Délmagyar logó

2016. 07. 30. szombat - Judit, Xénia 18°C | 30°C

Így kár volt megcsinálni

Szeged – Olvasó-tudósítónk nézte-nézte egy ideig a vadonatúj makkosházi körút esőbeállót, de nem tudta megfejteni, miért oda tették végül. Önök szerint?
„Ott van már egy ideje, de nem értem, miért oda rakták a makkosházi körúti buszmegállóba az esőbeállót, ahová. Esőtől, széltől minimálisan véd csak, nyugodtan oda lehetett volna tenni a korlát elé, ha egy méter széles van, akkor sokat mondok. Mivel ez a megálló jobbára már leszállóhely, ha van ilyen 'skatulya' egyáltalán, hiszen csak a 90-es busz az, amelyik érdemi távolságra szállít innen utasokat, így még a legnagyobb csúcs idején is kényelmesen elférnek a széles járdán a biciklisek és a várakozók. Arról nem is beszélve, hogy szakadó esőben nagy élmény onnan, a megálló elejéig elszaladni, hiszen bármennyire is rendes volna a buszsofőr muszáj beállnia rendesen az autóbuszöbölbe és a csuklós buszok utolsó ajtaja is – ahol ugye elvileg tilos felszállni – méterekre van az 'esőházikótól'. Szóval szépem, jól, magyarosan sikerült megint megcsinálni ezt is" – írta e-mailjében olvasó-tudósítónk Balogh Dávid. Akinek igazat kell adjunk, egyúttal magunk sem értjük, miért így csinálták meg a kivitelezők az esőházikót.

Így kár volt megcsinálni - esőházikó a Makkosházi körúton. Fotó: olvasó-tudósító | Balogh Dávid (galéria)

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. Agáta 2012. december 11. 20:46
    „1./ A megálló öble 100%, hogy 1995 óta azonos helyen van. Tudom, mert naponta ott szálltam le 8 éven át. Jelzem, trolik is állnak meg ott most is.
    2./ Ki volt az a ...., aki ilyen várakozót tervezett? Ennél csak a belvárosi villamosmegállók rosszabbak.
    Nem véd semmitől. Az eső legtöbbször nem egyenesen esik, hanem ferdén, mert a szél fújja. Előlről, oldalról bevág. A teteje olyan magasan van, hogy fentről is bevág az eső. Max. 4 embert tud megvédeni, akik a hátuljánál meg tudnak állni a sarokban. A tervező bizonyára nem vette figyelembe az eső és a szél viselkedését (tervezzen sámlit, talán azt tud).”
  • 28. kobalt 2012. december 05. 18:50
    „Szerintem ez nem buszmegálló, hanem dohányzó!”
  • 27. ikszy 2012. november 24. 23:21
    „Tisztelt "tudósító"! A beállót csak oda lehet telepíteni, ahol önnek tetszik? Ha nem lehetne fedett helyen várni a troli érkezését azért ragadott volna fényképező alkalmatosságot. Egyes polgártársaink szerint menjenek autóval. Akinek nincs rá "tehetsége" az annyit is ér?”
  • 26. jozko 2012. november 22. 11:00
    „Ezek az építmények általában előbb készültek el, mint a tényleges beruházások, sok esetben a megállók, buszöblök még nem is voltak "véglegesítve"...
    Nem rossz indok az itt elhangzottak között az sem, hogy talán nem is kellett volna rájuk költeni /ennyit.../ ha nem férnek oda, ahol éppen kellenének - vagy ott nem mutatnak jól!

    Nem állítom, de feltételezem, hogy a kivitelezés közben az "időarányos pénzlehívásnak" vannak megkövetelt készültségi fokozatai!?
    Lehet pl. hogy egy szál sín lefektetése nélkül is "időarányosnak" számít a készenlét, ha állnak a megállók, esőbeállók, tükrök, padok?
    Lehet, hogy ezzel a készenléttel már le lehet/ett/ hívni /és elkölteni?/
    a kvitelezésre szánt összeg egy/nagy/ részét?
    A beruházást pedig majdcsak befejezi valaki - alvállalkozó...-a maradék? pénzből!

    Az épülő 2-es villamosvonal még sehol nem volt a készenléthez / sőt: megjósolhatatlan volt a befejezés ideje.../ amikor bizonyos műtárgyakat , építményeket már előre felépítettek / hogy nehezítsék a későbbi gépes munkafolyamatokat.../
    Emlékszem egy DM képre, egyik nagyreményű politikusunk ott álldogált a gyakorlatilag kész villamos végállomáson, amikor a pálya még darabokban hevert...
    Gondoltam, türelmes ember, van ideje várni ...

