Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

A Telenor is jóváírást ad ügyfeleinek

A szélsőséges időjárási és közlekedési körülményekre tekintettel a Telenor is jóváírja ügyfelei belföldi hívás- és sms-költségeit a katasztrófa sújtotta térségekben - közölte a cég szombaton az MTI-vel.
Tájékoztatásuk szerint a jóváírás pontos részleteit a jövő héten ismertetik.

Pénteken a Vodafone és a Magyar Telekom is jelezte: jóváírást ad ügyfeleinek a március 15-i hívásokból, tekintettel a rendkívüli helyzetre.

Olvasóink írták

  • 2. hogymikvannak 2013. március 17. 20:23
    „Én csak arra lennék kíváncsi, hogy érdemben ez hány emberen segített? Vajon volt olyan, aki ezen sms kapcsán kapott észbe, hogy mit is tegyen. Ült és magába roskadva, fejét fogva azon törte az agyát, mit tegyen? És jött a megváltó üzenet az űrből. A Nagytestvér figyel rád! Ülj be a szomszédhoz! Szép! Jól kigondolt, megfontolt tett volt! Vajon honnan, melyik kútfőből eredt?”
  • 1. _csutak_ 2013. március 16. 16:55
    „"Pintér Sándor őrjöng. A Telenor nem továbbította a Belügyminisztérium tájékoztató SMS-ét az ügyfeleinek. Telenor ügyfél vagyok, és ezzel a cég szerzett nálam egy piros pontot.
    Arról lehet szó ugyanis - mármint az én értelmezésemben - hogy a Telenor talán nem kívánt szakembert és technikát biztosítani ahhoz, hogy a kormány, a Belügyminisztérium és a Katasztrófavédelem az ő közreműködésükkel kampányoljon és fényezze magát a lakosság előtt, miközben a rendkívüli időjárás következményeinek sem az elkerülése ügyében, sem a károk enyhítésében, sem az emberek mentésének a feladatában semmit nem csinált.
    Arról van szó ugyanis, hogy a kormány már megint semmit nem csinált, ám annál inkább rajta volt azon, hogy ezt a nagy semmit profi módon "kommunikálja", lehetőleg a más kontójára. A Vodafone és a T-Mobile ugyanis ingyen adta a belügyes SMS-ek kiküldéséhez az emberi erőforrást és a technikát. Gondolom, ugyanezt várta el a Telenortól is a kormány.

    Jó is lett volna, ha az extrém időjárási viszonyokra, mint "nagyszerű" kommunikációs alkalomra lecsapva, minden magyar választópolgár, akinek telenoros mobilja van, ingyen és bérmentve, a szolgáltató költségére megkapta volna a kormány legfrissebb kampányanyagát:
    "Segítünk! Ne hagyja el a gépjárművét! Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át egy másik autóba! Belügyminisztérium"
    Ugye, kedves Pintér Sándor? Ugye, kedves Belügyminisztérium? Ugye, kedves Orbán Viktor?
    A fentebb olvasható SMS-nek ugyanis a kormányzati propagandán kívül - mintegy a polgárok képébe tolva az egyébként hazug üzenetet arról, hogy a kormány a helyén van és ura a rendkívüli állapotoknak - semmiféle gyakorlati haszna nem volt.
    Nem csak az éppen bajban lévő autósok kapták meg ugyanis, a másik két szolgáltató szíves közreműködésével, hanem azok is, akik egyáltalán nem voltak bajban. Kapott SMS-t a se kocsival, se jogosítvánnyal nem rendelkező anyuka, kapott a külföldön élő magyar, kapott a kiskorú gyerek, és kapott a nyugdíjas, járókeretes nagyanyó.
    Mit kellett volna tennie a kormánynak, ha nem kommunikálni akar, ahogy szokta, hanem azon akart volna dolgozni, hogy megelőzze, illetve elhárítsa a bajt?

    1. Komolyan kellett volna vennie az időjárási előrejelzéseket. Az Időképen például hetekkel korábban kint volt, hogy drámai időjárás-változást hoz a hidegfront, ami az ünnepi hétvégére éri el az országot.

