Délmagyar logó

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 14°C | 29°C Még több cikk.

Egyre többen játszanak közösségi játékokkal

Egy év alatt 71 százalékkal nőtt az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban a számítógépes közösségi játékokkal – mint amilyen a FarmVille vagy a Bejeweled Blitz – játszók száma.
A PopCap kutatásának kitűzött célja az volt, hogy megállapítsa, a két országban hányan játszanak a közösségi játékokkal heti negyedóránál többet, és hogy azonosítsa az egy évvel korábbi felméréshez képest bekövetkezett eltolódásokat, változásokat a játékosok táborának összetételében, a felhasználói szokásokban.

A módszer egy 38 kérdésből álló kérdőívre épült, amelyet interneten keresztül tölthettek ki a brit és amerikai válaszadók 2011. szeptember 15-22. között.

Az adatsorok jelentős gyarapodást mutatnak a játékosok táborában tavalyi vizsgálathoz képest. Az internet-használók 42 százaléka játszott valamilyen közösségi játékkal az elmúlt három hónapban, szemben a 2010-ben mért 28 százalékkal.

Bejeweled Blitz.
Bejeweled Blitz.


A játékosok túlnyomó többsége – az internet használók 41 százaléka – heti tizenöt percnél többet tölt a közösségi játékokkal, míg tavaly ez az érték csak 24 százalék volt. Az aktív játékosok, tehát heti hat óránál többet játszók száma több mint duplájára emelkedett egy év alatt: 7-ről 15 százalékra.

A számítógépes közösségi játékok tehát mind elterjedtségükben, mind játék-intenzitásban növekedő trendet idéztek elő az utóbbi időben. A játékosok kétharmada legalább naponta egyszer játszik, 41 százalékuk naponta többször is időt szakít kedvenc játékára.

A játékosok 30 százaléka "újonc", tehát az elmúlt egy év folyamán játszott először a közösségi média elterjedése által életre hívott új típusú játékokkal.

17 százalékuk számára a számítógépes játékok világába a közösségi játékok jelentették a belépőt, tehát korábban semmilyen más játékkal nem játszottak gépükön.

E csoport javarészt 50 évnél idősebb nőkből áll, akik kevesebbet játszanak a "veteránoknál", és pénzbe kerülő tárgyakat, ajándékokat is ritkábban vásárolnak az átlagnál.

Összességében azonban a közösségi játékok felhasználóinak körében emelkedett azok aránya, akik valódi pénzért virtuális pénzt vagy javakat vásároltak: 14-ről 26 százalékra emelkedett arányuk.

A férfiakra inkább jellemző a valódi pénzzel fizetés. A kutatók szerint a jövőben további emelkedésre kell felkészülni: egyre többen, egyre több pénzt fognak virtuális árucikkekre költeni.

Továbbra is elsősorban desktop és laptop számítógépeken játszanak a felhasználók, azonban a kutatásból kiolvasható, hogy a mobiltelefonok és táblagépek aránya is emelkedésnek indult.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

44 gyerek maradványait rejtette a tömegsír

A gyermekeket valószínűleg ókori istenségeknek áldozták fel. A sírt a Titicaca-tó közelében… Tovább olvasom