Délmagyar logó

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -3°C | 10°C Még több cikk.

A mobil-szélessáv miatt váltanak leggyakrabban szolgáltatót az ügyfelek

A mobil szolgáltató váltás egyik legfőbb oka a mobil-szélessávval való elégedetlenség a Nokia Siemens által végzett felmérés szerint.
A 17 országban, 16.000 válaszadóval elvégzett felmérés alapján azok az előfizetők váltanak legtöbbször szolgáltatót, akik gyakran használják a mobil-szélessávú szolgáltatásokat. A megkérdezettek 40 százaléka gyakori használója a fejlett szolgáltatásoknak, több mint felük váltott szolgáltatót az elmúlt években. További 40 százalékuk pedig a következő 12 hónapban tervez váltást.

A Nokia Siemens Networks megbízásából készített éves ügyfélmegszerzési és ügyfélmegtartási felmérés rámutatott, hogy a mobil-szélessáv minőségének hatása az ügyfélmegtartásra jelentősen növekedett 2011-ben. Míg 2010-ben a hálózati lefedettség és a hangminőség volt a legfontosabb kritérium ebből a szempontból, addig 2011-ben már felsorakozott melléjük a szélessáv minősége is.

A jelentés szerint az ügyfelek a következő néhány év legfontosabb szolgáltatásaként értékelték a mobil-szélessávot.

A felmérés arra is rávilágított, hogy az okostelefonnal rendelkező előfizetők számának növekedésével a jövőben a szélessávú előfizetői réteg lesz a legreprezentáltabb. A fejlettebb piacokon drasztikusan, 34 százalékkal növekedett ez a felhasználói szegmens 2011-ben, s tagjainak több mint fele 35 év alatti. A felmérés szerint ezen felhasználók 60 százaléka már elvárja a tökéletes minőségű szélessávú hálózatot még akkor is, ha az kicsit többe kerül, 45 százaléka pedig kész fizetni olyan extra mobilszolgáltatásokért, mint a biztonsági csomagok vagy a helymeghatározás alapján működő GPS-alapú szolgáltatások.

A válaszadók a fejlett piacokról, Egyesült Királyság, USA, Németország, Japán, Dél-Korea, Svájc és Ausztria, a fejlődő piacokról, Brazília, Kolumbia, Lengyelország, Oroszország és Törökország, valamint a feltörekvő piacokról, Kína, India, Kenya, Mexikó és Marokkó kerültek ki.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csak három perc jut reggelire

A reggeli a legfontosabb étkezés kellene, hogy legyen az összes közül, de a britek csak napi három… Tovább olvasom