    2. Elő kellett volna venni a fiókból az ilyen helyzetekre kidolgozott kríziskommunikációs forgatókönyvet.

    3. Nagy figyelemmel el kellett volna benne olvasni azt a fejezetet, amelyben arról van szó, hogyan kell felkészíteni a lakosságot a várható helyzetre.

    4. Egyeztetni kellett volna a köztévé és a közrádió csatornáival, hogy szerkesszék be a műsorrendbe a lakossághoz szóló katasztrófavédelmi felhívásokat.

    5. Meg kellett volna fogalmazni a lakosság számára egy tömör, közérthető üzenetet a várható nehézségekkel, és azzal kapcsolatban, mit tegyenek és mit ne tegyenek az emberek a rendkívüli időjárási viszonyok ideje alatt.

    6. Ezt a tömör, közérthető üzenetet kellett volna azután a lehető legkorábbi időponttól kezdve, a lehető leggyakrabban sulykolni, hogy a legfigyelmetlenebb lakosokhoz is eljusson,és tudatosuljon.

    Mit nem lett volna szabad tennie a kormánynak?

    1. Nem lett volna szabad elbagatellizálni a várható problémákat.

    2. Nem lett volna szabad tájékoztatás nélkül, és felkészítés nélkül hagyni a lakosságot.

    3. Nem lett volna szabad lapítani, mint szar a fűben, abból a megfontolásból, hogy "ne zavarják meg" az ünnepi hétvégére készülődő lakosságot. (Csernobil-szindróma)

    4. Nem lett volna szabad a katasztrófavédelem gyalázatos kommunikációja miatt a lakosságot hibáztatni.

    Ha ugyanis a lakosság a lehető legkorábbi időponttól kezdve, kellő gyakorisággal sugározva, sulykolva, közérthető információkat kapott volna a rá váró feladatokról és elvárásokról, akkor a katasztrófavédelem saccperkábé a háromnegyedét megspórolta volna annak a munkának, amit végül el kellett végeznie az elégtelen, dilettáns tájékoztatás miatt.

    Ezt a dilettáns kommunikációt akarta a Belügyminisztérium helyretenni azzal, hogy - a kormánytól megszokott trükkös módon - fényezni akarták magukat és el akarták hitetni a lakossággal, hogy a helyzet magaslatán állnak.

    Ennek a jól kitalált manipulációs trükknek szart bele a közepébe a Telenor.

    Pintér szerint a cég előfizetőinek az eset után végig kell gondolniuk, továbbra is ügyfelei kívánnak-e maradni egy olyan vállalatnak, amelyik nem segít nekik baj esetén.
    Végiggondoltam.
    Ezúton szeretném megkérni a Telenor nevű céget, hogy legyenek szívesek postázni a címemre egy előfizetői szerződés meghosszabbításáról szóló dokumentumot, két éves hűségnyilatkozattal, a jelenleg is érvényes szerződésünkben olvasható feltételekkel.
    Egészen biztos vagyok ugyanis abban, hogy továbbra is az ügyfelük kívánok maradni, és ezt a szándékomat akár hűségszerződés aláírásával is hajlandó vagyok kinyilvánítani.
    Visszakérdeznék ellenben, Pintér Sándor kérdésére reagálva: nem gondolja-e, kedves Pintér Sándor, hogy belügyminiszterként az eset után végig kellene gondolnia, hogy továbbra is az első embere akar maradni annak a minisztériumnak, amely nem segít baj esetén az állampolgároknak?

    Nem gondolja-e, kedves Pintér Sándor, hogy kormánytagként az eset után végig kellene gondolnia, hogy a választópolgároknak szükségük van-e egy olyan kormányra, amely nem segít baj esetén az állampolgároknak, ellenben mások pénzéből folytat ennek a ténynek az elleplezésére irányuló kormánypropagandát?"

    http://www.eszakhirnok.com/belfold/27027-ennek-a-jol-kitalalt-manipulacios-truekknek-szart-bele-a-koezepebe-a-telenor-httpmariabloghu-.html”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bill Gates megint a világ leggazdagabb embere lehet

Hamarosan újra Bill Gates lehet a világ leggazdagabb embere, a szupergazdagok globális listáját… Tovább olvasom