Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Az EXIT-et nem szokás lekapcsolni

Szeged - Igen, újra az EXIT-tel jövünk. A semmiből, az abszolút nullából mára Európa meghatározó zenei fesztiváljává nőtte ki magát.
Tíz év kellett az EXIT-nek, hogy híre menjen egész Európában. A kezdetekben a hazai ifjúság találkozóhelye volt csupán, 2009-ben viszont már 100 ezren jöttek mintegy 60 különböző országból, közülük minden negyedik ember Nagy-Britanniából.

Bár a város várja, és szereti azt a néhány nyári napot, amikor Újvidék utcáit ellepik a fiatalok, a Vajdaság központjában is vannak, akiknek nem hiányzik a ricsaj, akik aggódnak. A fesztiváltól a péterváradi várat féltik leginkább a városvédők, nehogy a hangos zene és a tömeg tönkretegye a történelmi örökséget. A néhány aggódó hangot azonban elnyomja a számtalan külföldi vendég, a világhírű fellépők hangja és nem utolsósorban a pénz csörgése.

A fesztivál előtt az internetes kapcsolatépítő portálokon, az apróhirdetésekben rengeteg szobát hirdetnek. A szórakozóhelyek, boltok tulajdonosai elégedetten dörzsölik össze tenyerüket, hiszen jól tudják: július elején 4-5 napra csordultig megtelik a város turistákkal. A fesztivált a Duna jobb partján álló várban rendezik, kempingezni a folyó bal partján szokás. A koncertek reggel 8 óráig is eltartanak. Néhány közülük csak reggel hatkor kezdődik el.

Újvidék kellős közepén. A bal parton a kemping,
a jobb parton a fesztivál.

Az EXIT-et mára a Szigettel egy lapon emlegetik, holott a rendező város, Újvidék alig nagyobb Szegednél, mintegy 280 ezer lakosa van. Éppen ezért kérdeztük meg a szervezőket, hogy Szerbiában van-e ellene kampány, vagy előfordulhatna-e, hogy az EXIT idő előtt bezár?

A hölgy, akit az EXIT irodájában telefonon értünk el, csak Ljubica szeretne lenni a cikkben, lévén nem ő a hivatalos sajtóreferens, de szívesen válaszol, ha már mindenki szabadságon van. Írjuk azt, hogy az EXIT Team tagja – mondja, mielőtt nekiszegezzük a kérdést: Újvidéken vannak hangerőproblémák?

– Nincsenek – mondja, hangján hallatszik, hogy nem is érti a kérdést. – Nincsenek hangtompító eszközeink sem, és nem is szoktuk a törvény által megengedett érték alá csökkenteni a hangerőt, tartjuk a szintet. A lakosság egy része persze nem szereti a fesztivált, mert hangos, de a többség örül neki, hogy a város megtelik élettel, tele vannak a kávézók és a boltok. A városiaknak is megvan a maguk haszna, mindenki beszállhat a bizniszbe erre a néhány napra – mondja a hölgy, aki maga is részt szokott venni az EXIT lebonyolításában.

"Prodidzsáj" az EXIT-en - a föld alól is hallatszana.

– Tudja, lehet, hogy mi nem vagyunk azért olyan hangosak, mint az önök fesztiválja Szegeden, hiszen egy várban zajlik minden, a falak elég jól felfogják a koncertek zaját. A nagyszínpad egy árokban van, szinte nem is hallani távolabbról, hogy mit játszanak. Az emberek szeretnek minket. Nem szokott gond lenni a vendégekkel sem. Soha nem volt semmiféle randalírozás a városban – teszi hozzá.

Csak a You Tube adatbázisában 3590 videó hirdeti az EXIT-et!
Ezen a felvételen is világsztárok, a Korn.

Olvasóink írták

72 hozzászólás
  • 72. tazsla 2009. szeptember 02. 15:29
    „kittykutty!

    "Kell a csend és kell az élet is, ami bizony néha zajjal jár. Ez így van jól."

