Délmagyar logó

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 8°C | 19°C Még több cikk.

Üres buszjáratok közlekednek Szentesen

Szentes - A városatyáknak a közelgő törvényi változások miatt ismét át kell gondolniuk Szentesen, mennyit költenének jövőre a helyiek buszoztatására, illetve megtartják-e az összes járatot.
Közszolgáltatási szerződés, személyszállítási megállapodás és szerződéses járat keretében az év végéig üzemelteti Szentesen a helyi közlekedést a Tisza Volán. Júliusban új törvény lép életbe, így – bár egyes rendelkezései csak 2013. január 1-jétől, mások márciustól, megint mások csak 2014. január 1-jétől hatályosak – jóval a szerződések lejárta előtt, a mai ülésén kell a képviselő-testületnek a jövő évi közlekedéssel kapcsolatos döntéseket meghoznia.

Közszolgáltatási szerződés alapján Szentesen évente több mint 53 ezer kilométert tesznek meg a buszok. A járatok kihasználtsága – illetve kihasználatlansága – már több alkalommal gerjesztett vitát a testületi üléseken. A támogatók szerint a szolgáltatás fenntartása tulajdonképpen kötelessége a városnak, az ellenzők azonban úgy gondolják: fölösleges pénzkidobás. Tény, hogy a téli utasszámlálási adatok szerint egy-egy munkanapon közel 500 fő utazik a helyi járatokon, a hétvégén azonban a napi átlagos forgalom nem éri el az 50 főt – a bereki járatra például tízen sem szálltak fel. Ha a kihasználatlan hétvégi járatokat megszüntetik, 10 ezer kilométert és 4 millió forintot spórol meg évente a város.

Csak a sofőr ül a parkerdei járaton. A szerző felvétele
Csak a sofőr ül a parkerdei járaton. A szerző felvétele


Amennyiben változatlanul hagyják a helyi közlekedést, alkalmazni kell egy uniós rendelet azon előírását, amely szerint „az éves szinten 50 ezer kilométert meghaladó személyszállítási közszolgáltatás esetén legalább egy évvel az ajánlati felhívás közzététele előtt az Európai Unió hivatalos honlapjában közzé kell tenni a pályázat előírt minimális adatait". Azaz leghamarabb jövő nyáron írhatják ki az új pályázatot, szerződést pedig csak 2014. januári kezdéssel köthetnek.

Többnyire csak a sofőr utazik azon a buszon is, amely a parkerdőig közlekedik, az évente 2000 kilométert ingázó járatot azonban mégsem lehet egy tollvonással megszüntetni. Az időseket ellátó, a város tulajdonában álló intézmény, a Dr. Sipos Ferenc Parkerdő Otthonnál visszaforduló járat fenntartása ugyanis jogszabályban előírt feltétel.

„Megszüntetése esetén számolni kell végső soron akár a működési engedély megvonásával is" – áll az előterjesztésben.

– Biztosan volna lehetőség valamilyen alternatív megoldásra, de fontos hangsúlyozni, hogy nem egyszerű egy szolgáltatás beindítása, engedélyeztetése – fogalmazott ezzel kapcsolatban Czirok Jánosné műszakiosztály-vezető.

Olvasóink írták

  • 3. macska125 2012. június 23. 14:41
    „Mondjuk az állomástól esetleg a vonatérkezés után indul, nem előtte 2 perccel!!
    Sok esetben felesleges a 30 fős járat, de kisebb és sűrűbben járna akkor többen igénybe vennék.
    Kiszámíthatatlanra nem lehet számítani.
    Nagyon rossz a neten a menetrend információ is, alig lehet megtalálni, letölteni. Másik városokba sokkal jobb, megnyitod a honlapot találod a menetrendet, nem kell töltögetni, vagy van az a program a gépen , vagy nincs.”
  • 2. littlebird 2012. június 22. 21:35
    „Kinek mi a jó?”
  • 1. louise 2012. június 22. 14:12
    „talán egy jó menetrend kellene”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A hét témája: Dolgozott-e diákként?

Ezúttal azt kérdeztük a szentesi olvasóinktól, hogy dolgoztak-e a diákéveik alatt? Tovább olvasom