Délmagyar logó

2017. 02. 28. kedd - Elemér 5°C | 18°C Még több cikk.

Furcsa tippek fogyni vágyóknak - mégis működnek

Néha az elsőre meglepőnek tűnő ötletek hozzák a legnagyobb eredményt – a fogyókúrában is. A közismert súlycsökkentő szokások mellett érdemes kipróbálni néhány furcsa módszert, amelyek meglepően sokat hozzátehetnek a sikerhez. Nemcsak a fogyáshoz, hanem a súlyunk megtartásához is.

Moss fogat minden étkezés után!

A fogorvosodtól talán már hallottad ezt a jó tanácsot, de arra biztosan nem gondoltál, hogy a fogaid egészsége mellett a fogyáshoz is hozzájárul a gyakori fogmosás. A fogkrém erőteljes íze ugyanis azt az üzenetet közvetíti az agyba, hogy vége az étkezésnek, ami az éhségérzet csökkenéséhez vezet. Még ha lenne is még étvágyunk, a mentolíz elveszi a kedvünket a további falatozástól. Ha nincs kéznél fogkefe és fogkrém, egy erős mentolos cukorka vagy rágó is megteszi.

Furcsa tippek fogyni vágyóknak - mégis működnek. Fotó: Internet (galéria)

Tálalj kis tányérra!

Nem kerül semmibe, még csak lemondásba sem, hogy az ételeket a megszokottnál kisebb tányéron tálald. Ahogy a bevásárlóközpontokban arra apellálnak – sikerrel –, hogy a vásárlók többet pakolnak a gigantikus bevásárlókocsikba, mint amennyit eredetileg akartak, pusztán azért, mert az áru szinte elveszik a nagy kocsiban, úgy ez a konyhában is működik. Kisebb tányéron többnek – ezáltal laktatóbbnak – érzed ugyanazt az ételmennyiséget. Ha pedig megetted, rögtön mosogass el, így kisebb lesz a kísértés, hogy vegyél még egy adagot!

Egyél levest!

Uma Thurman színésznőnek állítása szerint azért sikerült a szülés után olyan hamar visszanyernie irigylésre méltó alakját, mert étrendjében sok leves szerepelt. A leves eltelíti a gyomrot, de teljesen máshogy, mint egy pohár ásványvíz, mivel a folyadék mellett tápanyagokat és vitaminokat is beviszünk vele a szervezetünkbe. Ennek köszönhetően megfelel egy teljes étkezésnek, és hamarabb érezzük magunkat jóllakottnak. Természetesen nem mindegy, milyen levest választasz: a magyaros gulyásleves vagy a sűrű krémlevesek nem igazán felelnek meg a célra... Helyettük készíts inkább könnyű zöldségleveseket, ezeket sokféleképpen variálhatod, és jól is laksz velük. Mondanunk sem kell, hogy kerüld a porból készült leveseket – ha te főzöl, biztosan tudod, mi kerül a tányérodba!

Furcsa tippek fogyni vágyóknak - mégis működnek. Fotó: Internet (galéria)

Ne táplálkozz – étkezz!

Az esztétikusan tálalt és kényelmesen elfogyasztott étel nem csupán a közérzetedre, hanem a testsúlyodra is jó hatással van. Az állva, sebtében bekapott falatokat nem érezzük valódi étkezésnek – holott legalább annyira hizlalnak –, és bizonyított tény, hogy minél gyorsabban falunk, annál többet kell megennünk, hogy jóllakottnak érezzük magunkat. Az ok egyszerű: a gyomrunknak ilyenkor nincs ideje időben jelzést küldeni az agyba, hogy jóllakott, ezért többet eszünk, mint amennyire valójában szükségünk lenne.
Kerüld a zajos környezetet is, tény ugyanis, hogy zajban automatikusan gyorsabban eszünk, mint csendes környezetben. Add meg tehát a módját az étkezésnek, és élvezd ki az ízeket, illatokat, s persze a látványt, hiszen először a „szemünkkel" eszünk! Még ha csak az otthoni spagettit melegíted is meg a munkahelyeden, ne kapkodva, a számítógép előtt ülve edd meg, hanem kényelmesen, nyugodtan fogyaszd el!

Furcsa tippek fogyni vágyóknak - mégis működnek. Fotó: Internet (galéria)

Hámozz és válogass!

Az étkezés terén hajlamosak vagyunk a lustaságra: ebéd a mikróból, vacsora rendelésre, saláta a zacskóból… Sokan szinte elfelejtik, hogy néznek ki az ételek eredeti, feldolgozatlan állapotukban. Kerüld a feldolgozott, (fél)készen kapható ételeket, és szánd rá magad egy kis „munkára"! A zöldséget és gyümölcsöt kilóra vedd, a szotyit és a tökmagot pedig héjastul! Így elkerülöd többek között az indokolatlanul nagy mennyiségű étel elfogyasztását, és könnyebben megérzed azt a pontot, amikor jóllaktál.
Ha az étkezések között megéhezel, hámozz meg egy narancsot vagy grépfrútot; ez a művelet türelemre tanít és felébreszti az érzékeket is. A gyümölcsöket és zöldségeket vágd kisebb darabokra, így többnek tűnik majd az elfogyasztott mennyiség és előbb jóllaksz velük.

Beszéld meg magaddal!

Megettél egy kétfogásos ebédet, de az a szelet sütemény pofátlanul kelleti magát az orrod előtt… Vegyél erőt magadon, és hangosan mondd ki: „Már nem vagyok éhes, mégis meg akarlak enni!" Bár bizonyára hülyén fogod érezni magad, amiért egy süteményhez beszélsz, de a saját szavaidat hallva valószínűleg felébred benned a kétség, vajon valóban szükséged van-e arra a sütire. Ha megfogalmazod az érzéseidet, könnyebben felelősséget érzel aziránt, mit eszel meg, és hamarabb megérzed a különbséget egy kis botlás és a szokásos falás között.

Furcsa tippek fogyni vágyóknak - mégis működnek. Fotó: Internet (galéria)

Jógázz az akaraterőért!

Nem az izzasztó súlyzózás, nem is az órákon át tartó futás az a mozgásforma, amely meglepően fokozza az akaraterőt, hanem a jóga! Bár egyesek szemében unalmasnak és egyszerűnek tűnik, akik űzik, állítják, hogy a legjobb módszer az alakmegőrzésre. Az Amerikai Dietetikusok Egyesületének felmérése szerint a rendszeresen jógázók vékonyabbak másoknál, ami annak köszönhető, hogy a keleti mozgásformának köszönhetően megtanultak harmóniában élni a testükkel. Toleránsabbak a kényelmetlenségekkel szemben, és jobban odafigyelnek a szervezetük jelzéseire, testük szükségleteire. Arról nem beszélve, hogy ha képessé válsz percekig kitartani a „Féllábú galambkirály" pozitúrát, úgy érzed, egy zacskó chips visszautasítása igazán nem okozhat gondot!

Olvasóink írták

  • 1. Smerdis 2012. december 03. 19:22
    „az órákon át tartó futás nem fokozza az akaraterőt? én ezt nem így tapasztaltam.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Akár postacímként is szolgálhat a Facebook vagy Twitter profil

A postázási cím akár költözés miatt, illetve bármilyen praktikus, vagy kényelmi okból bármikor… Tovább olvasom