Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Fábiánon is érdeklődnek a szentesi szülők

Fábiánsebestyén - A szentesi iskolabezárások után nem akarják a kijelölt iskolákba járatni gyermekeiket a szülők. Más intézményeknél, sőt más településeken is érdeklődnek.
Váratlan helyzet alakulhat ki a két bezárásra ítélt szentesi általános iskola miatt. Korábban megírtuk, hogy a képviselő-testület döntése értelmében a Damjanich diákjait a Deákba, a Petőfiét a Klauzálba helyeznék át szeptembertől, az épületeket pedig más célra használnák. A tervekkel a két érintett intézményben tanuló gyerekek szüleinek jó része nem ért egyet, és információink szerint más lehetőségeket keresnek. Lapunk úgy tudja: a damjanichos szülők egy csoportja és a Petőfiből néhányan a fábiánsebestyéni iskola iránt is érdeklődnek. A Petőfiből több diákot a szentesi vagy a csongrádi 6, illetve 8 évfolyamos gimnáziumba, esetleg a szentesi Szent Erzsébet katolikus iskolába íratnák a szülők.

– Az önkormányzat kész tények elé állított minket, amelyeket nem szeretnénk elfogadni – számolt be álláspontjáról egy édesanya, aki nem járult hozzá, hogy leírjuk nevét. – Nem kívánom a gyermekemet a kijelölt intézménybe járatni, nem nyert meg sem a környezet, sem a körülmények. Nem hiszem, hogy bárkit kötelezni lehetne arra, hova járjon iskolába.

Egy másik szülő pedig arról számolt be, hogy tudomása szerint sokan valóban más intézmény iránt érdeklődnek. – Minket sok más indok mellett az tart vissza a számunkra kijelölt iskolától, hogy ott lesz a városban a legmagasabb a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya. Ha nem írathatjuk máshová a gyerekeket, az ombudsmanhoz fordulunk – tette hozzá.

A „kisgimnáziumokba" való iratkozás lehetősége – a megfelelő tanulmányi eredmény elérése mellett – eddig is adott volt negyedik és hatodik osztály után. Azonban azt, hogy a diákok a katolikus iskolában folytatnák tovább a tanulmányaikat, hivatalosan nem erősítette meg a Szent Erzsébet igazgatónője.

– Ide egyelőre még senki nem iratkozott be – jelentette ki Nemes Éva. – Azt pedig szomorúnak találom, ha valaki a felröppent hírek alapján dönti el, hogy a Deák és a Klauzál jó vagy rossz iskola. A kereszténység lényege a szabadság. Ha valaki kényszerből választ felekezeti iskolát, az helytelen. Pletykákra hallgatni pedig, úgy vélem, megalázó.

– Valóban jártak Szentesről érdeklődők a községünkben, de ez egyáltalán nem szokatlan – tájékoztatott Tóth Flórián, Fábiánsebestyén jegyzője. – Jelenleg is több településről járnak hozzánk tanulók. Mi minden gyereknek örülünk. Ha a beiskolázási körzetünkből nem töltjük fel az iskola létszámát, a szabad helyekre bárkit szívesen várunk.

A szentesi önkormányzat munkatársa, aki kérte, ne írjuk le nevét, azt mondta: elhibázott döntés volna más településre járatni a diákokat. – A szülőknek sok mindent mérlegre kell tenni: az utaztatás fáradalmait és bizonyos támogatások hiányát, amelyeket azért veszítene el a család, mert a gyermek nem helyben tanul – magyarázta hírforrásunk.

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. MIJ 2011. június 21. 22:38
    „Igen a gyerekek a legpártatlanabbak! Még is őket "büntetik" ezekkel a bezárásokkal! Meg értem azokat a szülőket akik elviszik a gyerekeiket mert azt én is láttam, hogy kint Fábiánon rend fegyelem és szigor van de mind ezek mellett a gyerek az gyerek maradhat. És ez a lényeg!!!!!!!!!!!! Lehet a szülőket meg félemlíteni és a tanárok állásával zsarolni. De kérdem én azokat a tanárokat akikről itt szó van hogy ha ők civil emberek lennének és nem tanítók akkor mit tennének? Szerintem a saját gyerekeik érdekeit néznék. Azt már az elején sejteni lehetett hogy nem fog minden tanár és osztály meg maradni ez csak porhintés volt. De nehogy már azon a pár gyereken verjük el a port és fogjuk rá "miattad nincs állásom".”
  • 40. tothmariaaa 2011. június 21. 08:39
    „Ahogy a felnőttekkel bánik, az is katasztrófa.Zsarolunk, fenyegetőzünk, "segélyek, támogatások" megvonásának lehetőségével riogatunk.Mi van? Holnap a munkahelyünk elveszítésével támadnak, ha lépni merünk?Szerintem éppen eljött az ideje annak, hogy ha egy kis maroknyi ember is, de legalább valaki ki merte nyilvánítani nemtetszését.

