Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

A második világháború utáni olasz divatot bemutató kiállítás nyílt Londonban

A The Glamour of Italian Fashion 1945-2014 című tárlat azt mutatja be, hogy Olaszország milyen gazdagon hozzájárultt a divathoz a második világháború vége óta egészen napjainkig.
A második világháború utáni olasz divat legnagyobb neveitől származó kosztümök, ruhák, estélyik és kiegészítők sorakoznak a londoni Victoria és Albert Múzeum új tárlatán.

Az intézmény közleménye szerint a The Glamour of Italian Fashion 1945-2014 (Az olasz divat ragyogása 1945-2014) című tárlat azt mutatja be, hogy Olaszország milyen gazdagon hozzájárultt a divathoz a második világháború vége óta egészen napjainkig.

A mintegy 120 ruhát és kiegészítőt felvonultató kiállításon olyan tervezők és divatházak kreációit vehetik szemügyre a látogatók, mint a Dolce&Gabbana, Giorgio Armani, Gianfranco Ferre, a Gucci, a Missoni, a Prada, a Pucci és a Versace, továbbá Giambattista Valli haute couture és Fausto Puglisi pret-a-porter darabjai, illetve a Valentinónak tervező Maria Grazia Chiuri és Pier Paolo Piccioli munkái is helyet kaptak a tárlaton.


A háború utáni Olaszországnak erős textilipara volt, de divatmárkáinak többségét figyelmen kívül hagyták a nemzetközi felvásárlók, egészen addig, amíg az üzletember Giovanni Battista Giorgini meg nem szervezte az ország első divatbemutatóit az 1950-es évek elején, ahová a világ minden tájáról elhívta a sajtó képviselőit - mondta Sonnet Stanfill, a kiállítás kurátora.

"Az amerikai vevők meleg szívvel fogadták a couture költemények kavalkádját, arról nem is beszélve, hogy az olasz ruhák nagyjából harmadannyiba kerültek, mint párizsi társaik, szóval a felfedezés izgalma az olcsóság miatti örömmel párosult" - tette hozzá a kurátor.

A hollywoodi csillagok hamar rákaptak az olasz dizájnra, így a Victoria és Albert Múzeum tárlatán többek közt a néhai Elizabeth Taylor Bulgari-ékszerei és Ava Gardner, valamint Audrey Hepburn egykori ruhakölteményei sorakoznak.

A kiállítás végén egy rövid dokumentumfilm taglalja az olasz divatiparra váró kihívásokat, úgy, mint az olcsó munkaerőt alkalmazó piacokkal való verseny és a nagy divatházak marketingereje, amely megnehezíti a feltörekvők számára, hogy megvessék a lábukat az iparban.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Odett: lemezbemutató koncert az Akváriumban

Csillagtérkép címmel új stúdióalbumot készített Odett. Az évek óta a magyar könnyűzene élvonalában… Tovább olvasom