Délmagyar logó

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 20°C

Húszezres büntetés a 20-as táblánál Szentesen

Szentes - Nem engedély nélkül rakatta ki a szentesi Petőfi Szállót felújító Pendola Kft. az óránként 20 kilométeres sebességkorlátozó táblát.
A műszaki osztály közútkezelői hozzájárulása alapján került a védőfolyosó oldalára az ábra, amely a beruházás ideje alatt meghatározza a közlekedés rendjét. A szakemberek szerint indokolt a forgalom lassítása az egyébként is veszélyes főutcai csomópontban.

Foglalkoztatja a szentesieket, hogy a Petőfi Szálló kezdődő rekonstrukciója miatt miért kell korlátozni a forgalmat az épület előtt. Korábban megírtuk lapunkban: magas folyosót húztak a szálloda elé, ahol biztonságosan haladhatnak a gyalogosok. Ennek a védőfalnak az oldalán azonban elhelyeztek egy 20 km/órás sebességkorlátozó ábrát is. A helyi internetes lap Fórum rovatában olyan vélemény is helyet kapott, miszerint az nem lehet hivatkozási alap, hogy az építkezés miatt keskenyebb lett az útszakasz, hiszen korábban a taxisok álltak ott. Ezért sem értik a korlátozást. Másvalaki meg úgy vélte: a beruházó Pendola Kft. a saját szakállára helyeztette ki a táblát. A Kossuth utcán közlekedő autósok közül többen is sérelmesnek tartják ezt az új rendet, mondván: a 20 kilométeres sebességet könnyen túllépi az ember, s mélyen a zsebébe nyúlhat, ha elkapják az illetékesek. Eredetileg a főutcának a Petőfi és a József Attila utca közötti szakaszára vonatkozott a korlátozás, ám a minap feloldották, és csak a Petőfi Szálló előtti részre terjed ki a tábla hatálya.

Akár húszezer forintos helyszíni bírsággal is sújtható az, aki nagyon megnyomja a gázpedált.
Fotó: Balázsi Irén

A polgármesteri hivatal műszaki főtanácsosa, Cseuz Csaba érdeklődésünkre elmondta: a szállodánál a járdát lezárták, s az úttesten alakították ki a gyalogosoknak a védőfolyosót. Mivel keskenyebb lett az út, valamennyi közlekedő biztonsága érdekében indokolt szerinte a sebesség korlátozása. Az úton a védőfolyosó felállításához forgalomelterelési tervet kellett készítenie a Pendolának, amelynek a műszaki osztály közútkezelői hozzájárulást adott. A főtanácsos tájékoztatása szerint a beruházó tehát nem önhatalmúlag intézkedett, hanem jogosan korlátozza a sebességet a közlekedők védelmében. Egyébként a város más részein is vannak hasonló táblák, csakhogy azokat nem veszik komolyan az emberek. A főutcán viszont jobban feltűnik, ha valaki nem tartja be a szabályokat.

A helyi rendőrkapitányság közlekedési osztályvezetője a témával kapcsolatban lapunkat arról tájékoztatta: az említett szakaszon még nem mértek sebességet. Nagy János százados azt is elmondta, hogy ha az önkormányzat engedélyt adott a korlátozásra, annak betartását ők ellenőrizni fogják. A sebesség túllépését a Petőfi Szálló előtti szakaszon 3000-től 20 ezer forintig terjedő helyszíni bírsággal sújthatják. Az osztályvezető egyetért a korlátozással a kereszteződésben, ahol a közlekedés akkor is nagy figyelmet igényelt, amikor még nem szűkült le az utca a Petőfi Szálló előtti palánk elhelyezése miatt. A szakember szerint különösen a balra kanyarodás lehet veszélyes, mert ha a jármű túl nagy sebességgel megy, könnyen kisodródhat. A kerékpárosok városában pedig ez további bajt okozhat.

Olvasóink írták

  • 7. Csiga 2008. február 11. 08:52
    „A sebesség indokotlan lassitása is jogszabályba ütközik a kressz szerit. ha tévednék akkor azt kivánom annak aki elrendelte 50- szer menjen el naponta, hátha megusza az átkokat amit az autosok osztarnak rá.”
  • 6. Gera János volt válalkozó 2008. február 10. 19:50
    „Szerintem már megit okostojákodik valamej hivatal ,tegyenekki 5,Km táblát mert még nagyon gyors ez a 20 Km, SEBESSÉG IS..........A gondolatokat másra intézem TISZTELETTEL GERA JÁNOS Vot kulcsmásoló.. Lengyeltotibol...................”
  • 5. Vileda 2008. február 06. 23:41
    „Már megint egy bürökratikus fontoskodó túlkapás. Isten tudja hogy HÁNYADIK(ÉK) bört akarják lehúzni az autósokról. A különböző hivatalok mindig a MI biztonságunkat akarják megvédeni, ez jó hivatkozás, erre sokmindent rá lehet fogni, nagyon humánusan hangzik. Csakhogy nem ez az igazság, hanem egy újabb könnyen beszedhető ADÓ.”
  • 4. péter g. 2008. február 06. 21:01
    „A tábla elhelyezésének vannak szabályai (magasság, láthatóság, úttest szélétől való távolság, stb). A megbírságolt jó eséllyel nyerhet egy közigazgatási pörben.”
  • 3. Lovas 2008. február 05. 20:04
    „Ennyi erővel kitehették volna a lovaskocsival behajtani tilos táblát is, mert a nagyívben kanyarodó ló rádöntheti a kordont a gyalogosra.”
  • 2. SRS007 2008. február 05. 19:11
    „Nem is szűkült az utca, mivel eddig a taxisok foglalták el ezt az útszélességet, amit most a palánk zár le. Eddig a kiszálló figyelmetlen sofőr nagyobb veszélyt jelentett, hiszen most a gyalogos a palánk mögül nem tud kilépni az autó elé, akkor szerintem inkább biztonságosabb lett a közlekedés. Próbálkozott már 20 km/h sebességgel haladni itt az aki kitalálta ezt a baromságot, ez megint a város kasszáját fogja gyarapítani.
    Köszönjük az autósok nevében.”
  • 1. szkeptikus 2008. február 05. 10:56
    „Akkor nem a gyalogosokra vonatkozik a 20km-es sebességkorlátozás...?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Böjte a szeretet erejéről Szentesen

Szentes - Felfokozott érdeklődés kísérte Böjte Csaba ferences szerzetes szombati szentesi előadását.… Tovább olvasom