    A fábiáni iskola gyönyörű, a tanárok, tanítók kedvesek, de szigorúak, követelnek, pont ahogyan kell.
    A gyerekeket pedíg ,mindenki higgye el, marhára nem érdekli, hogy kinek milyen nézeteltérése van a polgármesterrel, jegyzővel, Farkassal.Ők csak gyerekek akarnak lenni.
    Az utaztatás megoldott, a tankönyv ingyen(hehe) .
    S egy kis irónia a végére:Két dolgot sajnálok, hogy az ebéd nincs ingyen, és hogy nincs kolbászból a kerítés :D
    (Mellesleg itt sem volt, de nagyon nem, mégis kitermeltük valahogy a családi kasszából :D )”
  • 39. y-akta 2011. június 20. 21:59
    „Ahogy a gyerekekkel bánik ez a társadalom, az katasztrófa! ....Az ő érdekük! - mondják. Jahh! Közben meg tőlük várjuk/várnánk majd a gondoskodást 20 év múlva! Ne csodálkozzunk, ha beintenek, meg megszüntetnek és összevonnak. Az a társadalom, ahol a gyerek nem érték, az nincstelen.”
  • 38. studyfy 2011. június 20. 18:23
    „bénaimre asszonyság, ha Ön hozzászól, beteges módon csak a a polgármestert tudja szidni. Esetleg más gondolat nincs a tarsolyban? Vagy a polgármeteri hivatalban dolgozott férje ezt adta utasításban?”
  • 37. bénaimre 2011. június 20. 17:15
    „Nem tudom hogy miért sírunk mi választottuk eme taláros testületet,amilyen a virág azt kel szagulnunk. Ismét a régi nóta.Felújjítottuk és utána eladtuk. Mi szentesiek ugyan olyan balekok vagyunk mint voltunk... Minek ide kistérség,teljesen fölösleges. Sajnos egy gyermeket sem kérdeztek meg.hogy Ő mit szeretne. Játék a számokkal,csak a humánum hiányzik. Kíváncsi lennék rá,ha a polgármest úr unokáját irányítanák át ő mit mondana.Gondolom szépem mosolyogna mint a parlamentbe tette,meg is lett az eredménye. Katasztrófa ez az iskolai deform. El lehet menni de a polgármesternek is viszlát!!!! Látják itt még mindig a gyurcsányi éra kacsint vissza.Mindent tönkre lehet tenni... Nyomozzunk már egy kicsit a polgármesteri hivatalba kinek az érdeke ez az ámokfutás. Úgy jár szentes mint a néhai Petőfi szálló,múltunk lesz de jövőnk????? igaz a mondás"el lehet menni".Más városi vezetésre lenne szükség,új gondolatokra illetve új vezetőkre.”
  • 36. jóízlés 2011. június 19. 16:54
    „Hogy egy nagy embert idézzek "el lehet menni...",ideje volna nekik is ! ! !”
  • 35. kisscitrom 2011. június 17. 07:55
    „34.Csak elfelejtette, hogy az nevet, aki utoljára nevet.”
  • 34. Power 2011. június 17. 07:30
    „Karikó megoldotta Szentesen a szabad iskolaválasztást.”
  • 33. baltazar 2011. június 16. 22:40
    „falusi01-nek:

    A helyzet az,hogy a városból jövő "idegeneket" nem fogadja be a falu, képtelen rá. Azt hallom más ideköltözöttől, hogy aki tősgyökeres az hazai, - aki idejött, az idegen marad. Itt azért falu-város átmenet nem egyszerű. Városban ezzel nem foglalkoznak, ha beköltözik valaki a faluból, az sem egy fehér holló.

