Délmagyar logó

2017. 05. 27. szombat - Hella 14°C | 24°C Még több cikk.

Magyar libareklám készül a németeknek

Szentes - Hadat üzentünk a Négy Mancsnak: reklámhadjárat fogja népszerűsíteni a magyar libát és a máját Németországban és Ausztriában. Tizenötmillió forintot tett félre gyorsan ehhez az Agrármarketing Centrum.
Tizenötmillió forintot tett félre gyorsan az Agrármarketing Centrum a magyar liba, a mája és a belőle készült termékek ausztriai és németországi népszerűsítésére. A cél az, hogy ellensúlyozzák a Négy Mancs Alapítvány kampányát, amelynek az lett a hatása, hogy nemcsak a hízott baromfiból készült termékek, de a többi magyar baromfiáru is eltűnt a német és osztrák áruházakból, ami így, Márton-nap előtt kétségbe ejtette termelőinket. A kormány azt akarja, hogy álljon helyre a hazai liba pozitív imázsa, és ha lehet, új piacokat is találjanak a termékeknek.

Az AMC által félretett pénzre pályázni lehet, a centrum november 27-éig várja a részletes kalkulációval ellátott pályázatokat a libatenyésztőktől, feldolgozóktól és forgalmazóktól. December elején már a szerződést is megköti a győztesekkel. A cél az, hogy a kampány már karácsony előtt elindulhasson. Megjegyzésünkre – a 15 millió kevés erre – az AMC munkatársa azt mondta, valóban nem sok, de gyorsan félre akartak tenni erre valamennyit. Várhatóan a Baromfi Terméktanács is hozzátesz ehhez az összeghez szokás szerint. Megkerestük Magyar Józsefet, a Hungerit Zrt. vezérigazgatóját, aki viszont úgy tudja, maga a terméktanács fog pályázni. Az a véleménye, hogy ez a pénz sok mindenre nem lesz elég.

A magyar libának mint árunak számos jó tulajdonsága van – ezeket fogja kidomborítani a televíziós kampány Fotó: Tésik Attila
A magyar libának mint árunak számos jó tulajdonsága van – ezeket fogja kidomborítani a televíziós kampány
Fotó: Tésik Attila

– Valóban pályázni fogunk rá, és reméljük, nyerünk – felelte kérdésünkre Takács László, a Baromfi Terméktanács igazgatója. – Indítottunk már kampányokat, és az a tapasztalatunk, hogy az óriásplakát és a rádió sincs olyan hatékony, mint a televízió, ezért tévéreklámra lesz szükség. Konkrét döntést még nem hoztunk, nyilván a pályázat elbírálása után kell visszatérni erre.

Mennyi pénzre lesz szükség? Takács szerint ezt még nem lehet megsaccolni, de a 15 millióhoz egy nullát még hozzá kell írni, legalább. – Amikor a magyar baromfi imázsát itthon akartuk helyreállítani a madárinfluenza-hisztéria után, mi nettó 200 millió forintot költöttünk reklámra a saját pénzünkből – mondta Takács. – Muszáj volt: nem sokkal azután, hogy az egészségügyi miniszter is beoltatta magát, 30 százalékkal csökkent a baromfitermékek forgalma.

A franciáknak könnyű

Létezik egy szakmai szervezet, amelyet a hizlalt liba májának népszerűsítésére hoztak létre, s a francia, magyar, belga, spanyol és bulgár libások érdekeit próbálja védeni. Takács László szerint az öt ország közül mi vagyunk a legnehezebb helyzetben, mert minket pécézett ki a Négy Mancs Alapítvány. A franciák – bár több májat állítanak elő – az állatvédők akciója nyomán azért nem veszíthetnek piacot, mert termelésük nagy része otthon talál vevőre, sőt még importra is szorulnak. Takács szerint egy francia kollégája azt mondta, nem véletlen, hogy a Négy Mancs nem nyitott irodát Franciaországban, mert egy ilyen lépéshez a termelőknek is lenne egy-két keresetlen szavuk.

Olvasóink írták

  • 7. RobinGood 2008. november 11. 23:26
    „Köszönöm kedves tanácsodat, nyitott kapukat döngetsz, de sajnos egytized hektáron nem vagyok önellátó (pl. libát nem tudok tartani). De ez nem is baj, hiszen a hivatásos gazdák is meg szeretnének élni valamiből. Mármint a maradék, akit még nem tett tönkre a nagyipari mezőgazdaság (Bábolna és társai).”
  • 6. sevenof9 2008. november 11. 17:39
    „ne vegyel pubi,termelj. nem art az rtlklubbon zsirosodot seggezetednek egy kis kapalas. igen. kapa. tudod az eszkoz ami egy fanyelben kezdodik majd egy eles femlapban vegzodik...”
  • 5. RobinGood 2008. november 11. 16:46
    „Én meg magyar bio-élelmiszereket vennék, de nagyon gyér a választék. Úgy látszik ez a piac nem érdekli a termelöket, inkább átadják a külföldieknek. A legjobb reklám a hamis cimkézések megszüntetése lenne.”
  • 4. joy 2008. november 11. 09:52
    „Én csak magyar baromfiterméket veszek, most épp libamájat reggelizünk.
    Kiváló!

    Aki magyar ételre penetráns jelzőt használ, elképesztő betegségéről ad bizonyosságot.
    Nomen est Omen!”
  • 3. kaky 2008. november 11. 09:38
    „Ez a libamájcirkusz és pánikkeltés már nevetséges!

    A magyar libamájat azért nem veszik, mert értéktelen, kaky, mint a libatömő termelök, és profitható érdekek összessége is!”
  • 2. Power 2008. november 11. 08:59
    „Ki ellenőrzi a 15 millió "elköltését"? Ez is nagy üzlet lesz valaki(k)nek.
    A magyar mézet miért nem ellenőrzi az FVM?
    Miért van az hogy Magyarországon a méz 70%-a hamisított?”
  • 1. sevenof9 2008. november 11. 04:33
    „szerintem reklamozzuk ugy,hogy mutatunk egy nagy katyut budapesten,majd egy hajlektalan odarohan es beletom egy jo nagy libamajat kozben a demszky jon az aszfaltozogeppel,majd jol megsutik es elosztjak egymassal a koncot.

    vagy: torgyan jozsef csile cseresznyejet megunva beletur a fagyasztoba es nini,magyar libamajat talal,amin orban viktor mosolyog,igy egy merges mozdulattal beleloki a jobbrol csavarodo grespik-kemence es jol atsutve mariska talalja neki persze operettariakkal karoltve majd szinre lep tocsik marta es bekaszalja a 800 millios sikerdijat,amit aztan joszip toth tisztara mos.

    vagy:
    gyf (gyengebbek kedveert ferink, a josagos) marton napi beszedet mond.
    "Ludas matyi, ezt jol elkurtad. ekkora boszmeseget egy parasztfiu sem kopvethet el. hazudtal ejjel reggel es nappal. ott volt a zsiros libapecsenye az orrod elott es megis mentel segelyert a ciganyvajdahoz."

    satsatsat”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyalogost gázoltak Derekegyháznál

Derekegyház - Derekegyháztól 1 kilométerre Hódmezővásárhely felé gyalogost gázolt egy tehergépkocsi.… Tovább olvasom