Délmagyar logó

2017. 06. 24. szombat - Iván 21°C | 33°C Még több cikk.

Új magyar divatmárka Zoób Katitól - galériával

Új magyar divatmárkát vezettek be, a női ruhadarabokat Zoób Kati tervezi és megváltozott munkaképességű emberek készítik.

Az "Attitude" elnevezés arra a viselkedésformára, hozzáállásra és magatartásra utal, amely a minőséget, értéket, a társadalmi felelősségvállalást, az emberek megbecsülését hordozza magában - fogalmazott Zoób Kati divattervező kedden, a sajtó képviselőinek rendezett tájékoztatón Budapesten. Hozzátette: olyan termékeket akarnak létrehozni, melyek "nem mennek ki a divatból", idő- és értékállóak. A divattervezői pálya olyan, ahol a "semmiből" lehet alkotni, teremteni valamit: a ceruzavonásból "rövid idő alatt" megszületik egy ruhadarab, amely "boldoggá tesz másokat".

Lévai Anikó, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet jószolgálati nagykövete arra hívta fel a figyelmet, hogy a Kézmű Nonprofit Kft. csapatában több mint 3000 megváltozott munkaképességű ember dolgozik. Mint mondta, Magyarországon ma "divat társadalmi felelősségvállalásról beszélni", de ezt csak akkor lehet komolyan venni, ha a cégnek valóban "filozófiájává válik", és a cég hite szerint így működik. Ennek a kollekciónak a megszületése társadalmi esemény is egyben, mert a kivitelező részéről társadalmi szerepvállalásról van szó.

Megváltozott munkaképességű emberek készítették Zoób Kati új kollekciójának darabjait. Fotó: MTI (galéria)

A siker titka a kemény munka - hangsúlyozta Lévai Anikó, hozzátéve: őt lelkesíti, hogy élnek Magyarországon olyan emberek, akik ezt a filozófiát vallják". Ajándékként átnyújtott Zoób Katinak egy kalocsai mintákat tartalmazó kötetet.

Amikor elkezdtek dolgozni azon, hogy a fogyatékos, megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatását átszervezzék, egyik fontos feladat volt megváltoztatni azt a véleményt, hogy az általuk készített termékek nem hasznosak, nem piacképesek - mondta Soltész Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkára. Elhatározták, hogy bővítik a foglalkoztatást, segítik a piacra jutást, és olyan termékeket állítanak elő, mellyel bizonyítják azoknak a kreativitását és tudását, akik valami miatt hátrányosabb helyzetben élnek.

A Kézmű megtalálta a kapcsolatot Zoób Katival, így útjára indulhat egy új magyar divatmárka bizonyítva azt, hogy a megváltozott munkaképességű emberek "csodálatos és nagyszerű termékek" létrehozására képesek - fogalmazott az államtitkár.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

5 millióan nézték meg eddig az Életrevalókat

Mindössze két hét alatt több mint ötmillióan nézték meg a francia mozikban az ősz egyik… Tovább olvasom