Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Öt tuti fogyitipp - nyár előtt

Nem mindenkinek való a kőkemény fogyókúra. Léteznek azonban egyszerűbb módszerek is a hatékony súlycsökkentésre - írja az Ötvenentúl.hu.
1. Tipp: vacsora – kicsi és könnyű

Az emésztés este a leggyengébb, lefekvés után pedig különösen lelassul, az esti evés tehát különösképp hizlaló. Így aztán a megevett étel emésztetlen marad, s méreganyagot, zsírokat és többletsúlyt termel. Este kerüld a sajtokat, a joghurtot, az édességeket, a vörös húsokat, a maradékokat, a hideg és a finomított ételeket! A szárnyasokat és a halat is hagyd ki! Helyettük lehetőleg húsmentes, meleg és könnyű, folyékony ételeket vegyél magadhoz!

2. Tipp: ebéd – elegendő és tápláló

Mivel az emésztés délben a legerősebb, és ezután még sok-sok órád marad estig a bevitt étel feldolgozására, a déli étkezésre kell a legnagyobb hangsúlyt fektetned! Ilyenkor nagyon fontos, hogy változatos, meleg, főtt és mind a hat ízt (édes, savanyú, sós, keserű, fanyar, csípős) tartalmazó fogásokat vegyél magadhoz! A meleg étel könnyebben emészthető, míg a hideg gátolja az emésztést, ami emésztési zavarokhoz, hosszú távon pedig súlyfelesleg felhalmozódásához vezet.

Az étkezés változatosságára azért érdemes figyelned, mert így nem alakulhat ki az étel utáni sóvárgás, ami a legtöbb egyoldalú diéta hátránya. A csak fehérjét, szénhidrátot vagy zsírt engedélyező fogyókúrák alultáplálják a szöveteket, melyek ezért éhségüzeneteket küldenek az agynak.

Használj emésztést segítő és zsírégető fűszereket: friss gyömbért, római köményt, feketeborsot, kurkumát és görögszénát! Ne tarts otthon káros rágcsálnivalókat, csakis egészségeseket: friss és szárított gyümölcsöket, magvakat, frissen facsart zöldségleveket, teljes kiőrlésű ropogtatnivalókat!


3. Tipp: napközben – forralt víz

A szervezet tisztítására kiválóan alkalmas a termoszban magadnál hordott forralt víz. Ez legalább 10 percig forralt, tiszta forrás- vagy ásványvízből készült víz legyen! Amellett, hogy az emésztőtraktust tisztítja, az egész testben feloldja a méreganyagokat, javítja az emésztést, ezzel gátolja a felesleg felhalmozódását, és az étkezések közötti étvágyat is csillapítja. Bármikor, amikor napközben megszomjazol, tölts egy keveset a poharadba, s ha már fogyasztható hőmérsékletű, kortyolgasd el!

4. Tipp: maradék – felejtsd el!

A már megfőtt étel tápértéke és emészthetősége egyaránt komolyan sérül, ha hűtőszekrénybe teszed, hiszen éppen a legfontosabbat, azaz életadó frissességét veszíti el. A maradékokból az emésztőrendszerben méreganyag-felhalmozódást, dugulást, többletsúlyt és végül betegségeket eredményező salakanyag válhat.

5. Tipp: mozgás – muszáj!

A mozgás szinte minden bajunkra megoldást nyújthat. Amellett, hogy serkenti az emésztést, felgyorsítja az anyagcserét, az ürítést is elősegíti, és javítja az arc, a test tónusát, erővel tölt fel, a csontok sűrűségét is növeli, s persze a testsúlyodtól is segít megszabadulni! Az élvezetes mozgás érzelmileg is helyrerázza az embert, és javítja az önbecsülésedet is, hiszen több energiához juttat, amit aztán egész nap érezni fogsz. A legkevesebb, amit tehetsz, hogy mindennap áldozol egy kis időt a sétára. Különösen az esti étkezés utáni nagyon hatékony.

