Délmagyar logó

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -3°C | 10°C Még több cikk.

Virtuális kirándulást is lehet tenni a Bolsojban

Virtuális kirándulást tehetnek ezentúl az internetezők a moszkvai Nagyszínházban a Google és a neves orosz teátrum együttműködése révén.
A helyszínen 500 rubelért, azaz mintegy 2000 forintért lehet látogatójegyet váltani a híres Bolsojba, heti három alkalommal. Ha éppen nincs próba, akkor az érdeklődők a nehéz brokátfüggönnyel takart nagyszínpadot és a gazdagon aranyozott erkélyeket is teljes világításban láthatják. Nagyobb ráfordítással, angol nyelvű idegenvezető kíséretében is megismerkedhetnek a Nagyszínház történelmével és építészeti különlegességeivel.

A Nagyszínházba az interneten ellátogatók bekukkanhatnak akár a zenekari árokba is, ahol a háromdimenziós virtuális "tárlatvezetés" idején csak a letakart zongora és a karmesteri állvány árválkodik. A színpadtól balra a fölszinti erkély aranyfestékkel díszített mintázatát is megcsodálhatják, vagy képzeletben beülhetnek a drága, több tízezer forintos ülőhelyekre, onnan pedig a múzsákkal ékesített mennyezetet nézegethetik, amíg bele nem szédülnek.

A Google Cultural Institut című oldalon megtekinthetők a moszkvai Nagyszínház múzeumának gyűjteményei is, amelyekben 200 ezer tárgyat őriznek. Az érdeklődők egyelőre a Bolsoj régi fotóival és Fjodor Fjodorovszkij (1883-1955) Ukrajnában született festőnek, díszlettervezőnek a munkásságával és alkotásaival ismerkedhetnek meg. Ő tervezte a nagyszínpad aranyszálakkal szőtt függönyét, amely 50 évig, 1955 és 2005 között szolgált, de a Kreml tornyainak csúcsán álló rubincsillagok is Fjodorovszkij tervei alapján készültek.

A virtuális tárlat nemcsak a Bolsoj úgynevezett történelmi színpadára, hanem a próbatermekbe és a színház Új színpadnak nevezett másik épületébe is elviszi az érdeklődőket. A tervek szerint láthatóak lesznek a régi színházi kosztümök is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A kamapolis nemzetközi ismertségét is segíti A dal

A zenekar elsődleges célja A Dal 2015-be való jelentkezéssel a top 30-ba kerülés volt és hogy megmutathassák magukat az élő show-ban. Tovább olvasom