Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Fönnakadt a sínben a kamion talpa

Szentes - A kamion letalpalója, „gólyalába" akadt bele a sínbe, emiatt nem tudott kitérni a jármű a közelítő vonat elől – derült ki a hétfői szentesi balesetnél. A lapunk által megkérdezett hozzáértők szerint nem valószínű, hogy ez az alkatrész magától csúszott volna le.
Mindent Szentesről

A delmagyar.hu hivatalos szentesi Facebook-oldala, nem csak szentesieknek!

A rendőrség megállapítása szerint a nyerges vontató letalpalói akadtak fel a vasúti átjáróban, ezért következett be hétfőn a baleset a szentesi Téglagyári úton. Megírtuk: kukoricát szállító kamion és egy személyvonat ütközött össze, 13 ember sérült meg. A sofőr elmondta a rendőröknek, hogy járműve felakadt a síneken, ezért nem tudott kitérni a közeledő vonat elől.

A jármű a Szentestől több mint 70 kilométerre lévő, Békés megyei Nagykamarásról vitte volna a kukoricát a Hungerit Zrt.-hez tartozó Ma-Ka Kft. tárolójába – hallottuk Nagypál Szilárd ügyvezetőtől.

A helybeliek szerint problémás az az átjáró, magas az úthoz képest, szerintük elképzelhető, hogy egy jármű – főleg egy megrakott kamion – felakad a síneken. A MÁV sajtóosztálya szerint a vágány valóban „túlemelésben van", ez azt jelenti, hogy az oldalgyorsulás kiküszöbölésére az egyik sínszálat ilyenkor magasabbra emelik a másiknál. Sok ilyen átjáró van, nem egyedi a szentesi kereszteződés, és szerintük emiatt még nem kellene, hogy baleset következzen be.

A rendőrség megállapította, hogy a nyerges vontató letalpalói (képünkön pirossal jelölve) akadtak fel a vasúti átjáróban. Fotó. Vidovics Ferenc
A rendőrség megállapította, hogy a nyerges vontató letalpalói akadtak fel a vasúti átjáróban. Fotó. Vidovics Ferenc

Egy igazságügyi szakértő, aki kérte, hogy ne írjuk le a nevét, úgy fogalmazott: több évtizeden keresztül vizsgált baleseteket, de ilyenről még nem hallott. Inkább a leszakadó nagy pótkerekek szoktak balesetet okozni. Arra gyanakszik: a talp nem volt rendesen felhúzva, és a kamion sima úton haladt az átjáróig, így menet közben egyszer sem koccant az aszfalthoz, csak az átjárónál okozott gondot. Ágoston Attila szegedi teherfuvarozó véleménye is hasonló volt. A gólyalábnak is nevezett eszköz arra szolgál, hogy álló helyzetben megtámassza a vontatmányt. – A talp teljesen felhúzott állapotban mintegy 40 centiméterre van az aszfalt fölött. Ha a járműnek nagyobb szintkülönbséget kell leküzdenie, esetleg valóban felakadhat valamiben, illetve akkor fordulhat elő ilyesmi, ha indulás előtt nem húzták vissza rendesen. A véletlenszerűséget kizárnám, a gólyalábat fogasléccel lehet le-föl mozgatni, magától biztosan nem csúszhat le – szögezte le.

A Ma-Ka Kft. ügyvezetője szerint viszont annak is kicsi a valószínűsége, hogy a célállomás előtt néhány száz méterrel megállt volna a sofőr, hogy letalpaljon, majd a gólyalábat úgy feledve tovább indult.

A balesetről készült fotókon látható ugyan ez a gólyaláb, az is látszik, hogy deformálódott, az azonban nem állapítható meg egyértelműen, hogy felhúzott vagy leeresztett állapotban van-e.

A Szentesi Rendőrkapitányság tömegszerencsétlenséget okozó, közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény bűntettének gyanúja miatt folytatja a nyomozást, szakértők bevonásával.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elfogták a szerszámos csalót

Országos elfogatóparancsot bocsátott ki a Szentesi Rendőrkapitányság A. Ferenc lakcím nélküli férfi ellen. Tovább olvasom