Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

A 3 leggyakoribb bolti átverés - ne hagyd, hogy becsapjanak!

Téves mérések, átragasztott vonalkódok, megtévesztő árcímkék - általános bolti trükkök, melyekre érdemes figyelned a pénztárcád érdekében.
Bár az Európai Unióhoz történő csatlakozás sok jóval kecsegtetett, úgy tűnik, hazánkban a mai napig nem változott sokat a kereskedők hozzáállása a vásárlókhoz. Természetesen kivételek vannak, voltak és lesznek is, de csalni, trükközni, így a vásárló pénztárcájából - annak tudomása nélkül - a kelleténél többet kicsalni a mai napig divat. Bár a fogyasztóvédő szervezetek évről évre igyekeznek komolyabban fellépni a fogyasztók érdekeit sértő kereskedők ellen, a legjobb, ha te magad ügyelsz arra, hogy ne válj áldozattá.

A cikk a femina.hu oldalon folytatódik >>

Olvasóink írták

  • 17. eva45 2009. augusztus 29. 15:07
    „Az a "nem lopok" feliratúban jól lehet vásárolni biztos végig vigyorognám a boltot. A "toleráns" pólót meg nem venném fel mert ismerve az emberek "értelmét" biztos hogy provokálnának . Nem igazán szeretem a feliratos pólókat de ez ízlés függő .”
  • 16. flexsnake 2009. augusztus 28. 19:46
    „15 a következő feliratú pólóim vannak:

    ,,nem tolerálom a nem toleráns embereket"
    ,,az ember színe: kék"
    ,,kisebb magyarországot!olcsóbb tömegközlekedést!"
    ,,ne nézzé, nem lopok"”
  • 15. eva45 2009. augusztus 28. 19:30
    „Kihagytad az "a" betűket biztosan leesett a billentyűzetről. :( Nem is tudtam ,hogy olyanban járkálsz de nem biztos hogy jó rám! :)”
  • 14. flexsnake 2009. augusztus 28. 18:24
    „kölcsönadjam a ,,balek" felirítú pólómt? :D”
  • 13. eva45 2009. augusztus 28. 08:07
    „12. Kicsi boltban nincs őr de különben sem szeretem ha leskelődnek meg ha utánam jönnek mert elfelejtem hogy mit akarok venni.:)”
  • 12. flexsnake 2009. augusztus 27. 20:29
    „10. vagy megkérdezed a mögötted leskelődő őrt :D
    Érdekes, én mindig megtalálom az árakat :D”
  • 11. Mathiasking 2009. augusztus 27. 18:12
    „9. hozzászólás flexsnake 2009.08.27. 14:59

    Téged még soha senki nem b@szott át? Ezt nem hiszem el, mert ilyen nincs.. Még olyan sincs, hogy mindig igazat mondanak és mindent elhisznek. HEHEHE”
  • 10. eva45 2009. augusztus 27. 15:21
    „9. Jó neked! Biztos hogy nem egy boltba járunk. És ha csak az árú van kirakva a cimke sehol? Akkor elviszem a pénztárig megnézik az árát és visszaviszem a helyére vagy meggveszem, Vagy nem megyek többet ebbe a boltba.”
  • 9. flexsnake 2009. augusztus 27. 14:59
    „8. ha vonalkódos a rendszer akkor a kirakott árcímkén is szerepel a kód. Az EAN-kódot keresd ne a nevét ;)
    Érdekes én soha nem jártam még így ;)”
  • 8. eva45 2009. augusztus 27. 08:54
    „Kisebb boltokban van a gond a kódos rendszerrel. Legalábbis én így tapasztaltam. Vagy nincs kiírva az ára vagy nem jó helyre van pakolva. Olyan nálam volt hogy mire a pénztárhoz értem érdekesen emelkedettaz ára.
    Én meg a szavatosságát is nézem de általában csak a kisebb forgalmú boltokban mert a z áruházaknál előtte leárazzák.”
  • 7. flexsnake 2009. augusztus 27. 07:14
    „5. bocs de ha te egy kirakott árra hagyatkozol, meg is érdemled. Le kell húzatni hogy mennyi az ára. tecsoban azért van ellenőrző felszerelve.”
  • 6. Ági84 2009. augusztus 27. 07:08
    „5. keresztény