    Arról nem tehetek, hogy már a civil szervezet megalakulásakor is ellenségnek lett kikiáltva ez az egyesület. Ha bárki megnézi, hogy milyen létező problémákat piszkáltunk meg, például a szennyvízhálózat kiépítésének elkezdése, a helyi viziközmű társulás megalakítása, a vasjátszóterek elbontása és helyette pályázati pénzből új játszóterek építése - ezeket a létező problémákat végül elkezdték megoldani. Nem akartunk mi ezzel rosszat senkinek.
    Mondok meglepőt: más településen az szokás, hogy az önkormányzat ajándékoz egy házat a civil szervezetnek, hogy működjenek, sőt pár száz ezerrel támogatják is őket.

    Én azt hallottam, hogy a pedagógusok fizetését az állam biztosítaná.Viszont ha így haladunk, hogy az egyház vesz át sok iskolát, akkor a pedagógusok nehéz helyzetben lesznek.Higgye el, hogy sok városban már túl vannak az iskola bezárásokon, összevonásokon. Mindenhol felháborodással jár, de végül megértik az emberek és utána hozzászoknak az új helyzethez. A jövőben nem könnyebb, hanem nehezebb lesz az iskolák gazdálkodása.
    A képben benn van az is, hogy kezd népszerű lenni a 6 osztályos gimnáziumi rendszer sok városban. Ott elszipkázzák a tanulókat is iskolából már 6. osztály után.
    A falusi iskolák sorsa szerintem nagyon bizonytalan. Helyben alig lesz gyerek, a bejárós gyerekek pedig bármikor lemorzsolódhatnak, ha kedvezőbb feltételeket találnak.”
  • 32. baltazar 2011. június 16. 22:05
    „,,A szabad iskolaválasztás joga gyakorlatilag az Alkotmányban rögzített alapjoga minden családnak. Mindenkinek joga van megválasztania bizonyos keretfeltételek mellett, hogy a gyermekét milyen iskolába íratja" - mondta Sió László, a Fidesz országgyűlési képviselője. / Forrás: http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/5789 /”
  • 31. falusi01 2011. június 16. 22:01
    „baltazar! Sok igazság van abban amit ír,azért azt hiszem most már nincs meg az a nagy szakadék falusi és városi ember között mint pár évtizeddel ezelőtt.Ez köszönhető annak,hogy sok időt töltenek a városban a falusi emberek a munkahely,iskola vagy csak egyszerű bevásárlás miatt. Az,hogy most valaki"pörgősebb" az nem hiszem,hogy lakhelyfüggő.Az Önök civil szervezetének munkássága az utóbbi időben megsüvegendelendő. Ez a stílus közelebb áll az értékrendemhez,mint a pár évvel ezelőtti,amikor a gyűlölközésen volt fő hangsúly.Ez az ami nem vezet sehova sem! Gémes úr írta:"Szegváron már több, mint 32 bejegyzett, ténylegesen működő civil szervezet tevékenykedik, s sokat tesz a faluért." Ezt nálunk miért nem lehet megtenni?Miért kell ellenségként tekinteni rájuk?Nem értem.
    Azt is feszegeti a kormány,hogy visszaveszi az iskolákat az önkormányzatoktól.Ez teremthetne érdekes helyzetet,hiszen a gyermekek utáni pár százezres állami pénz nem kerülne az önkormányzathoz,amiből biztosan jutott másra is.”
  • 30. kisscitrom 2011. június 16. 21:51
    „A Koszta sem fogad gyereket.Na nem azért, mert nem akarna esetleg, hanem ismétlem, megtiltották!
    Ezért akarják többen jogi útra terelni az ügyet.”
  • 29. kisscitrom 2011. június 16. 21:49
    „"A tisztelt alpolgármesterünk iskolájának a neve sehol nem hangzott el! Hogy is van ez? Az is egy egyházi iskola, ami a szeretetet tanítja a falai között, de nem siet az iskola nélkül maradt gyerekek segítségére. De furcsa! Miért nem hallhattunk olyat, "hogy gyertek, szeretettel várunk benneteket".?

