Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Harmincötmillió forintot nyert nevelési programra Szentes

Szentes - A sajátos nevelési igényű gyermekek esélyegyenlőségének biztosítására és a többségi gyermekekkel való együtt nevelésükre nyert egy európai uniós pályázaton 35 millió forintot a szentesi Deák általános iskola. Azokban az osztályokban, ahol erre szükség van, két tanító tanít egyszerre.
Iskolakezdés után általában rövidesen kiderül, hogy a gyermekek a többiekkel képesek-e együtt haladni a tanulásban, vagy szükségük van segítségre. A sajátos nevelési igényű gyermekek és társaik érdekében született meg a kéttanítós modell.

A modell bevezetésére és hasznosítására 2005-ben pályázatot írtak ki a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében, az uniós támogatásból pedig a szentesi intézmények is nyertek. Harmincötmilliót költhettek el a két iskolában és két óvodában. A program vezetője a Deák Ferenc Általános Iskola volt, a konzorciumban részt vett még a volt Széchenyi István és a Klauzál Gábor Általános Iskola, a Központi Óvoda, a Kertvárosi Óvoda, valamint a szakmai hátteret biztosító Rigó Alajos Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, a Kozmutza Flóra Általános Iskola, Szakiskola Tagintézménye.

Egy pedagógus és egy gyógypedagógus foglalkozik a gyerekekkel a Deák Ferenc Általános Iskolában Fotó: Vidovics Ferenc
Egy pedagógus és egy gyógypedagógus foglalkozik a gyerekekkel a Deák Ferenc Általános Iskolában
Fotó: Vidovics Ferenc


Adattár

A projekt elnevezése: A sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése kéttanítós modellel
A megvalósulás helye: Szentes, Deák F. u. 53–55.
Elfogadott összköltség: 35 000 000 Ft.
Megítélt támogatás: 35 000 000 Ft.
A kéttanítós modell gyakorlása révén gyógypedagógusok, pszichológusok, gyógytornász és logopédusok tevékenykedtek a programban, a pályázaton nyert pénz egy része fedezte a bérüket. A konzorciumban részt vevő pedagógusok összesen 4350 órányi továbbképzést hallgattak végig annak érdekében, hogy a kéttanítós órákon és a kompetencia alapú oktatás bevezetéséhez szakmailag megfelelően felkészültek legyenek. A gyógypedagógusok az eltelt két év alatt hetente százhúsz közös órát tartottak a többségi gyermekek tanáraival: az így megtartott órákon az egyik pedagógus igyekezett a tananyagot elsajátítani a gyerekekkel, a másik pedig a sajátos nevelési igényű gyermekeknek segített együtt haladni a többivel, felkészíteni őket a kompetencia alapú oktatásra.

A kezdeti időben szerzett tapasztalatok azt mutatták, hogy a gyerekek újdonságként és különlegességként fogadták két tanító együttes jelenlétét az osztályban – mondta Varga Sándorné. Az igazgatónő lapunk kérdésére válaszolva azt is elmondta, hogy a sajátos nevelési igényű – SNI – gyermekeknek sikerélményeik lettek: eredményeket értek el, nyugodtabbá váltak, megnőtt az önbizalmuk, és minimálisra csökkent a bukások száma. A gyermekek megtanulták elfogadni a másságot, megtanultak együtt dolgozni sajátos igényű társaikkal.

A város továbbadja

A kéttanítós modell sikerét látva az iskolák és az óvodák fenntartójaként a szentesi önkormányzat úgy döntött, hogy a következő tanévtől három gyógypedagógus számára biztosít munkalehetőséget az említett iskolákban és óvodákban. A pályázaton nyert összeg felhasználása két évre szólt, és idén tavasszal lejár, a jövőben a város biztosítja a sajátos igényű gyerekek tanulásához szükséges szakmai, nevelési támogatást.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kevés a gyerek, sok a tanár Szentesen

Szentes - Szentesen három éve még kétezren, idén viszont már kevesebb mint 1800-an járnak az önkormányzati fenntartású általános iskolákba, ahol tíz gyerekre jut egy tanár. Tovább olvasom