Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Olasz választások - Monti és Berlusconi a Twitteren is kampányol

A száznegyven karakteres mikroblog lett az olasz választási kampány új kommunikációs eszköze, bár a legtöbb szavazatot Itáliában továbbra is a televízió képernyőin keresztül lehet szerezni.
Meghaladta a 160 ezret szerda reggel a jelenlegi miniszterelnök, Mario Monti (Ósenatoremonti) követőinek száma. A mikroblogot a választási kampányával egyszerre, december 23-án elindító politikus eddig több mint negyven bejegyzést írt.

A 70 éves Monti elismerte, hogy nem személyesen használja a Twittert, közel húsz fős sajtóstábja nyújt neki segítséget.

A közösségi háló kommentjei szerint Montitól távol áll a 140 karakterben sűrített spontán csipogás, stílusa száraz és Twitter-fiókjának nevét is túl komolynak találják. A jobbközép Libero napilap állítása szerint Monti követői között gyakori a kitalált személy.

A jobbközép Szabadság Népét (PdL) vezető Silvio Berlusconi december 9-től twitterezik (Óberlusconi2013) és a kezdeti hétezer követője szilveszter éjszakáján hetvenezerre ugrott, majd ismét tízezerrel csökkent. Jelenleg megközelíti a 65 ezret. A sajtó az ő esetében is csalást kiáltott.

A balközép Demokrata Párt (PD) főtitkára Pierluigi Bersani (Ópbersani) olvasói majdnem elérték a 216 ezret, de a legtöbb követője Beppe Grillónak, az 5 Csillag Mozgalom (M5S) vezetőjének van több mint 800 ezerrel (Óbeppe-grillo). Nem meglepetés, mivel a civil mozgalmát interneten útjára indító Grillo az egyik legolvasottabb olasz blog szerzője is.

Mario Monti
Mario Monti

Kevesebb mint 3 millió olasz használja a mikroblogot, a Twitter a szavazatok alig 3 százalékát mozdítja el - nyilatkozott az AdnKronos hírügynökségnek Michele Sorice, a római Luiss egyetem médiakutató központjának igazgatója. Sorice szerint hiába twittereznek, az olasz politikusoknak ez nem kell másra, mint hogy nyilatkozataikat a sajtó, főleg a televízió felkapja. "Ma a Twitter ad belépést a képernyőre" - hangoztatta Sorice, egyetértve Berlusconi azon kijelentésével, hogy az olasz választásokat ma is a tévében lehet megnyerni.

A Demos közvéleménykutató szerint az olaszok 58 százalékának van internetes hozzáférhetősége, 29 százalék követi a választási kampányt a közösségi fórumokon aktív hozzászólással, arányuk 2010-ben 25 százalék volt. További 15 százalék is interneten figyeli a kampányt, de kommentelés nélkül.

Olaszországban február 24-én tartanak parlamenti választásokat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A násznéppel a fedélzetén zuhant le egy hőlégballon

Egy San Diego-i jegyespár különleges esküvője kis haján tragédiába torkollott. Tovább olvasom