Olvasóink írták

  • 17. IVY 2009. április 30. 09:22
    „16. Zs

    Nyugika van! Nem szorulok rá a fogyózásra. HálIstennek! :) :)”
  • 16. Zs 2009. április 29. 19:48
    „Csak aztán nehogy úgy járj, mint a cigány lova!! Mikor már épp megtanult volna kaja nélkül élni, pont megdöglött... :))))”
  • 15. IVY 2009. április 29. 11:10
    „Nem kell enni. Pont.”
  • 14. trixi11 2009. április 29. 10:24
    „9. hozzászólás flexsnake
    Ezzel nem értek egyet. Én naponta min.4X eszek bőségesen, mégis képtelen vagyok hízni! Ezért a gének is nagymértékben felelősek!”
  • 13. flexsnake 2009. április 29. 09:13
    „10. csak nézd meg a nyári divattrendet :D 45kg felett nem találsz modellt :D”
  • 12. flexsnake 2009. április 29. 09:13
    „10. csak nézd meg a nyári divattrendet :D 45kg felett nem találsz modellt :D”
  • 11. _palla_ 2009. április 29. 02:19
    „Kissé szakszerűtlenek ezek a tanácsok.
    Ezen jót röhögtem: "húsmentes, meleg és könnyű, folyékony ételeket vegyél magadhoz!" - folyékony ételt - mit, főleg ha joghurtot ne? vizet? :D:D:D
    A forró/langyos víz ivása hajmeresztő tanács, akár hasmenést is okozhat, de nem baj... :S
    A feketebors és hasonló erős fűszerek károsak, ráadásul jól kimarják a gyomrodat, és még éhesebb leszel.

    De a legfontosabb, hogy csak az fogyókúrázzon, akinek a testtömeg-indexe alapjén valóban orvosilag indokolt. És az se a fenti tanácsok alapján fogjon hozzá.”
  • 10. Sebus 2009. április 28. 21:46
    „Flexsnake nem tudom melyik században maradtál le,de már régen nem divat az anorexia!Már a kellemes nőies nők a divatok (nem ducik és nem is a kövérek).Az más dolog,hogy neked vagy bárki másnak a ropik tetszenek!
    Nem minden a külső, de az a lényeg,hogy mindenki jól érezze magát a bőrében!!”
  • 9. flexsnake 2009. április 28. 20:51
    „Megosztom a súlycsökkentés nagy titkát amit máshol súlyos ezrekért kapnál meg: NE EGYÉL!
    Ha nem eszel akkor nem hízol. Ez ilyen egyszerű. Egyébként ha eszel de mozogsz is, dolgozol, nem ülőmunkát akkor nincs súlyproblémád. Ez a tuti tipp: ne egyél és akkor nem hízol.
    A nyár divatja az anorexia :)”
  • 8. petermeister 2009. április 28. 17:50
    „Leírom én hogy csináltam (-18 kg) amellett, hogy letettem a cigit is: kevesebbet ettem (mindig a felét vettem és készítettem, mint amennyi jól esett volna korábban), mindent egészségesen készítettem el, a kaja 90%-át melegen fogyasztottam, és sokat mozogtam (fokozatosan emelve a mennyiséget). Se forralt víz, se káposztakúra, se vízkúra, se semmilyen módszer, csak az alapok: egészséges kaja, sok (legalábbis a korábbinál több) mozgás, ami nekem egyébként elég volt: a napi 8-9 óra ülőmunka mellé kerestem napi 2 órás fizikai munkát. Fogytam, meg még pénzt is kerestem, egyébként ebből a keresetemből finanszíroztam azt, amiben főztem/főzök ma is, egészségesen. Ha érdekel mi ez, keress: amc.partner@freemail.hu :)”
  • 7. Cat 2009. április 28. 15:47
    „Mike3, ez nálad valami fóbia?”
  • 6. dragboyz 2009. április 28. 15:30
    „Ha csak ilyen hiper egészséges cumókat kajálnánk itthon mindannyian, akkor a mozgás is meg volna oldva, mert dupla műszakot kéne vállalni, hogy az ember kifizethesse! :-S”
  • 5. kettlebellszeged.hu 2009. április 28. 15:18
    „Egész jó a cikk a DM-hez képest. Bár a mozgást sokkal jobban kiemeltem volna.
    Emberek, MOZOGNI!!!”
  • 4. kettlebellszeged.hu 2009. április 28. 15:15
    „Mike3! Vak vagy?”
  • 3. Toth_Ibrahim 2009. április 28. 13:12
    „5. Tipp: mozgás - muszáj!”
  • 2. Mike3 2009. április 28. 13:08
    „a mozgásról nem olvastam. figyelmetlen lettem volna? sok dagadt picsa... igénytelen állatok...”
  • 1. sziszka1 2009. április 28. 12:36
    „Egyvalami kell a fogyáshoz: akarat erő!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bizalom a szülőszobán

Gyakran a szülés utáni depresszióval tévesztik össze a poszttraumás szindrómát: a nő traumaként éli meg a szülést, ami később rémálmokban, szorongásban jelentkezhet. Tovább olvasom