    Az életszemléleted nagyon egészséges, csak egy a baj, lassan már nincs sehol sem csend!!!
    Mivel ez az állandó zaj szép alattomosan károsítja az idegrendszert, és lehetőség sincs a regenerálódásra, lassan csak idegbeteg emberek lesznek mindenhol. Ez nem vicc!!!”
  • 71. kittykutty 2009. szeptember 02. 14:48
    „Nehogy már azon háborodjunk fel, hogy Szegeden vannak programok, és van hova kimozdulni. Gondolom, hogy vannak emberek, akik szeretnek egész nap a gép előtt ülve csendben netezni (néha jó is az, nem arról van szó...). Pont azért jók az ilyen rendezvények, hogy kicsit emberek közt lehessünk, és együtt élhessünk át olyan élményeket, amik az év többi részében nem elérhetőek. Kell a csend és kell az élet is, ami bizony néha zajjal jár. Ez így van jól.

    33. Cat!
    Kérdésedre válaszolva elmondanám, hogy minden rendezvényen, amin több 10 ezer ember vesz részt ott a rendőrség, legyen az operafesztivál, jazz-napok, vagy rockfesztivál, és nem azért, mert bűnözők, vagy drogosok járnának oda, hanem egyszerűen azért, mert tömegrendezvényről van szó, ahol bizony előfordulnak balesetek.

    36. bruhahaha:
    Ne haragudj, de egy kicsit úgy érzem, hogy el vagy tájolva. Nem tudom miért olyan egyértelmű, hogy egy olyan helyen, ahol fiatalok vannak senki nem ismeri a munka fogalmát és senki nem dolgozott semmit soha életében. Egy kicsit azért a hangnemen változtathatnál, mert ha elvárod mástól, hogy veled normálisan beszéljen, akkor mi is elvárjuk ezt tőled. Egyébként nem is tudod miről beszélsz, én például nem szarok meg hugyozok össze mindent drogosan...és speciel sehol sem láttam ilyet, pedig kint voltam mind a 4 napon, és a városban is megfordultam.
    Hogy nem hoz egy vasat sem a SZIN a városnak? Ha ezt komolyan gondolod, akkor szerintem romboljuk porrá a város összes nevezetességét, hogy senki se akarjon idejönni turistaként, és meglátjuk, hogy utána mennyit esik majd többek között a te életszínvonalad, és mennyi ADÓT kell majd fizetned a ki tudja hány műszakos állásaid után. A SZIN turistákat vonz ide, akik lehet, hogy később visszalátogatnak városnézés, nyaralás céljából. Emellett a Máv, a Volán és az SZKT forgalma is jelentősen megugrik. Vagy ott van a már többek által emlegetett vendéglátóipar és a vállalkozások élénkülése. Ennyi nem elég?
    Amúgy a "csóró diák", illetve a csoró nem diák nem költ 100 ezret a SZIN-en, ki lehet hozni az egészet belépőstől maximum 20 ezer forintból (helyi lakosok esetében legalábbis), és ezzel még sokat is mondtam. A tandíj pedig ugye nem ennyibe kerül, hanem 120-150 ezer forintnál kezdődik...

    58. K8:
    Szinte minden jelentős mai hazai fesztivál a semmiből indult és évek, évtizedek kellettek ahhoz, hogy oda jussanak, ahol most vannak. Talán 5-10 év múlva a SZIN is lesz majd akkora, mint pl. a Hegyalja. Ha így halad talán annyi sem kell hozzá. Az pedig, hogy csak helyiek látogatnak ki nem igaz, mert Guano Apesen az első sor (talán a hátsók is) tele voltak külföldiekkel, jöttek olaszok, németek, osztrákok (ezt onnan tudom, hogy beszéltem is velük). Emellett kérdőíveztem a SZINen (turisztikai felmérés), és rengeteg olyan emberrel futottam össze, akik Budapestről, Győrből, Debrecenből, és az ország legkülönfélébb pontjairól jöttek el idáig.”
  • 70. Manowar 2009. szeptember 02. 12:57
    „Laci64! A borturizmus nem évszakfüggő! Érdekes én nyáron is iszom bort, kedvencem a Villányi Pinot Noir. A Tokajban élőknek a fesztivál a megélhetésüket segíti / a munkanélküliség arra elég magas /, de itt Szegeden az emberek nagyon nagy többsége nem a fesztiválok bevételeiből él, hanem hála istennek dolgozhat, és a munkabérből él, illetve próbál megélni. Nem hiszem, hogy a rendezvény ideje alatt itt Szegeden nem lehetett volna szállást találnia azoknakaz embereknek akik nem a SZIN-re jöttek.”
  • 69. tazsla 2009. szeptember 02. 11:23
    „"A koncertek reggel 8 óráig is eltartanak. Néhány közülük csak reggel hatkor kezdődik el."

