Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Százötvenmillió pályafelújításra

Százötvenmilliót költ ebben az évben a MÁV vonalfelújításra a Szentes–Kunszentmárton vonalon. Idén három kilométer sínt fektetnek le. A teljes átépítés négyszázmillió forintba kerül. A felújítás után nem negyvennel, hanem hatvannal közlekedhetnek majd a vonatok.
A felújításhoz szükséges betonaljakat és síneket már lerakták a nagytőkei állomáson, az építkezés azonban még nem kezdődött el. Ezt az elmúlt hetek forróságával magyarázzák. Szakértők szerint ugyanis a vas a hőségben túlságosan felmelegedett, és csak nagyon lassan hűlt ki, márpedig csak huszonöt fokos síneket lehet összeszerelni. A kánikulában 50-60 fokos volt a vasúti sín.

A beruházás során hatalmas tömegű építőanyagot mozgatnak meg: a megyehatáron fekvő Nagytőke állomásán tíz kilométernyi sín fekszik, amelyek egyenként 120 méter hosszúak. Egy méter vas súlya 54 kilogramm.

Ezeket az építőelemeket a Szajol és Mezőtúr közötti szakaszról szállították ide, ahol még korszerűbb pálya épül – tájékoztatta lapunkat Kavalecz Imre. A vasúttársaság szóvivője elmondta, hogy a kiszolgált sínek révén ezen a szakaszon óránként hússzal nőhet a vonatok sebessége. A felújítás után tehát óránként nem negyvennel, hanem hatvannal közlekedhetnek a vonatok. Ebben az évben 3300 métert újítanak fel, amire százötvenmillió forintot költenek. Jövőre folytatódik a munka Kunszentmártonig, a teljes átépítés négyszázmillióba kerül majd. A MÁV tervei szerint 2009-ben Kunszentmárton állomás vágányhálózata is megújul 250 millióért. A szakaszon naponta 28 vonat közlekedik.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A beköltözés még később

Szentes - Folytatódik a héten Szentesen a református nagytemplomi egyházközség főtéri idősek… Tovább olvasom