Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 18°C Még több cikk.

Az egészségmegőrző étrend

Hetente újabb figyelmeztetéseket olvashatunk a rákbetegségek veszélyeiről. Étkezési szokásaink nagyban befolyásolják egészségünket. Ezúttal az élelmiszereket vesszük górcső alá.
Szalonna


A probléma: a magas só- és zsírtartalmú ételek nem tesznek jót a szervezetnek.
Ajánlott mennyiség: semennyi.
Egészséges alternatíva: a buggyantott vagy főtt tojás szelént tartalmaz. Ez olyan ásványi anyag, amely leköti a szabadgyököket, azokat az instabil molekulákat, amelyek a rákos sejtek kialakulását elsősorban okozzák. A tojásnak magas a vastartalma, ez pedig nagyon fontos a sejtképződéshez.


Só helyett fokhagyma

A probléma: a szervezetünkbe jutó só több mint 80 százaléka feldolgozott bélelmiszerből származik, ez pedig gyomorrákot okozhat.
Ajánlott mennyiség: nem több mint napi 6 g vagy másfél
teáskanálnyi.
Egészséges alternatíva: fűszerek vagy gyógynövények. A fokhagyma és a gyömbér nagyon jól ízesítik ételeinket. Használhatjuk ezeket salátához. Dresszingként só helyett citromlét használjunk – ez C-vitaminban gazdag. Ha szójaszósszal főzünk, nézzük meg az összetevőit!

Alkohol


A probléma: a mértékkel fogyasztott alkohol hozzájárulhat a szívbetegségek megelőzéséhez. De a szakértők szerint a mértéktelen alkoholfogyasztás növeli a szájrák kialakulásának kockázatát. Súlyproblémákat okozhat, főleg a nők körében.
Ajánlott mennyiség: egy ital naponta a nőknek, kettő a férfiaknak. Ez az abszolút maximum.
Az egészséges alternatíva: vízzel, szódával hígított italok (pl. fröccs), vörösbor – módjával. A vörösbor antioxidánsokat tartalmaz, amelyek segítik a vörösvérsejtek képződését, és csökkentik a szívbetegségek kockázatát.

Gyümölcsitalok és szíverősítők

A probléma: a gyümölcskoncentrátumok cukrot tartalmaznak – tehát hizlalnak.
Ajánlott mennyiség: 150 ml naponta.
Az egészséges alternatíva: százszázalékos gyümölcslé. Vigyázat, a benne lévő savak gyomorégést okozhatnak és károsíthatják a fogakat. Az otthon facsart gyümölcsléhez is adjunk vizet, hígítva fogyasszuk!

Rágcsálnivalók (snackek)

A probléma: a magas energiatartalmú ételek, mint a sütemény, a crisp, a csipsz nagy mennyiségben tartalmaznak zsírt és cukrot. Jó recept az elhízáshoz.
Ajánlott mennyiség: semennyi.
Az egészséges alternatíva: szárított gyümölcs vagy mogyoró. A sózott mogyorót kerüljük! A mandulában sok a szelén és az antioxidáns, mindkettő rákellenes ügynök.

Csokoládé


A probléma: a csokoládé legalább 50 százalékban tartalmaz cukrot, ebből pedig következik az elhízás.
Ajánlott mennyiség: kerüljük a tej- és a fehér csokoládét.
Egészséges alternatíva: egy kis darab keserű csokoládé. Kisebb a zsírtartalma, antioxidánsokat tartalmaz, amely a rákos sejtek kifejlődését akadályozza meg.

Szezonális zöldség, gyümölcs

A rákellenes étrend elengedhetetlen részei. Friss gyümölcsöt és zöldséget naponta fogyasszunk, amit lehet, azt nyersen, a többit párolva.

Evening Standard, SOPHIA MONEY-COUTTS
és SOPHIE GOODCHILD - Fordította: Nyemcsok Éva

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sydney-ben összetörik a száguldozók autóit

Ausztráliában az utcai száguldozók hamarosan az interneten láthatják, amint ütközési teszteken… Tovább olvasom