Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

Biológiailag lebomló kollekcióval rukkol elő a Puma

Biológiailag lebomló cipőket és ruhákat felvonultató új kollekcióval készül a német Puma sportmárka, amely a környezetvédelem éllovasaként igyekszik felkapaszkodni a legfőbb vetélytársnak számító Nike és Adidas eladásaihoz.
A cég, amelyet az ENSZ-jelentések igazi élenjáróként üdvözölnek a vállalatok körében a természeti károk korlátozására irányuló erőfeszítések terén, azt is közölte, hogy a jövőben még kiterjedtebben veszi számba az általa okozott légszennyezettség, az üvegházhatású gázok kibocsátása, valamint a föld- és vízhasználat környezeti költségeit.

"Úgy döntöttünk, hogy számunkra a fenntarthatóság az elsődleges irányvonal" - mondta a Reuters hírügynökségnek adott interjúban Franz Koch, a vállalat elnöke, arra a kérdésre, hogy az újítás vajon fellendíti-e a legfőbb vetélytársnak számító Nike és Adidas mögött jelenleg harmadikként álló vállalat eladásait. "Szeretnénk hozzájárulni egy jobb világhoz, ugyanakkor némi versenyelőnyre is igyekszünk szert tenni" - adott hangot az elnök azon reményének, hogy a fogyasztókat vonzani fogják a környezetbarát termékek.

A 2013-ban forgalomba kerülő új kollekcióban biológiailag lebomló sportcipők, trikók, újrahasznosított műanyagból készült melegítőfelsők és hátizsákok sorakoznak, amelyeket szolgálati idejük lejártával vissza lehet vinni az üzletekbe, feldolgozásra. A cipők talpa biológiailag lebomló műanyagból készül, míg a felsőrészük organikus pamutból és lenvászonból. Miután a visszavitt ruhadarabokkal végzett az aprítógép, hat-kilenc hónap múlva komposzt válik belőlük.

Koch nem kívánt becslésekbe bocsátkozni a 22 darabos kollekció eladási adatait illetően. Ugyanakkor elmondta, hogy a "biológiailag lebomló" jelző korántsem jelenti azt, hogy a termékek nem tartósak. "Nem lehet csak úgy eldobni őket otthon a kertben, ásva egy lyukat annak reményében, hogy idővel fa fog kinőni a helyén" - hangsúlyozta az elnök.

A vállalat ezentúl az egyes termékek számokban mérhető környezeti hatását is fel fogja tüntetni, tekintettel egy tavalyi tanulmányra, amelynek becslései szerint a cég 145 millió eurós kárt okozott a környezetnek 2010-ben. A számadatok célja, hogy tudatosabbá tegyük a fogyasztókat a választásaik környezeti hatásait illetően, és elirányítsuk őket a kevésbé kártékony lehetőségek felé - mutatott rá a cég, amely nem számolta hozzá a környezeti költségeket a termékek árához.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csehországban forgatja A három testőr című sorozatot az orosz televízió

Csehországi helyszíneken forgatja A három testőr című nyolcrészes filmsorozatát az orosz állami… Tovább olvasom