Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Megmarad a személyszállítás a Szentes-Kiskunfélegyháza vasútvonalon

Nem szűnik meg a személyszállítás a 147/a számú, Szentes és Kiskunfélegyháza közötti vasútvonalon - jelentette be Bedő Tamás (MSZP) csongrádi és Szirbik Imre (MSZP) szentesi polgármester pénteken a csongrádi vasútállomáson.
A vonal regionális nyílt pályaként fog működni, így a személy- és a teherszállítás is folyamatos lesz - mondta Bedő Tamás a sajtótájékoztatón. A személyszállítási szolgáltatást a regionális közlekedési tanács rendeli majd meg, de a szükséges forrásokat a központi költségvetés biztosítja - tette hozzá az országgyűlési képviselő.

A vasútvonal elsődlegesen úgynevezett ráhordó feladatokat lát el, segítségével érhetik el az utazók a Szeged és a főváros között közlekedő gyorsvonatokat, de emellett sok munkavállaló is utazik így Kiskunfélegyházára. Ennek megfelelően a legtöbben reggel, illetve délután és az esti órákban vannak a szerelvényeken - közölte Bedő Tamás.

A polgármester hangsúlyozta: mindenkinek az az érdeke, hogy hatékony, jól működő közösségi közlekedés legyen, ennek megfelelően a párhuzamos busz- és vasúti menetrendek összehangolására szükség van. Szirbik Imre, aki maga is vonattal érkezett a sajtótájékoztatóra, elmondta, hogy a Szentes és Orosháza közötti, 147/b jelű vonal sorsáról még nincs döntés. Itt a közút és a vasútvonal párhuzamosan fut, s a forgalomszámlálási adatok alapján ötször annyian használják a buszközlekedést, mint a vasutat. Az országgyűlési képviselő úgy látja, elsősorban a helybeliek véleménye alapján dől majd el, megmarad-e a személyszállítás Szentes és Orosháza között.

Olvasóink írták

  • 11. kollerandor 2009. október 12. 13:48
    „Érdekes, még az életben nem láttam egyiket sem utazni a vonaton.

    Ellenben Vincze Lászlót- Csongrád egyéni képviselőjét , szinte minden héten.”
  • 10. 48fremail 2009. október 12. 13:27
    „Zárják be a buszközlekedést, mert büdös, zsúfolt, lassú.gazdaságtalan, drága, szennyezi a környeztetett, cukorrépát sem tud szállítani. És ha sztrájkolnának a vasutasok jobban észrevennék az emberek.”
  • 9. csillagpor 2009. október 12. 08:33
    „A napokban szeretnék még egy jó hírt hallani, mert lehet még csúnya dolgokat hallani a térségről. Azt is beszélik, hogy kérdéses a Szentes-Hódmezővásárhelyi szakasz jövője is. A döntés meghozatala előtt remélem utánanéznek annak, ahogy hogyan lehet közlekedni a továbbiakban a térségben. Az, hogy ezen a vonalon nincsenek utasok nem igaz!!!!
    Sokan járnak be ezzel a vonattal Szegedre - intézni ügyeiket, mennek a klinikára és járnak dolgozni.
    Busszal - igaz ezek tényleg vannak - de mivel nincs közvetlen gyorsjárat a reggeli buszon levegőt venni sem lehet a tömegtől és közel 2 óra alatt lehet bejutni Szegedig - ez az út vonattal 1 órás. A buszok soha nem érnek be időben - kivéve, ha szünet van az iskolákban, az pedig ismerjük be nem sok.
    Bízom abban, hogy a döntéshozók - még ha ők nem is veszik igénybe a vasúti szolgáltatásokat - nem hagyják a térség lakóit cserben, és meghagyják a választás lehetőségét.”
  • 8. KovácsPistike 2009. október 11. 10:59
    „Mit csináltak eddig a polgármester urak? A vasútvonalat már régen rendbe kellett volna tenni, villamosítani. A Kiskunfélegyháza -Szentes távolságot a vonatnak fél óra alatt kellene megtenni.
    Sajnos Bedőt nem érdekli, hogy csak egy bakter szaladgál a váltók között saját motorjával, vagy biciklijével.
    A vasutat fejleszteni kellene, nem tönkretenni. Nálunk még most is dízelmozdonyok járnak... Ha nem kúrták volna el, környezetbarát villamos szerelvények járhatnának ma Kiskunfélegyháza - Csongrád - Szentes között.”
  • 7. delvidek 2009. október 10. 13:19
    „Azt sem szabadna elfelejteni, hogy a budapesti Ferihegynek van egy "Szeged-Budapest" megallohelye. Ami fontos összekötöpont a mellekszakaszokkal is, mint Csongrad es Szentes.
    Sokan utaznak külföldre, vagy külföldröl Magyarorszagra es nem mindenki autoval. Különbözö okok miatt!
    Tehat a vonat is nagyon fontos, ezeken a szakaszokon!”
  • 6. mav 2009. október 10. 11:03
    „Fő hogy többszázmillióból kiépítették Gádoroson a biztonsági rendszer fél éve, most meg be akarják zárni az egészet!!

