Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

Nem lesz négysávos a 45-ös főút

Szentes - A Szentest övező fő- és mellékutak felújítása és megerősítése egy jó darabig még várat magára. A várost északról elkerülő útszakasz megépítése épp úgy nincs a hosszú távú megyei fejlesztések között, mint a 45-ös főút négysávosítása.
Aszfaltterítőgép vagy úthenger egyhamar nem okoz torlódást a Szentest övező fő- és mellékutakon: belátható időn belül – 2015-ös határidővel – csak a 451-es főút 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő megerősítésére lehet számítani. Ez derül ki a megyei közgyűlés által szeptemberben tárgyalt megyei területfejlesztési koncepció munkaanyagából, amelynek mellékletében felsorolják a közúthálózat tervezett felújítási és kapacitásbővítési feladatait.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Csongrád megyei igazgatósága és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK)adatai alapján összeállított lista szerint a kritikus állapotban lévő fábiánsebestyéni út felújítására még terv sem készült, a 2012-re ütemezett nagyfelületű javítás pedig forráshiány miatt elmarad. Szintén elhalasztják a 451-es, és az Orosházára vezető 4406-os számú út erre az évre ütemezett javításait.

Bár a kormány 2011-ben elfogadott gyorsforgalmi- és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programjában a 45-ös főút kiemelt főúti státusszal szerepel, mely összeköti az M47-es utat az M44-essel, egyes szakaszainak felújítása 2016-ig várható, a vízelvezetési problémák megoldása viszont nincs határidőhöz kötve.

A kapacitásbővítési igényeket tartalmazó összeállításban ugyan szerepel a 45-ös Szentes és a derekegyházi elágazás közötti szakaszának négysávosítása, amit 2009 őszén Farkas Sándor országgyűlési képviselő kezdeményezett, ugyanakkor jelzik, hogy a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programjában és a nagy távú tervében sincs benne ez a projekt. Ott van viszont a nagy távú tervek között a 45-ös szentesi keleti elkerülője, aminek létjogosultságát azzal indokolják, hogy Szentes keleti és Hódmezővásárhely északi elkerülőjének átadása után a Tiszántúlon végigvezető észak-déli főúti kapcsolat alakul ki.

A megyei és országos elképzelések között nem esik szó a várost északról elkerülő, a kunszentmártoni utat a csongrádi úttal összekötő útszakaszról, holott a szentesi képviselő-testület 2011-ben a közép és hosszú távon megoldandó feladatok közé sorolta ennek megépítését. Érdekesség, hogy tanulmányterv szinten a KKK foglalkozott azzal, hogy Szentes és Szelevény között Körös-híd épülhetne a Tisza-Körös-zug feltárására, de egyéb konkrétum nincs ezzel kapcsolatban.

Olvasóink írták

  • 4. Bellaciao 2012. október 14. 16:18
    „Talán nem stadiont kellene közpénzből építeni Turániába, akkor jutna a vidéki utakra is.”
  • 3. sörpocak 2012. október 13. 19:19
    „Kell a pénz a városi lyukas zsebre!”
  • 2. Fri-GO 2012. október 12. 06:40
    „A fábiáni lovaspályától keletre, a megye tábláig pedig járhatatlan!!! Tisztelt közút! Tudom, nyáron már "megjavították" hiszen kitették a 40 km/h sebességkorlátozó táblát, bár ez már ideje múlt, mert a 20km/h is felelőtlen gyorshajtásnak számít!!!
    Nem lehet kikerülni a gödröket, s bennük a megálló vizeket, mert mindenhol gödrök vannak!!
    Eső esetén rendszeresen bemossa a gyújtást az autókon! Erősen gondolkodom, hogy feljelentem őket, hiszen tavaly már sikeresen megnyertem egy pert velük szemben!!!!”
  • 1. Power 2012. október 11. 15:54
    „Mindent meg lehet szavazni, de nem biztos, hogy van értelme. Ennyit "képviselőinkről".”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

80 arzénszűrőkancsó Csongrád megyében

Az akciót 4 millióval támogatja egy házi víztisztító-berendezéseket forgalmazó cég. Tovább olvasom