először felmérni a közút szélességét, hogy hogyan férne el rajta a terelősziget? Véleményem szerint a gondos tervezés, a minőségi munka még ha több pénzbe is kerül jobban megéri, mint a nagyábból elvégzett.”
  • 1. közlekedő 2008. április 22. 08:07
    „Naponta kétszer átutazok az emlitett szakaszon.
    Hozzáértő embernek kellene felülvizsgálni a szigetek alkalmasságát.
    Az autósok(főleg a kamionok,nagyobb teherautók)nem férnek el a
    szigetektől a kiképzett uton( az út széle szinte alkalmatlan a közlekedésre,mert gödrös felvan törve),főleg amikor kikell kerülni .amennyiben szélesebb lenne az út nem rongálódnának meg a szigetek.
    Javaslatom is van:
    A szigeteket tüntessék el és épitsenek un.fekfőrendőröket,biztos lassan fog haladni mindenki és nem is rongálódnak meg.esetleg az autók,melyekkel gyorson haladnak át rajta.
    Ennyire egyszerű a probléma megoldása.
    Lehet,hogy más településen bevált,de ami"nem megy azt nem kell eröltetni".”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegvár nem akar még egy kocsmát

Szegvár - A szegvári önkormányzat fellebbezett a Mega Klub megnyitása ellen, miután a tulajdonos, Hegyi László a csongrádi jegyző figyelmeztetése ellenére illegálisan kezdte működtetni a helyet. Tovább olvasom