Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Nem veszélyes kánikulában dinnyét enni

A meleg nyári időben természetes, hogy kívánjuk a hideg gyümölcsöket, zöldségeket, egyes tévhitek szerint azonban a vízhajtó hatású növények ártanak a szervezetnek. A kulcsszó: rendes folyadékbevitel.
Kánikulában különösen fontos a folyadékpótlás, és felvetődik a kérdés, hogy az ivás mellett a lédús gyümölcsök, zöldségek is segíthetnek-e ebben. Egyes, interneten is terjedő vélemények szerint nagyon kell vigyázni bizonyos gyümölcsökkel – például a dinnyékkel, a szőlővel –, mert vízhajtó hatásuknak köszönhetően fogyasztásukkal épp az ellenkező hatást érjük el. A szakértő szerint azonban ez alapvetően tévhit.

– Ezeknek a gyümölcsöknek valóban van vízhajtó hatásuk, ugyanakkor igen magas folyadéktartalommal rendelkeznek, így tulajdonképpen
– normális folyadékbevitel mellett – egyensúlyban marad a pótolt és az elvesztett víz mennyisége – mondja Szentecki Magdolna dietetikus.

Egészségére!
Egészségére!

– Tudni kell, hogy minél magasabb egy gyümölcs vagy zöldség káliumtartalma, annál nagyobb a vízhajtó hatása. Így, ha mondjuk nem csapvízzel, hanem ásványvizekkel gondoskodunk a napi folyadékbevitelről, és sok vízhajtó hatású gyümölcsöt, zöldséget eszünk, akkor érdemes minél alacsonyabb káliumtartalmú vizet választani, legjobbak a forrásvizek lehetnek. Ugyanakkor nyáron, mivel sokat izzadunk, figyelni kell a nátriumpótlásra is, tehát ezekből is válasszunk magasabb nátriumtartalmú folyadékot – folytatja a szakértő, és biztat: nyugodtan együnk gyümölcsöt, zöldséget a nagy melegben is, hiszen mind nagyon gazdag vitamin- és antioxidánsforrás.

– A ribizliből már egy evőkanál fedezi a napi C-vitamin-szükséglet felét, de ugyanitt tartunk, ha például megeszünk egy-két szem nektarint. Rendkívül sok hasznos anyagot tartalmaznak, együnk gyümölcsökből, zöldségekből télen-nyáron minimum 40-60 dekagrammot! Az sem árt, ha hetente egyszer zöldség-gyümölcs napot tartunk: 1-1,5 kiló gyümölcs vagy zöldség elfogyasztása magában, megfelelő folyadékbevitel mellett kifejezetten egészséges – fejezi be a szakértő.

Olvasóink írták

  • 1. Krampampuli 2013. július 28. 10:30
    „- A ribizliből már egy evőkanál fedezi a napi C-vitamin-szükséglet felét,"

    - http://hu.wikipedia.org/wiki/Vitaminok#C-vitamin

    akkor most mennyinek mennyi is fele? :D”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szabadulj, ha bírsz

Kiszabadulsz a bezárt szobából egy óra alatt? Egyre többen vállalják a kihívást ebben a modern kori játékban, ahol egy órára mindenki kódfejtő lehet. Tovább olvasom