Délmagyar logó

2017. 07. 20. csütörtök - Illés 21°C | 34°C Még több cikk.

Válság ellen: kreativitás

Szentes - Csak a negatívumokat emeli ki a média a gazdasági hullámvölgy kapcsán. A Legrand Zrt. vezérigazgatója szerint ez egy helyzet, amelyet kezelni kell jó ötletekkel, kreativitással.
Ahogy a természetre, az üzlet világára is az örök körforgás jellemző: az ősz a változás, a tél a kényszerpihenő, a megoldáskeresés, a tavasz a tervezgetés, a nyár pedig az aratás ideje. Így lett a címe Üzleti évszakok annak a könyvnek, amelyet a Legrand Zrt. vezérigazgatója, Károlyi László írt. Azért, fogalmazott a mű bemutatóján, hogy tanulhassanak belőle a szakemberek. A beszélgetésen a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának dékánja, Vilmányi Márton is részt vett.

 Károlyi László a szentesi könyvtárban mutatta be első könyvét. A szerző felvétele
Károlyi László a szentesi könyvtárban mutatta be első könyvét. A szerző felvétele

– Két módon gyűjthet az ember tapasztalatokat. Az egyik út, ha mi magunk megélünk mindent. Ez sok időt vesz el, arról nem is szólva, hogy olykor zsákutcákba és csalódáshoz vezet a kutatás. A másik lehetőség, ha tanulunk mások útkereséséből – hangsúlyozta. A könyv hatvan rövid, pár perc alatt elolvasható történetből áll össze, amelyek mindegyike valós eseményeken alapul, saját tapasztalatokból táplálkozik. Felvetődhet a kérdés: egy 20 milliárd forint éves árbevételű cég vezetőjeként hogyan jutott ideje Károlyi Lászlónak egy könyv megírására, és mi motiválta? A válasz egyszerű: a gazdasági válság.

– A médiában kizárólag negatív hangvétellel hallhatunk-olvashatunk a gazdaságot sújtó recesszióról. Cégvezetőként, menedzserként úgy vélem: a helyzettől nem megijedni kell, hanem kezelni azt. Úgy kell rá tekinteni, mint egy feladatra, amely megoldásra vár – mutatott rá a szándékaira. Károlyi László egy új kifejezést is alkotott arra a folyamatra, amely során egy vezető az üzleti megoldásokat kreatív bátorsággal ötvözheti. A „krenchmarking" lényege, hogy a papíron összefoglalt adatokat nem lehet ráhúzni minden helyzetre, minden vállalatra: azokat saját ötletekkel is ki kell egészíteni. Az élet nem úgy működik, mint egy Excel-táblázat, fűzte hozzá a szerző.

A mű olvasmányos, nem csak a szakemberek számára hasznos, hallottuk a bemutató résztvevőitől. A gyorsan átolvasható történetek konklúzióval záródnak, és mint általában egy jó könyv, olykor az érzelmekre hatnak.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A bölcső, amely Petőfi Zoltánkát ringatta

Úgy tapasztaltuk, keringenek bizonyos tévhitek, féligazságok Szentes történelmében, amelyeknek valahol kell, hogy legyen magyarázata. Tovább olvasom