Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Taylor Swift szakított a Spotify-jal

A 24 éves Swift a Spotify legnépszerűbb előadói közé tartozik: az elmúlt harminc napban 16 millió felhasználó hallgatta dalait.
Vélhetően anyagi viták miatt szakított a Spotify-jal Taylor Swift, az internetes zeneszolgáltató legnépszerűbb előadója, így az énekesnő albumait hétfőtől nem hallgathatják meg rajongói az online platformon.

Feltételezések szerint a döntés hátterében az állhat, hogy a streamingszolgáltató túl alacsony jogdíjat fizet. Ráadásul a Swifttel szerződésben álló Big Machine lemezkiadó tulajdonosai sajtóértesülések szerint a cég eladását tervezik, ezért szeretnék felfuttatni az eladásokat, és a streamingelés lehetőségének megszüntetésével ösztönöznék a rajongókat a lemezek megvételére.

A 24 éves Swift a Spotify legnépszerűbb előadói közé tartozik: az elmúlt harminc napban 16 millió felhasználó hallgatta dalait, slágerei mintegy 19 millió lejátszási listán szerepelnek. Legújabb lemezéről már csak a Shake it Off című dalát hallgathatták meg hétfőig a Spotify felhasználói - ez lett az elmúlt hét leghallgatottabb dala.

A zeneszolgáltató blogján közölte az énekesnő döntését, amelyet "elhagyott szerelmesként" fogadott. Swift slágereiből vett töredékekből állította össze "szerelmi vallomását": "Taylor, mindketten fiatalok voltunk, mikor először találkoztunk, de már több mint 40 millióan vagyunk, akik azt akarjuk, hogy maradj, maradj, maradj! Ez egy igazi szerelmi történet, bébi, csak mondj igent"!

Ráadásul különböző előadók slágereiből Taylor Swift számára összeállítottak egy külön listát is. Az ezen szereplő dalok címéből a következő üzenet olvasható ki: Hé, Taylor, le akartuk játszani csodálatos szerelmes dalaidat, de már nincsenek itt nálunk.

Swift döntésének eredményeképpen a rajongók a jövőben már nem streamingelhetik az énekesnő dalait, azokat csak akkor hallgathatják, ha megvásárolják a lemezt. Ezt így is sokan megtették már: a megjelenését követő első két napban több mint 700 ezren vásárolták meg az 1989-et, így ez lett a kiadása utáni első héten a legnagyobb példányszámban eladott album 2014-ben.

A Spotify és a valós idejű, úgynevezett streaming videoátvitel alapján működő hasonló szolgáltatást nyújtó platformok közvetlenül az internetről játsszák le a zenét. A piacvezetőnek számító svéd cég több mint negyvenmillió felhasználóval rendelkezik, egynegyedük előfizetési rendszerben havi tíz eurót fizet, ezért cserébe reklámok nélkül hallgathat zenét és több plusz szolgáltatást is élvezhet.

A streamingalapú üzleti modellt számos kritika éri amiatt, hogy túl keveset fizet az alkotóknak. Nyáron maga Swift is hangot adott nemtetszésének a Wall Street Journal című lapban, ahol kifejtette: "a zene művészet, a művészet pedig ritka és értékes, és mint ilyen, fizetni kell érte".

Válaszában a Spotify kifejtette: 2008-as indulása óta több mint egymilliárd dollárt (mintegy 246 milliárd forintot) utalt át a jogok tulajdonosainak. A cég állítása szerint bevétele 70 százalékát fizeti ki szerzői jogdíjként.
Swift hétfőn jelentette be, hogy nemrég megjelent ötödik, 1989 című albumával május 20-tól világkörüli turnéra indul.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Európa legnagyobb Elvis Presley kiállítása nyílik Londonban

Az énekes gracelandi otthonából érkező több mint 300 relikviát felsorakoztató tárlaton látható lesz… Tovább olvasom