Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

A tanárok nagy része komolyan veszi a panaszokat

Hová fordulhat a hallgató, ha jogsérelem éri? A szegedi EHÖK jogsegélyszolgálatának koordinátora, Keresztes Ábel válaszol.
- Mióta lehet a szegedi egyetemi HÖK jogsegélyszolgálatának segítségét kérni?

- 2009. februárjától állunk a hallgatók rendelkezésére. Célunk elsősorban az, hogy a jelenlegi, egykori és leendő SZTE-s diákok részére eligazítást nyújtsunk a jogszabályok, szabályzatok terén és orvosolni próbáljuk az őket ért sérelmeket. A hallgatók rendelkezésére állunk a fogadóórákban személyesen, de a megkereséseket telefonszámunkon és e-mail címünkön is várjuk - mondja Keresztes Ábel, a szegedi EHÖK jogsegélyszolgálatának koordinátora.

- Általában milyen problémákkal fordulnak hozzátok a hallgatók?

- Sokféle ügyben, általában közvetlenül a tanulmányaikat érintő kérdésekkel fordulnak hozzánk. Foglalkozunk különféle juttatási és térítési ügyekkel, fegyelmi eljárásokkal, előadásokon, szemináriumokon tapasztalt szabálysértésekkel, de kerestek már meg minket teljesen magánjellegű kérdésekkel is. Szerencsére egyre többen veszik igénybe a segítségünket a hallgatók, ami azt jelzi, hogy bíznak a HÖK-ben.

Az SZTE EHÖK Jogsegélyszolgálata

EHÖK Iroda, 6722 Szeged, Szentháromság u. 34.
62/ 546-688
jogsegely@ehok.u-szeged.hu
Fogadóóra: H-P: 13.00-15.00 
- Milyen menete van egy probléma megoldásának?

- Minden ügyet, amiben egyedül is kompetensek vagyunk, mi próbálunk elintézni. Ha nem a HÖK hatásköre, akkor, mint hallgatói önkormányzat fordulunk az illetékeshez, hogy segítsen a hallgatónak. A problémamegoldás ideje mindig az adott ügytől függ. Tanulmányi ügyekben (vizsgák, kurzusteljesítések, tanulmányi és vizsgaszabályzat) az érintett oktatóknak, tanszékvezetőknek jelezzük a problémát, és így rendszerint meg is oldódik már a tanszéken belül. Ha ennél bonyolultabb ügyről van szó, akkor a dékáni hivatalokkal vagy a kar dékánjával tartott egyeztetés majdnem minden esetben pozitív eredményt hoz. Nagy ritkán előfordul, hogy így sem találunk megoldást: ilyenkor a rektori hivatalhoz tudunk fordulni. A tanulmányi osztállyal is sikeresen együttműködünk, kölcsönösen kérjük egymás segítségét a felmerült kérdésekben.

- Előfordult már, hogy oktatók fordultak hozzátok hallgatókkal kapcsolatban?

- Arra még nem volt példa – legalábbis én még nem hallottam ilyesmiről -, hogy hozzánk egy oktató forduljon egy hallgatóra való panasz miatt. Fordítva természetesen az oktatókat is bevonjuk egy ügy megoldásába. Jó tapasztalataink vannak: nagyon ritka az, amikor egy oktató nem hajlandó együttműködni. Szerencsére a tanárok nagy része komolyan veszi a beérkezett és jogos panaszokat, és legtöbbjük igyekszik változtatni a kifogásolt dolgokon.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átadták a Szent-Györgyi Talentum-díjat

A génkölcsönhatási hálózatok általános tulajdonságainak feltárásáért nyerte el az először idén átadott Szent-Györgyi Talentum-díjat Papp Balázs. Tovább olvasom