    És ez, miért olyan nagyon jó?”
  • 68. tazsla 2009. szeptember 02. 09:25
    „zeitgeist!

    Mielőtt nagyon belemélyednél a felvilágosításomba, előtte tanulmányozd át, kis országunk alkotmányát!! Tanulságos!!! Nehogy feleslegesen fáradozzál!”
  • 67. tazsla 2009. szeptember 02. 09:20
    „Csak egy elszomorító, de nem meglepő adat!
    Felmérések alapján, a mai fiatalok túlnyomó többsége halláskárosult!!!”
  • 66. tazsla 2009. szeptember 02. 09:13
    „zeitgeist!
    "tazsla..tudod a város egy közösség vágod? KÖZÖSSÉG, tudod mi az?"

    Talán elmagyarázod nekem tudatlannak!

    tzs!
    "tazsla, évente négy napig. húúú. a szin közvetlen közelében lakunk és mindenki tudott aludni, leszrták a dolgot, ha picit hangosabb volt egy koncert, behajtották (NEM becsukták!) az ablakot és nahát, megtörtént a csoda. "

    Nana! Ez magad sem hiszed el ugye?
    A városban gyakorlatilag egész évben zajban élnek a frekventált helyen lakók. Ez a négy nap csak megkoronázása az egész kakofonikus anarchiának ami itt folyik!
    Gyakorlatilag nincs olyan étterem, kávézó már manapság, ahol nem zajban kell fogyasztani és megpróbálni beszélgetni a másikkal. Egy csomó kocsma minden éjjel jóval hangosabban és jóval tovább műkdik, mint ahogy az engedélye szól, és majd minden este kitermeli azt a nem kevés üvöltöző társaságot, akik folyamatosan nem hagyják pihenni az embereket. Az autókból folyamatosan, éjjel-nappal üvölt a zene teljesen fölöslegesen. Már lassan a boltokban is csak üvöltő zenében lehet vásárolni: Meddig lehet ezt fokozni!! Egyszer kipukkad a lufi!

    Laci1964!

    "Ja, ők konkrétan nem kaszálnak, a többiek meg ugye le van x@rva (amúgy jó magyar szokás szerint)."
    Kicsit rosszul látod a helyzetet!!!
    Én úgy látom a nagyot kaszálók szarnak a többiekre nagyívben, csak a profit érdekli őket. Nyilván az ő hasznukért szenvedjen más!!!”
  • 65. Laci1964 2009. szeptember 01. 23:36
    „Manowar, akkor Tokajban MINDENKI a Fesztivál közelében lakik, mégis kibírja. A 180 000-ből meg sokan több km-ről is csak hőzöngenek.
    Ja, ők konkrétan nem kaszálnak, a többiek meg ugye le van x@rva (amúgy jó magyar szokás szerint).

    Borturizmus: hatalmas tévedés, NEM nyáron van fogyasztás (és szüret sem, úgyhogy ÉPPEN EZÉRT, a "holt időre" tették a Hegyalját - hogy akkor is legyen fogyasztás.

