Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

A Fendi divatcég állja a róma Trevi-kút restaurálását

Több mint kétmillió euró adományával a Fendi divatcég állja a híres római Trevi-kút helyreállításának költségeit.
A szökőkút, amelyet Federico Fellini Az édes élet című filmje tett feledhetetlenné, és amelybe minden Rómában megforduló látogató pénzérmét dob, hogy újra visszatérjen, csaknem két év alatt esik át a felújításon - jelentették be hétfőn az olasz főváros polgármesteri hivatalában tartott sajtótájékoztatón, amelyen a Fendi cég divatdiktátorai, Karl Lagerfeld és Silvia Venturini Fendi is részt vettek.

"A római szökőkutak a vizet dicsőítik, amely a legfontosabb dolog a világon" - emelte ki Lagerfeld.

Az olasz divatcégek nem először sietnek a szűkös állami költségvetés miatt szorult helyzetben lévő olasz kulturális örökség megmentésére. A luxuscipőket gyártó Todís 25 millió eurót ajánlott fel a Colosseum renoválására. Gianni Alemanno római polgármester reményét fejezte ki, hogy ezeket az adományokat továbbiak is követik majd.

"Hasonló kezdeményezések nélkül nem leszünk képesek megmenteni országunk kulturális emlékeit" - hangsúlyozta Alemanno.

A Fendi a Trevi-kút 2,18 millió euróba (650 millió forint) kerülő restaurálásán kívül további 320 ezer eurót ad egy másik római szökőkútcsoport, a késő reneszánszból származó Quattro Fontane rendbetételére, ezzel hozzájárulása eléri a 2,5 millió eurót (745 millió forintot).

A Trevi-kutat a felújítás alatt sem zárják el a turistáktól. A 2015-ig tartó renoválás során először a középső részt, majd a két szélét, végül a kút tetejét restaurálják. Az éppen felújítás alatt álló részen a felújított rész fotójával takarják el az állványzatot, hogy a lehető legkevésbé rontsák a fényképezés élményét a szökőkutat felkereső rengeteg turista számára.

A főpolgármester fogadkozott, hogy a Colosseumtól eltérően a Trevi-kút esetében nem lesz jelentősebb csúszás a munkálatok elkezdésében.

A felújítás finanszírozásáért cserébe egy emléktábla hirdeti majd, hogy a költségeket a Fendi fedezte a költségeket; a cég a renoválással nem reklámozza magát. (A Todís cipőgyár 15 éven át hirdetheti magát a Colosseumon az ókori amfiteátrum felújításának finanszírozása fejében.)

Silvia Venturini Fendi elmondta, hogy a családja által 1925-ben Rómában alapított cég az adománnyal "vissza akar adni valamennyit" az örök városnak. Silvia Fendi és nővérei korábban kiadtak egy könyvet a római szökőkutakról.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csokiba öntik fejüket Valentin-napra a japán nők

Egy háromdimenziós nyomtatással foglalkozó japán cég különleges ajánlattal rukkolt elő a Valentin-napra készülő nőknek. Tovább olvasom