    Azért, mert ő kezdeményezte az iskolák bezárását.
    Mindazonáltal, hogy etikátlannak, még már-már gusztustalannak is hat számomra.”
  • 28. kisscitrom 2011. június 16. 21:47
    „27.Elolvastad amit írtam? Nincs választási lehetőségünk.Szirbik úr megtiltotta az iskoláknak, hogy gyermekeket vegyenek át.Kötelezően a számunkra kijelölt intézménybe kell, kellene mennünk.Damósnak a Deákba, Petőfisnek a Klauzálba. Szabad iskolaválasztási jogunkat elvéve kötelezni akar bennünket erre. Hát ezért akar mindenki menni.”
  • 27. baltazar 2011. június 16. 21:13
    „kisscitrom-nak:
    Szögezzük le, hogy ha van mondjuk 5 iskola Szentesen, akkor az 5 választási lehetőség. esetleg akkor ehhez jönnek hozzá a falusi lehetőségek. A Fábiáni akkor a 6., esetleg Szegvár 7., akkor még ott van Csongrád városa 8.
    Szóval van bőven lehetőség választani. Amit írtam, az gondolom érthető, de még egyszer leírom: falun 1 db iskola működik. Nincs választási lehetőség helyben. Ha nem tetszik, akkor irány a város. Az iskola összevonásokon, bezárásokon nagyon sok város túlesett már. Olyan iskolákat is bezárnak, amelyek híresek voltak a régmúltban. ez van. Tudomásul kell venni, hogy kevés a gyerek, és évről évre kevesebb a születések száma sajnos. Ez az egész magyarság problémája, amivel ideje lenne elkezdeni foglalkozni.