    Szvsz, a hődörgők zöme elolvasta vhol, hogy lesz a SZIN, és egyből nem tudtak a zajtól aludni.
    Szánalmas porlódiak....”
  • 64. kozi 2009. szeptember 01. 20:55
    „Bruhahaha for President ! ! ! ! ! !”
  • 63. Manowar 2009. szeptember 01. 20:54
    „62. Ez igen fontos hozzászólás!
    Nos sikerült a DM mai számában elolvasnom a Tokaj Hegyalja fesztivált példaként felhozó cikket. Ezzel kapcsolatban megjegyezném, hogy Tokaj lakossága 4303 fő! Szemben Szeged város lakosságáéval ami kb. 180000 fő. Tehát nagyon nem érdemes összehasonlítani. Még valami, aki Tokajban él az a borturizmusra épít, fogyasztó pedig ilyenkor van bőven! Kíváncsi lennék Szeged város kasszájába a SZIN ideje alatt mennyi idegenforgalmi adó folyt be. Nem hiszem, hogy zsúfolásig megtelteka város és a környék panziói,moteljei,szállodái. A cikk írójától pedig azt is megkérdezném, hogy az említett városokban - Novi Sad, Tokaj - még, hány fesztivál kerül megrendezésre szűk 3 hónap alatt.”
  • 62. tzs 2009. szeptember 01. 19:35
    „JA ÉS MANOWAR CAPSLOCK NÉLKÜL IS LEHET ÍRNI, TUDOD AZ ÉRTELMESEBBJE ÚGY SZOKTA!”
  • 61. tzs 2009. szeptember 01. 19:33
    „tazsla, évente négy napig. húúú. a szin közvetlen közelében lakunk és mindenki tudott aludni, leszrták a dolgot, ha picit hangosabb volt egy koncert, behajtották (NEM becsukták!) az ablakot és nahát, megtörtént a csoda.

    a szinen pedig idén találkoztam amerikaiakkal meg németekkel akik a guano miatt utaztak szegedre. és azt mondták vissza akarnak jönni mert rájöttek milyen szép stb. ha ezek az emberek egy koncert miatt jönnek, és tegyük hozzá nem egy volt ami nemzetközi érdekeltségű, akkor lehet végig kéne gondolni a 30 db betelefonálónak hogy egy élettel teli, normális városban akarnak élni vagy egy hullatelepen.

    a randalírozó fiatalokról pedig annyit hogy tényleg a közvetlen közelében lakunk a fesztiválnak, és sokat sétáltam a városban a szin alatt, és érdekes módon egyetlen felborított padot vagy kukát sem láttam. de láttam már lerúgott kukát és félbetört padot sima péntek estéken amikor a borfeszten berúgott pár fura alak, és meg akartak verni mikor hülyén néztem rájuk és motyogtam valamit. de biztos a szit kel betiltani,arrébbrakni, stb.

    gondolni kéne arra hogy ez a város érdeke meg 60ezer ember szórakozása évente.”
  • 60. zeitgeist 2009. szeptember 01. 17:21
    „tazsla..tudod a város egy közösség vágod? KÖZÖSSÉG, tudod mi az?”
  • 59. Manowar 2009. szeptember 01. 16:32
    „dIGWEED! A BALATONNÁL ÉLŐK MINDIG IS A TURISTÁKBÓL ÉLTEK!!!!!! NINCS MÁS VÁLASZTÁSUK, UGYANIS A 3 HÓNAP ALATT KELL MEGKERESNIÜK AZ EGÉSZ ÉVRE VALÓT.
    LOGARITMUS! MÜNCHENBEN AZ OBERFEST ÉJFÉLKOR ZÁR, UTÁNA AZ EMBER PEDIG SZÉP CSÖNDBEN HAZAMEGY. NÁLUNK EZ NEM MEGY! HAZAMENETELKOR AZ ALKOHOLTÓL MAGÁT ERŐSNEK ÉRZŐ IFJÚSÁG PADOKAT, EMLÉKMŰVEKET RONGÁL, KUKÁKAT BOROGAT ÉS ORDÍTOZVA HAZAMEGY / TISZTELET A KIVÉTELNEK/”
  • 58. k8 2009. szeptember 01. 14:41
    „háááááát, őőőő!
    hol is kezdjem!.....nem egyszerü kifejteni, DE
    azért ne hozzuk fel aaz Exitet, mert köze nincs a SZINnek hozzá! Nem lehet véletenül se egylapon emliteni! Magyarországon van már kb minden hétvégén a nyáron valahol fesztivál. Kezdve a kis falusi sörnapoktól a Szigetig, mindenfajta kivitelbe. A SZIN felszerelségébe, nagyságába, fellépökbe számolva is max egy középszintü magyar feszt. Sokkal jobbak vannak Magyarországon a SZINnél, nem számolva a Soundot vagy Szigetet se!
    Az Exit tényleg viálhirű, félelmetes fellépők vannak ott minden évbe, nagyon profi kivitelezéssel van felépítve az egész!
    A SZIN, amolyan "aranyos", helyi feszt. , nem is nagyon jöttek erre még magyaroszág más részeiről se nagyon, hisz se fellépökbe, se felépítésébe nem olyan vonzó, mint soksok más hazai-buli!

