Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Ügyfélkapu a szentesi városházán

Még nincsenek meg az elektronikus ügyintézés feltételei a szentesi városházán, de az úgynevezett ügyfélkapu rendszere már működik: kérelmet küldhetnek interneten a szentesiek. A szakember szerint bürokratikusabb lesz a novembertől hatályos jogszabály az eddig alkalmazott, közel ötvenéves törvénynél.
Az ön hivatala című internetes portálon két év alatt több mint húszezren tettek látogatást. Az ügyfélfogadás tapasztalatairól szóló előterjesztés kapcsán Csányiné dr. Bakró-Nagy Vera aljegyző azt is elmondta a képviselő-testület legutóbbi ülésén: ez a portál nem alkalmas az elektronikus ügyintézésre. Annak a feltételei egyébként sem adottak még, bár azokat már lehetővé teszi a közel ötvenéves jogszabályt november 1-jétől felváltó törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól.

Az aljegyző szerint az új jogszabály – éppen az ügyfelek jogainak védelmében – sokkal bürokratikusabb lesz, mint az 1957-ben jóváhagyott államigazgatási törvény volt. Az elektronikus ügyintézés első lépcsőjeként fogható fel az ügyfélkapu rendszere, amelyet a városházán működő okmányirodában vezettek be egy évvel ezelőtt. Ennek az a lényege, hogy bizonyos ügyekben kérelmet nyújthatnak be elektronikus úton a szentesiek, de időpontot is kérhetnek hivatalos dolgaik intézésére. Az előbbi lehetőséggel senki sem élt a városházán, míg időpontot öt alkalommal jegyeztettek elő.

Ügyfélszámlálás nem történt a polgármesteri hivatalban, de az iratok iktatása alapján lehet következtetni a forgalomra: évente mintegy 90 ezer személy fordul meg a városházán. Egy korábbi felmérés szerint minden második ügyfelet azonnal fogadtak a köztisztviselők a hivatal különböző osztályain. Ugyanennyien jobbnak ítélték meg az ügyintézés módját más hivatalokéhoz viszonyítva, de minden ötödik ügyfél rosszabbnak minősítette azt. Az aljegyző úgy fogalmazott: a felmérés eredményére lehetnek büszkék, de szégyellhetik is magukat.

A munkáspárti Pap Imre képviselő a téma kapcsán azt javasolta, hogy a függönyt az irodákban ne ügyfélfogadási napon vegyék le kimosatni. Kérte továbbá, hogy a szociálpolitikai osztályra vegyenek egy olcsó fénymásolót, mert akkor nem kellene a folyosó másik végébe menniük a munkatársaknak. Az MSZP-s Demeter Attila és a jobboldali frakció vezetője, Halmai László egyetértett abban: ha a szentesieknek valamilyen problémájuk van, forduljanak a képviselőjükhöz.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sipos Ferenc emlékére

"Nem látjuk már csibészes mosolyát, nem élvezzük fanyar humorát, nem gratulálhatunk neki a szentesi… Tovább olvasom