    Arról nem is beszélnék hogy a sok okos Fábiánsebestyénen megszüntette a kitérő/rakodóvágányt, így az odahordott többtonna cukorrépát előbb elviszik Szentesre teherautón hogy ott átrakhassák a vonatra. Nagyon sok eszük van a MÁV-os szakértőknek is.

    Nem értem miért nem lehet egy alföldet feltáró vonalat csinálni ebből:
    Kecskemét - Kiskunfélegyháza - Szentes - Orosháza - Békéscsaba - (igény esetén Gyula)
    Rengetegen használnák ehelyett 40 km-es szakaszonként van üzemeltetve... Olyan ez mintha Szegedre csak Ceglédi átszállással tudnál lejutni, nyilván a fene se utazna akkor vonaton.
    Fő hogy direkt elcsesszék a menetrendet, aztán kimutassák hogy nincs utas.

    Amúgy nagyon kampányszagú ez a dolog, nem a Csongrádi polgármester akarta bezáratni pár éve a vonalat mondván hogy Ő nem sok utast látott rajta? Hmm gondolom szarban lesznek a következő választáson, bár akiknek Ők kellettek meg is érdemlik hogy nyomorogjanak a tömött szentesi buszokon 3 órán keresztül.”
  • 5. csillagpor 2009. október 10. 07:55
    „Na végre egy jó hír!!! Budapestről is így lehetett lejutni a leggyorsabban - talán nem ártana megvizsgálni miért menekültek el az utasok a vasúttól. A kicsi, zsúfolt, félig szétrohadt és koszos vonatok is közrejátszottak ebben, valamint az is, hogy nem teljesen úgy alakították ki a menetrendet, hogy az jó legyen - talán ezt is meg kellene nézni! A vasutasok hozzáállása is megváltozhatna - egyszer végre már eljuthatna a tudatig addig, hogy felfogják ők szolgáltatnak - és a megrendelő az utas, aki fizet.”
  • 4. valakiiii 2009. október 10. 00:52
    „önkormányzati pénzből üzemeltetik a kuplerájt

    Önkormányzati pénzből üzemeltetett garniszállót lepleztek le Bp-n. A szocialista vezetésű XVIII. kerületi önkormányzat júliusban döntött arról, hogy Pestszentlőrinc egyik sporttelepét és egy hotelt 10 évi üzemeltetésre a kerület korábbi, ugyancsak szocialista alpolgármesterének adja át.

    A városrész vezetői évi 9 millió forintot is megszavaztak egykori párttársuknak, aki ebből az összegből üzemelteti a futball és salakpályák mellett a 11 szobás szállót is

    na hajrá MSZP!!! ez igen!!!!!”
  • 3. TrombiFrédi 2009. október 09. 17:58
    „Hát igen, ha Bedő úr képviselő(jelölt)szeretne lenni, akkor talán ez az alap, mert ha megszűnne nehéz lenne valami jól hihetőt kamuzni a választóknak, hogy még el is higgyék!”
  • 2. Zorro 2009. október 09. 17:14
    „"Szirbik Imre, aki maga is vonattal érkezett a sajtótájékoztatóra" - Egyik sem vonattal jár a Parlamentbe, Bedő és Szirbik egyszer kipróbálhatnák a hajnali négy húszas "szentesi rettenetest"....”
  • 1. KovácsPistike 2009. október 09. 16:35
    „Bedő és Szirbik két balfék szavazógép. A helybéliek véleményére eddig miért nem adott egyik sem? A gombokat nagyon tudták nyomkodni a mi kárunkra. Mikor fizetik vissza a felvett képviselői díjakat? Eftársak nem jár fizetés az ország lezüllesztéséért!
    A forgalomszámlálást hiába veszik figyelembe, mert úgy alakították ki a menetrendet, hogy az a busz közlekedésnek kedvez, ezért aki csak tehette elmenekült.
    Amikor szüneten vannak a diákok, akkor több kocsiból áll a szerelvény, de ha iskola van és sok diák utazik, akkor csak egy. Kinek van kedve egymást taposni a peronon? Na ez a másik, így veszik el az emberek kedvét a vonatozástól.
    Ha több járat lenne nulla várakozási idővel a kiskunfélegyházi átszállásoknál kétszer annyi utas lenne.
    Csókoltatom a két balféket!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megint nem műthet a szentesi nőgyógyász

A szentesi Loboda-ügyben tizenöt hónapig nyomozott a rendőrség: kedden vádemelési javaslatot küldtek a szegedi ügyészségre. Tovább olvasom