    Na, amit ebből ki akartam hozni, az az, hogy ha Szeged városa tud együttélni egy ilyen Fapados egyszerü, néhánynapos- bulival, amin szinte csak helyiek vannak,
    akkor felesleges is azon gondolkodni, hogy majd itt valamikor Profi-Fesztiválszervezők majd talán egyszer csinálnak valami normális Partyt, aminek lenne is visszhagja, nem csak délmagyarországon!
    Minek, ha egy ilyenből "BOTRÁNY" lett :) ,akkor mi velünk, ha mint zamárdit ellepnénez minkez a FEsztiválozo-gazemberek!
    kifordulna magából a város, !
    Nem vagyunk rá felkészülve!,
    ennyi..”
  • 57. N.P. 2009. szeptember 01. 13:17
    „Azét talán kicsit árnyaltabb képet kaphatnánk az EXIT-ről, ha nem csak az egyik szervezőt kérdezik meg. Túlságosan rózsaszínű a kép.”
  • 56. tazsla 2009. szeptember 01. 12:58
    „"Szegeddel ellentétben van csöppnyi eszük és felfogják,hogy ez óriási bevétel a városnak"

    Őőő, hol is érzem majd ezt én, személy szerint? Igen, vannak akik halálra keresik magukat ezeken a rendezvényeken, de ennek én és atöbbiek, akiknek csak a kellemetlenség jut, örüljünk?

    "és 4 napig ki lehet bírni.."
    Könyörgöm, hányszor 4 napig?”
  • 55. dean23 2009. szeptember 01. 12:30
    „El kell terelni a Tiszát, a SZIN köré meg építeni egy várat! Ennyi! Majd a Strabag vagy esetleg a Vegyépszer megépíti 600 milliárd forintért! :)”
  • 54. digweed 2009. szeptember 01. 12:25
    „Sok begyepesedett nyárspolgár nem tudja nézni normál hangerővel a móunikát,ezért pampog...Ja,meg hogy a drogosok és az alkoholisták(hiszen köztudottan csak ők teszik ki a SZIN közönségét) nehogymá´ jól érezzék magukat...Érdekes,Balaton Soundra járok minden évben,ott fura mód minden helyi lakos kedves az odaérkező fesztiválozó emberekkel,mert Szegeddel ellentétben van csöppnyi eszük és felfogják,hogy ez óriási bevétel a városnak,és 4 napig ki lehet bírni...Pedig ott egy kicsivel nagyobb a hangerő,mint a SZIN-en...szánalom,ami ebben a szar országban van.”
  • 53. bumerang22 2009. szeptember 01. 12:04
    „magyar ország közép europa LEGCSICSKÁBB ORSZÁGA!!! MIRÖL BESZÉLÜNK?????DISZIDÁLJON AKI CSAK TUD! !FUCK HUNGARY”
72 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nézőcsúcs és zajbalhé a SZIN-en

Sok volt a zajpanasz a SZIN ellen, ezért a város kérte a szervezőket: szombat éjfélre legyen csend. Ennek ellenére 4 ezerrel többen voltak, mint tavaly. Tovább olvasom