    falusi01-nek:
    Tehát van amiben egyet tudunk érteni.Például a második mondattal.
    Ha nem lennének Fábiánra "betelepülők", akkor kihalna előbb-utóbb a falu. Nem? Kell, hogy költözzön ide "idegen vér" is. Sokan vannak, akik csak a faluban alszanak, de a munka és egyéb dolgok a városhoz kötik. Szerencsés az, aki helyben tud dolgozni. Én elmondhatom, hogy az egész Alföldet jól ismerem, annak minden települését. Részint a rokonok és ismerősök vándoroltak, részint a munkám miatt is.Fábián egy átlagos falu.Nem tudjuk összehasonlítani egy várossal és annak előnyeivel. Ezt csak az tudja hitelesen elmondani, aki maga is lehúzott már legalább 1 évtizedet városban. Aki falun nőtt fel, az idegenkedik a várostól. Persze. Viszont sűrűn bejár a városba. Így van? Tehát a "központ" az a város, nem a falu. Az, hogy ki milyen távol él a várostól, az a saját döntése. Régebben olcsóbb volt a falusi élet, ma már ez nem igazán mondható el. Egy konkrét bizonyíték a falu-város különbségre, hogy ugyanaz a paraméterekkel rendelkező háznak mennyi a piaci értéke falun, illetve városban, sajnos kétszeres szorzó is lehet már.
    Tisztázzunk valamit. Nem elégedetlenkedésről van szó. Jó lenne itt élni,ha néhány dolog változna. Itt élünk, és kész. Akik maguk is úgy költöztek ide (városból ! ) azok bizonyára pörgősebbek, másképpen látják a világot, nincsenek beskatulyázva, szeretik a mozgalmas életet, nincsenek lelassulva. Én sosem leszek falusi ember, mégha itt lakom is. Városban nőttem fel, és hoztam magammal azt hogy az mit tud adni az embernek.
    Az ilyen "városból jött idegen" emberek szeretnének valamit tenni, hogy minden szebb és jobb legyen, hogy olyan legyen egy település mint egy ékszerdoboz, de sajnos nem lehet. Ha találkozott vele tavaly, akkor én abban leírtam az első lépéseket hogy miként. A fejemben ezer ötlet van, amit kizárólag csak a barátaimmal osztottam meg, és hétpecsétes titok lett. Lehet hogy még meg lehet majd valósítani mind valamikor a jövőben. Nem tudom.
    Orosházán és Szentesen egyaránt jobb az élet. Vannak dolgok, amik visszatartanak a költözéstől, de ha felvetődik a kérdés komolyabban újra, akkor nem lesz nehéz a döntés. Addig is az itteni jobb életért próbálok tenni társaimmal együtt. Ha figyelt mostanában, akkor láthatja hogy a falusi emberekért tesszük, amit teszünk.
    Minden településnek az az érdeke, hogy az iskolái (jól) működjenek.
    Ha a jövőben, a felröppent tervek szerint megszűnnének a kisebb falusi önkormányzatok, akkor meg a városhoz fog tartozni a település. Az megint érdekes lesz, ha úgy lesz.”
  • 26. niemand 2011. június 16. 21:10
    „A Koszta hány gyereket fogad? természetesen szeretettel.”
  • 25. Cruciferous 2011. június 16. 20:37
    „Nekem az a faramuci helyzet jutott eszembe, mikor Derekegyházán bezárt az iskola és jó sok kis diákot a Kosztába hoztak át. Én csak a gyerekeimtől és a szülői értekezleteken hallottakból szűrtem le, hogy az is egy nagyon nehéz helyzet volt mind a Koszta tanári kara, mid a szülők és mind a két iskola gyermekeinek számára. Ma már, ha jól tudom minden rendeződött, köszönhetően javarészt a Koszta pedagógus gárdájának is.
    Klassz ez a demokrácia nem? A cikkben elhangoztattak-hoz igazat adok annak a szülőnek aki furának tarja "hogy megmondják nekik, hogy hova is írathatják be gyerekeiket".
    Még egy érdekesség! Tessék erre is figyelni!
    A tisztelt alpolgármesterünk iskolájának a neve sehol nem hangzott el! Hogy is van ez? Az is egy egyházi iskola, ami a szeretetet tanítja a falai között, de nem siet az iskola nélkül maradt gyerekek segítségére. De furcsa! Miért nem hallhattunk olyat, "hogy gyertek, szeretettel várunk benneteket".?”
  • 24. falusi01 2011. június 16. 20:11
    „Nos,kedves Baltazár! Én már pár évtizede itt lakom Fábiánon (születésem óta),és szeretek itt élni. Annak ellenére is,hogy nem értek egyet a jelenlegi vezetéssel(ahogy Ön írta királysággal),és abban bízom,hogy NEM NEKEM kell elmennem innen hogy egy jobb településen lakhassak.Nekem furcsa,hogy azok elégedetlenkednek folyamatosan,akik maguk is úgy költöztek ide.Ön többször példálózott már azzal,hogy Orosházán mennyivel jobb az élet. Nos azt hiszem ha már Önnek itt ennyire rossz,és a munkája,a gyermekei iskolája oda köti,akkor mi tartja vissza? Az orosházi ingatlanárak valahol a szentesi és a fábiáni közt vannak.A témához annyit,hogy meg kell fogni a szentesi nebulókat,hiszen mindenki érdeke,hogy az iskola tudjon működni. Az már csak hab lenne a tortán,ha még esetleg családok is költöznének településünkre.20 - 30 perc busszal nem nagy valami, ezt mi falusiak tudjuk,ez nem lehet akadály.”
  • 23. kisscitrom 2011. június 16. 19:31
    „Baltazár, értem amit írsz, és meg is értelek .
    Csak ne feledjük el, hogy tőlünk elvették azt a jogot, hogy a város 5 iskolájából oda vigyem a gyerekem, ahová szeretném.
    Nyilván, ha ez nem lenne, fel sem merült volna valószínűleg senkiben az a lehetőség, hogy falura menjen.
    Igen, mondjuk ki nyíltan, hogy nem tetszik a kötelezően felkínált út sem a Damósoknak, sem a Petőfiseknek.
    Tehát én azt gondolom, hacsak embert nem öltek a fábiáni iskolában, akkor jelen helyzetben számunkra ez a járható út.
    Ismered a szóban forgó iskolákat? Nyugodt szívvel elengednéd oda a gyermekedet? Mi ismerjük, hisz itt élünk.Sajnos.Bárcsak ne kellene erről gondolkodni.De ezt tolták alánk, és mi nem akarunk ezen ülni.
    A javaslatodon gondolkodom :)”
  • 22. baltazar 2011. június 16. 19:24
    „Nézd! Én is így gondolkodtam sok évvel ezelőtt. Boldog voltam,,hogy csendes szép helyet találtam.
    Most azt látom, hogy ha a gyermekeim jövőjére gondolok (és öregebb napjaimra), akkor irány vissza a városba. Elég volt a kalandból és a királyságból.”
41 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gázvezetéket újítanak fel Szentesen

A munkálatok során az elöregedett vezetékeket korszerűre cserélik a Sima Ferenc és a Munkácsy utca közötti szakaszon. Tovább olvasom