Délmagyar logó

2018. 01. 24. szerda - Timót -3°C | 4°C Még több cikk.

Hot Iron: ha feszesebb izmokat akarsz!

Szentes – Egy új mozgásformát, a Hot Iron-t is gyakorolhatjuk az egyik szentesi fitnesz szalonban. Elmentünk egy edzésre, hogy kipróbáljuk.
Súlyzórúd, polifóm, step pad, súlyzótárcsák látványa fogad minket, amikor belépünk a Hot Iron edzésre. Pontban este fél 8-kor el is indul egy AC/DC nóta és kezdődik a bemelegítés - a vállra és a felsőtestre koncentrálva. Az átmozgatás után az edző egy rudat vesz a kezébe. Következnek az alapgyakorlatok, melyeket később megismétlünk úgy, hogy 2,5 kg-os tárcsákat helyezünk a rúdra.

Egy új mozgásformát, a Hot Iron-t is gyakorolhatjuk az egyik szentesi fitnesz szalonban.
Egy új mozgásformát, a Hot Iron-t is gyakorolhatjuk az egyik szentesi fitnesz szalonban.

Utóégető hatás

A Hot Iron, az aerobik és a súlyzós edzések határán lévő mozgásforma. Bár még csak egy évtizedes múltra tekint vissza, mára egyértelműen az egyik legnépszerűbb zsírégető módszerként tartják számon. A módszer egyedülálló hatékonysága többek közt abban rejlik, hogy utóégető hatással bír, vagyis a szervezet nemcsak az edzés során, de utána 24 órával is küzdeni fog a zsírsejtekkel, ugyanis az izmok regenerálódás közben folytatják a kalóriák égetését.  

Folyamatosan kapjuk az instrukciókat, de már 10 perc után mindenünk remeg. Megmozgatjuk a bicepszünket, tricepszünket és a hasizmunkat is, a lábról nem is beszélve. A guggolások és a kitörések könnyebben mennek, mint a válltól, melltől tolás. A gyakorlatok helyes testtartásra és izommunkára ösztönöznek – tudjuk meg. A tempó nem gyors, könnyen követhető, mégis nehezen engedelmeskednek az izmaink. Folyamatosan kapjuk a bátorító szavakat Molnár Emese edzőtől.

Akik részt vettek az órán, nem először jártak Hot Iron-on, velünk ellentétben. A végén nem maradtak el a hasizom gyakorlatok sem, ennek különösen örültünk. A mozgásforma nagy előnye az egyedül végigizzadt kondizással szemben, hogy mindezt csoportosan tehetjük meg. A jobbnál-jobb zenék ritmusa nem olyan pörgős, mint például egy aerobik-órán, így könnyebb odafigyelni a helyes mozdulatokra. A nyújtást egy lágyabb zenével zártuk, részünkről nagy fájdalmak közepette. Heti két edzés ajánlott, így az óra után foglaltunk is egy következő időpontot, hiszen addig kell a vasat ütni, amíg meleg.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szentes Expó: elmarad

Nem rendezik meg idén a nagy múltra visszatekintő Szentes Expót – a kiállítók jelentős része nem tudna bemutatkozni a vásáron. Tovább olvasom