Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Ne szabotáld a fogyókúrát!

Rengeteg nő azt utálja a legjobban a fogyókúrában, hogy telnek a hetek, ám egyetlen egy kiló sem csúszik le.
A fogyókúrát a legtöbbször szabotálják a súlyvesztésre vágyók. Vannak tilos dolgok: néhány jó tanács ahhoz, hogyan kerüljük el a buktatókat!

Nassolás

A fogyókúrázók előszeretettel csipegetnek sós dolgokat, mert azt gondolják: ha nincs benne cukor, nem is hizlal. Pedig a mogyoró, chips vagy sós keksz telített zsírt tartalmaz, egy maroknyi földimogyoró például 150 kalóriát.

Mérlegelés naponta?

A legtöbben naponta mérik a súlyukat, és kétségbe vannak esve, ha egyetlen dekával sem mutat a mérleg kevesebbet, mint egy nappal korábban. Szakértők azt javasolják: hetente egyszer kell a mérlegre állni mindig ugyan abban az időben, WC-zés után, ruha nélkül.

Sok gyümölcs

Bár a gyümölcs egészséges, ez még nem jelenti azt, hogy segíteni fog a fogyásban. A gyümölcscukor (fruktóz) nem ad teltségérzetet, ezért éhesek maradunk. Ezért, ha gyümölcsöt eszünk, együnk mellé fehérjét - egy kis darab sovány sonkát vagy humuszt -, akkor nem maradunk éhesek.

Fotó: http://www.nlcafe.hu/eletmod/20100104/ujevi_fogyokura_onsanyargatas_nelkul_-_5_betarthato_tipp/
Fotó: http://www.nlcafe.hu/eletmod/20100104/ujevi_fogyokura_onsanyargatas_nelkul_-_5_betarthato_tipp/

A kávé

Van, aki több kávét iszik, mint a diéta előtt, mert azt hiszi: vízhajtó hatása mellett a gyomorkorgást is megszünteti. Fontos tudni: egy standard cappuccino 120 kalóriát és 8g zsírt tartalmaz, egy csepp tej pedig több száz kalóriát. Kávé helyett tehát érdemes átszokni a teára fogyókúra idején.

A csirke bőre

Vörös húsok helyett érdemes sovány, fehér húsokat fogyasztani, de a finom, ropogós bőrről sajnos le kell mondani, abban van ugyanis a legtöbb zsír. Sütés előtt egyszerűen húzzuk le a csirke bőrét, így nem esünk kísértésbe.

Saláták

A saláták finomak, és egészségesek, de ha dresszinggel fogyasztjuk, azzal szabotáljuk a fogyókúrát. A francia öntettel akár 100 kalóriát is bevihetünk a szervezetünkbe. Inkább hagyjuk ki!

Olvasóink írták

  • 6. ágimami 2011. március 27. 11:37
    „Mindenből lehet fogyasztani! Jó étvágyat a az isteni sültekhez, finom dresszinges salátákhoz, sorolhatnám az isteni házi készítésű ételeket Csak a mértékletesség számít! Jó ÉTVÁGYAT! Élvezd az ízeket, élvezd a sportot! Ne higgyél semmi olyan cikkben, amely letilt olyan eredeti ételekről, melyek apáinkat, ükapáinkat is hosszú élettel áldott meg!
    Mértékletesség=amikor a legjobban tömnéd magadba, felállni az asztaltól! Hetente egy nap, teljes BÖJT! Csak folyadék! ( nem alkohol)”
  • 5. allegro 2011. március 25. 21:35
    „Csirke bőre, meg ilyen marhaságok! Meg fogyókúra! Soha eszembe nem jutott ilyesmi! Ez csak az érdekházasságokban elkényelmesedett nők hóbortja. Azután nyavajognak, hogy jaj ez sem kell, meg az sem, meg pfúj, meg épp csak csipeget a kajából - nézni is, hallgatni is rossz. Ilyen fogyókúra, olyan fogyókúra a téma állandóan - nincs ezeknek jobb dolguk? De tényleg? Önmagukba néztek már úgy igazán valaha is?
    Szegény párjaikat sajnálom, akik nem is láthatják soha igazán boldognak, önfeledtnek a párjukat, aki éppen ezért jóízűen képes enni, bármit. Az ilyen nő sosem adta át magát semminek sem igazán, se a párjának, miért is álltak össze? Se a munkájának, se a tanulmányainak, se a főzésnek, se az évesnek nem tudja úgy átadni magát, hogy az örömmel töltse el, és ne csak pótcselekvés legyen. Akit tölt az energia, mert szívvel-lélekkel jelen van mindig, annak a szervezete fel is használja azt, amit elfogyaszt. De boldogtalan kapcsolatokban csak marad a nassolás, meg a csirkebőre húzogatás. A zsír kifő, kisül belőle, jó ízt, szaftot, zamatot adva az ételnek, miért is fosztják meg magukat a jótól? Olyan, mint ha a száját húzogatná valamitől fintorogva. Saját életétől leginkább. Éljen teljes életet, akkor majd nem kell fogyókúráznia senkinek és nyugodt szívvel belenézhet a tükörbe!”
  • 4. Mike3 2011. március 25. 17:28
    „Totális tévhitek! Kedves Hölgyek, egy szó sem igaz a fent összehordott marhaságból.

    1. Sehol nem olvastam mozgásról
    2. A szervezetnek szüksége van zsiradékokra, pont jó a földimogyoró ami TELÍTETLEN zsírsavakat tartalmaz
    3. Sütés előtt húzzuk le a csirke bőrét... Itt ki kellett volna hangsúlyozni, hogy szárazon sütünk! Pl kontakt grillben
    4. Vitaminok???
    5. A fogyás legnagyobb ellensége a korgó gyomor! A szervezet ilyenkor "vészprogramra" áll, vagyis ha véletlenül kajához jut, azt hisztérikusan beépíti. Nem szabad éhezni. Enni kell, egészségesen (hal, csirkemell, RIZS, zöldség)
    6. Minden ami fehér liszt vagy cukor, messzire kerülendő

    Nem olyan bonyolult ám ez a dolog...
    Ha valaki fogyni akar, akkor tartsa be az alábbi faék egyszerűségű szabályokat
    1: Aerob mozgás (nem az ugrabugrára gondolok): dinamikus séta napi 40 percben. Legjobb futópadon előadni
    2: Ki kell számolni a zsír, fehérje és szénhidrát igényt. Vannak erre jó kalkulátorok, pl. a body.builder.hu oldalon
    3: A fenti mennyiséget érdemes zabpehelyből, halból, csirkemellből, rizsből, földimogyoróból, mandulából, kesudióból és zöldségekből összerakni, majd elosztani 5 vagy 6 részre. Igen, ennyiszer kell enni MINIMUM. Zsírban, olajban, vajban nem sütünk! A legjobb megoldás a párolás
    4: 3,5-4 liter víz naponta menjen le
    5: Keríteni kell valami komplex vitaminkészítményt”
  • 3. Nyomozo 2011. március 25. 15:40
    „Ő eheti a tésztát olyan mint egy piszkafa. De azért nem rossz!”
  • 2. vasi29 2011. március 25. 15:13
    „A képen látható hölgy lehet vagy 48 kg. Ja, a tésztával teli tállal együtt. :D”
  • 1. CheshireCat 2011. március 25. 14:58
    „egy csepp tej több száz kalória?! mi ez a hülyeség már megint?!?!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sziklán rekedt egy meztelen nő - videóval!

Rossz döntésnek számít, ha az útjelzők figyelembe vétele nélkül kirándulsz ismeretlen helyen. Még… Tovább olvasom