Délmagyar logó

2018. 05. 24. csütörtök - Eszter, Eliza 16°C | 27°C Még több cikk.

Lekörözzük Európát tévénézésben

Mi magyarok megdöbbentően sokat nézünk tévét - a Nielsen idén közreadott jelentése szerint az átlagos magyar tévénéző minden egyes nap 318 percet, jóval több mint öt órát ül a képernyő előtt.
A legkevesebbet, napi 271 percet a 18--49-es korosztály tagjai tévéznek, az idősek azonban kilenc perc híján hét órát nézik napi szinten a televíziót - mondta Solt Ádám az internetet.hu távközlési összehasonlító portál szakértője.

Hogy mennyire döbbenetesek valójában ezek az adatok, arra a brit Ofcom médiapiac-kutató cég adatai világíthatnak rá. Tavaly év végi statisztikáik szerint ugyanis, melyben 17 ország tévénézési szokásait vizsgálták, nyugaton sokkal kevésbé vonzó tevékenység a tévé előtti időtöltés, mint hazánkban. Az Ofcom adatai szerint az átlagos brit tévénéző 242 percet, mintegy négy órát tölt mindössze a tévé előtt, de még a vizsgált európai országok körében a legkiugróbb számokat produkáló Olaszországban is csak 293 perc, valamivel kevesebb mint öt óra az átlag.

A hazai adatok tekintetében az is megemlítendő, hogy tavaly még ugyan az élmezőnyben voltunk, de nem néztünk ennyire kimagaslóan sokat tévét --
2012-ben még csak átlagosan 286 percet töltöttünk el ezzel.

Drága a tévé, sok a reklám

Szerepet játszhat az egyre növekvő televíziózási időben az is, hogy a szolgáltatások minősége egyre jobb. Egész Kelet-Európában jellemző, hogy a viszonylag alacsony előfizetési árak miatt rohamosan nő az IPTV és műholdas elérések száma, ugyanakkor a következő összehasonlításból látszik, hogy hazánkban még mindig viszonylag drága a televíziózás: http://www.internetet.hu/tv-csomagok.html. Ennek ellenére Magyarországon
is egyre terjed a fejlettebb technika, jelenleg már a háztartások negyedében a digitális műholdas, 24%-ában pedig a digitális kábel/IPTV előfizetés a legjobb vételi mód.

A szakértők szerint a sok tévé előtt töltött időt elsősorban pszichológiai és általánosabb társadalmi tényezőknek tulajdoníthatjuk. Azok például, akik munkanélküliként vagy éppen nyugdíjasként több időt töltenek otthon, értelemszerűen több időt töltenek a képernyő előtt is, de a sokakat sújtó stresszes életmód is szerepet játszhat, hiszen sokan a tévé által igyekeznek elszakadni a mindennapoktól.

A sok tévénézés persze azzal is jár, hogy a nézők rengeteg reklámot látnak. A Nielsen adatai szerint 2012-ben nem kevesebb, mint 4 millió 152 ezer szpot ment le a magyar adókon, ami napi több, mint 11 ezer megjelenést jelent. A tavaly év végi adatok alapján a nézők a képernyő előtt töltött idő nyolc százalékát töltötték reklámok nézésével, ami azt jelenti, hogy egy átlagos fogyasztó napi 76 reklámot tekintett meg. Tőlünk nyugatabbra sem jellemző, hogy kevesebb reklámot zúdítanának anézők nyakába, az elterjedtebb felvehető, előretekerhető TV-szolgáltatások miatt azonban több lehetőségük nyílik ezek átugrására,kikerülésére - írta az internetet.hu.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mégsem IV. Henriké a mumifikálódott fej

Három éve francia kutatók nagyrészt arcrekonstrukciós technikákra és sérülések nyomaira alapozva azonosították a néhai királyt. Most DNS-elemzés révén bírálták felül kollégáikat holland tudósok. Tovább olvasom