Délmagyar logó

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -7°C | 0°C

Lassú, de olcsóbb a vonat Orosháza felé

A Szentes-Orosháza vasútvonalon is életbe lép júliustól a 15 százalékos menetdíjcsökkentés. Már alig van utas, aki élhet a kedvezménnyel.
Nagyvonalú a kormányzat a Szentes és Orosháza között vasúton ingázókkal – akik nagyon kevesen vannak. Múlt hét hétfőn jelentették be, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a szolgáltatással arányos tarifák szélesebb körű alkalmazása érdekében 15 alacsonyabb műszaki szintet nyújtó vasútvonalon 15 százalékos díjcsökkentést vezet be 2013. június 1-jétől.

Lassú, de olcsóbb a vonat Orosháza felé.
Lassú, de olcsóbb a vonat Orosháza felé.

A szaktárca szerint az intézkedés közlekedésszakmai szempontból is fontos előrelépés, hiszen a vasút elsőbbségét erősíti a regionális forgalomban. A kedvezményes árú jeggyel igénybe vehető vonalak köréről a MÁV-START Zrt. javaslata alapján döntött a minisztérium. Az is szerepel a közleményben, hogy leromlott műszaki állapotú szakaszokon elöregedett járművek közlekednek a lassújelek miatt hosszú menetidőkkel.

A leírás pontosan illik a Szentes-Orosháza vonalra, amely be is került a minisztérium által kijelölt 15 kedvezményes tarifájú vasútvonal közé. Csongrád megyében még a Röszkét Szegeddel összekötő sínpárt sorolták be a tizenötök közé. A Szentes és Orosháza közötti vasúti közlekedést szinte lenullázta a tavalyi járatritkítás, aminek eredményeképpen manapság közvetlen már csak 2 járatpár ingázik. A 40 kilométeres utat 75 perc alatt teszik meg a vonatok, amiknek alig van utasa. A 2011 végi utasszámlálás adatai szerint a Szentesről hajnalban induló 88 ülőhelyes szerelvénynek mindössze 6 utasa volt, a délutáni 100 ülőhelyesnek pedig 17. Orosházáról Szentesre, két járaton mindössze 12-en utaztak.

Kedden délután 9 utas szállt fel az orosházi vonatra. Egyikük, Béla, aki a szentesi mezgében tanul, lapunk érdeklődésére elmondta, reggelente Fábiánsebestyénből busszal jár be Szentesre, vasúton leginkább hazafelé közlekedik, de nem túl sűrűn. Tapasztalatai szerint legfeljebb 10-12 felszálló veszi igénybe ezen a járaton a MÁV szolgáltatásait. Hozzátette, még nem hallott a kormányzat díjcsökkentési döntéséről. Sokat nem veszít, illetve nem is nyer vele, mert a teljes árú menetjegy 745 forint, vagyis egy oda-visszaúton 223 forintot spórol meg az az utas, aki júliustól vonatra száll busz helyett. A két város között egyébként tucatnyi buszjárat közlekedik, a menetjegy 745 forint, a menetidő 50-60 perc.

Olvasóink írták

  • 2. anya57 2013. június 24. 11:15
    „Az a baj hogy hagyták tönkre menni a sineket és persze ez által lassan jár a vonat .Ennek az a következménye hogy inkább busszal és kocsival közlekednek .Pedig nagyon jó volt a csatlakozása a vonatnak a nagy városok felé. Lassan Békés megye kihal mert nincs közlekedési lehetősége .”
  • 1. booo 2013. június 07. 19:22
    „Gyalog majdnem hamarabb lehet odaérni...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Félmilliót kaphat, ha tudja, hol az aranyóra

A rendőrség nyomoz különösen nagy értékre elkövetett betöréses lopás bűntettének gyanúja miatt. Segítsen, félmillió forintot kaphat! Tovább olvasom