    Ne legyen ciki reklamálni. Annyiért köteles az eladó/szolgáltató adni az árut, amennyi ki van írva. Az, hogy ezt esetlegesen egy alkalmazott elfelejtette lecserélni, az már legyen az ő gondjuk.
    Nagyobb áruházakban ebből nem nagyon csinálnak gondot, minap az OBI-ban számláztak valamit duplaáron, majd mikor megmutattuk a kiírást, elnézést kértek, valószínűleg kolléga nem javította ki az árat. Természetesen a feltüntetett - féláron! - kaptuk meg az árut.
    Egyszer a sparban véletlenül a 3 kg-os mosópor árát írták ki a 6-kgoshoz, egyből le is csapott a vevő, a pénztárnál persze értetlenkedtek először, de aztán rájöttek, hogy ők rontották el, és kénytelenek voltak azon az áron adni:) kb. 2000 Ft-ot spórolt a vevő magának.”
  • 5. keresztény 2009. augusztus 27. 06:04
    „Pl. az, hogy ami árat megnézték az áru alatt-mellett-fölött, esetleg a pénztárnál már nem aktuális! Sajnos nagyon sokszor szembesülök azzal hogy a központilag beállított vonalkód alapján pénztárgépbe beütött árú már nem annyi mint amennyit kiírva láttam a pultnál. Reklamálni, sztornóztatni pedig "ciki", mert úgy viselkednek néhol az emberrel mintha én lennék a bűnös hogy nem vagyok hajlandó "számolatlanul" költeni a pénzem.”
  • 4. flexsnake 2009. augusztus 26. 21:56
    „Megnézem az árat, ha jó veszem, ha nem akkor hanyagolom, ebbe mi a hír? :D”
  • 3. Ladisz 2009. augusztus 26. 18:25
    „Sajnos ezek a tisztességtelen eljárások nem csak a kereskedőkre vonatkoznak .A szolgáltatások foglalkozó vállalkozók is igen szépen átverik a kuncsaftokat!”
  • 2. p79 2009. augusztus 26. 16:51
    „Yucca!

    Ez komoly??? Miért, a Penny az nem multi? :-) Nem ott verekedtek össze pár hónapja a trappista sajton, ami az 1 órás akcióban futott, majd idő előtt elfogyott? :-) Félre ne érts, nem mintha bajom lenne a Pennyvel, de nem hiszem, hogy bármiben is különbözne akármelyik multitól.

    Ez egy "kés, villa, olló, nem gyerek kezébe való" típusú bugyuta cikk óvodásoknak. A Feminában vagy a Borsban még elmegy, de egy déli régiót ellátó napi hírújságban talán nem ilyen gyermeteg firkálmányokkall kellene szolgálni.

    "Mérlegtrükk": igen, majd pont azzal a 20 deka párizsival trükköznek, hogy plusz 2 dekát ujjal rányom az eladó. Meg hát sok érdeke fűződik hozzá egy szimpla eladónak, hogy a főnöke zsebére játssza azt a plusz 10-15 Ft-ot...
    "Vonalkódos eset": árral ellátott címkére legfeljebb akkor kerül egyedi cikkszámon futó vonalkód, ha a termék értékcsökkent lesz, így megkülönböztetve az ugyanolyan, de friss terméktől. De olyat még nem láttam, hogy adott egy régi ár, és ráragasztok egy olyan vonalkódot, amihez a rendszerben egy drágább ár van rögzítve. Meg nincs is értelme, mivel a rendszerben alapból megváltoztatható a régi vonalkódhoz kapcsolódó ár, felesleges ezért új vonalkódokat ragasztgatni. Az összeesküvés a vásárlók ellen meg csak az újságíró agyszüleménye. Az áreltérés oka általában a dolgozók figyelmetlenségéből adódik (árváltozásnál, akcióváltásnál elfelejtik kicserélni valamelyik árcédulát)...
    "Akciós termékek nélküli akció": ugye a cikk szerzőjén kívül senki nem gondolta komolyan, hogy egy üzlet majd beszerzési ár alatt fogja tucatszám ontani magából a plazma TV-ket, vagy mosógépet? Aki elvégezte az általános iskolát, nyilvánvalóan rájön, hogy a jelentős arányú akcióknak (50-70-90%) megvannak az okai (benntmaradt készlet kisöprése, végkiárusítás stb.).”
  • 1. Yucca 2009. augusztus 26. 10:15
    „Szinte mindegyik felsorolt "átverési móddal" találkoztam az elmúlt években, úgyhogy le is szoktam a multikról, max 2 havonta egyszer térek be ilyenbe.
    A hozzám közel lévő Pennyben már ismerem az árukat, az árakat, az akciókat, az ott dolgozókat, és csak jó tapasztalataim vannak. Húst pedig a Mars téri csarnokokban veszek, ahol közelről látom, friss-e, és amelyik darabot kérem, azt adják. Zöldséget-gyümölcsöt szintén itt és így.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

3 nőtípus, akit minden pasi el akar venni

A házasság és a férfi két különböző fogalom? Igenis van olyan nő, akit feleségül szeretne minden pasi. Tovább olvasom