    Aki most azt mondja, sokszor csak a látvány számít - és legyen lehetőség odaállni egy mutatós létesítményhez pl. egy kampány alkalmával - hát annak valószínűleg igaza van!”
  • 25. queenmargareth1 2012. november 19. 23:48
    „24. macs 2012.11.19. 20:45 már sehova, hiszen megépült a 2-es...”
  • 24. macs 2012. november 19. 20:45
    „23. queenmargareth1,
    kérlek nézd meg a képet, hová lehetne tenni a beállót vagy esetleg a megállót? :-)”
  • 23. queenmargareth1 2012. november 19. 16:57
    „akár kinél a pont, szarul lett megoldva!Sorry.Ha meg egy megálló beállót, több tömegközlekedési busz fel és leszállási helyéhez igazították:))))kár volt küzdeni. szóval nem valós probléma, hogy első ajtós felszállásnál a beállótól 10 15 m-re van a beálló?:)ugyan már.Érdekes régen egy helyen volt.de biztos ez is a nagy nyugat.”
  • 22. macs 2012. november 19. 13:47
    „21. gehry,
    nálad a pont! Te legalább a problémára koncentráltál! :-)”
  • 21. gehry 2012. november 19. 12:34
    „1. Délmagyarhoz: örülök annak, hogy ehhez hasonlóan lakosok által észlelt problémákat közölnek, de ahogy a kommentekben is kiderül, lennének itt VALÓS problémák is, mert az, hogy az új füvesített villamos mellett van egy új esőbeálló, nem elég jó nekünk. Svájcban lehetnek hasonló problémák.

    2.A megállóról: a kommentelő/újságíró általában mindenkinél okosabb, a tervezők meg hülyék, de csak azért mert ez Magyarország... Egyértelműen látszik, hogy a villamos közvetlenül a megálló mellett van, és egy járdának(főleg ha bicikli út is) van egy minimális szélességi mérete, a megállótól balra meg közmű hozzáférés van. Tényleg nem a legszerencsésebb, de ezt itt csak így lehetett megoldani, de még mindig jobb 20 percből 19 és felet tető alatt állni, mint megázni. Kérem szépen ami van, annak örüljünk már legalább, és arról beszéljünk ami még hiányzik.”
  • 20. Bakker18 2012. november 19. 08:17
    „Van még erre példa bőven,például a dorozsmai megállókban a Szeged felé vetető úton van,(...már ahol..)a kifelé tartó irányban meg nincs ilyen....eső elől elbújó lehetőség,ahol meg van ott sem az ész szerűség volt a szempont....::)Nem tudom ki az aki ezeket tervezi,illetve létjogosultságát elbírálja,de hogy nem tömeg közlekedik az hót ziher::))))Le kellene mászni az irodákból,és fel kellene mérni hogy mi is a valóság ebben a témakörben,de ide sorolhatnám a "zseniálisan"átalakított buszok idő,és útvonal béli "forradalmát"amit Kalmár úr volt szíves reformálni,....nem kellett volna ezt szakemberekkel ,és uram bocsá a fizető képes utasokkal egyeztetni??........Az tény hogy a bérlet ára a mai keresetekhez borsos árszínvonalú..mit kap ezért az utazó??..Bosszúságot,és kellemetlenséget..hát köszönjük!!!!!”
  • 19. szöszmő 2012. november 19. 06:16
    „Néhányszor jártam Angliában, ott láttam egy szerintem nagyon praktikus megoldást. A buszmegálló fordítva volt felépítve. Így esőben, ha az utas oda beállt nem csapta le az autókról felcsapó koszos szutyok és az eső elől is védve van. Annyi a plusz, hogy a busznak inteni kell, ha fel akarok szállni. Természetesen a buszokon a jelzések olyan nagyok, hogy már jó messziről látható.”
  • 18. vélemény 2012. november 18. 21:46
    „Ez a szerencsétlen tudósító azt sem tudja, hogy ez a Rókusi körút?”
  • 17. KamuNeni 2012. november 18. 21:26
    „Hat tenyleg idiota volt aki odatette.”
  • 16. macs 2012. november 18. 19:49
    „Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de hová lehetne ezt a megállót áthelyezni, úgy hogy az esőbeálló és a megálló is jó helyen legyen?
    Elég közel van a Csongrádi és a Körút sarkához, a 90-esek egyenesen jönnek, de a trolik fordulnak. Ötletek! :-)”
  • 15. zsuzsmo 2012. november 18. 19:47
    „Mivel jó messze van a megállótól, így lehet esőben is cigizni... Mert más funkcióra nem alkalmas.”
  • 14. cikicakk55 2012. november 18. 18:59
    „Azért megnéznék egy nyugdíjast,hogy szakadó esőben ,hogy sikerülne kiugrani és elérni a busz,legalább hátsó ajtaját.(Ha rendes a sofőr,tudja,hogy miért hátul száll fel az utas). Az a helyzet,ahol nem fér el,úgy,hogy jó legyen utasnak és a közlekedésnek is, ott meg kell spórolni egy ilyennek az árát és nem megépíteni.”
  • 13. klj-54 2012. november 18. 18:36
    „Aki az utat megtervezte, aki a műszaki tartalmat megrendelte és átvette az nem ért a dolgához, bírói úton a szakmájától élete végéig eltiltani!
    Persze ez csak álom egy olyan országban, ahol nem a hozzáértés hanem a sógorság a mérvadó:(”
  • 12. queenmargareth1 2012. november 18. 18:04
    „1. SP 2012.11.18. 14:40 teljesen igaz, ha nem állsz ki a busz elé, hanem bent maradsz, hogy védve légy az eső elől vmennyire, akkor le sem lassít, a Vértónál is elég messzire tették az első ajtós felszálláshoz, ez is a Rókusi krt-on van...”
  • 11. igazságkereső 2012. november 18. 17:46
    „Mint ahogy az sem szempont,hogy nálunk Magyarországon szinte kivétel nélkül a duplájába kerül minden, mint minden más is az uniós országokhoz hasonlítva! De akkor hová is tűnnek el a milliárdok évek nagyon hosszú sora óta?!!”
  • 10. randika 2012. november 18. 17:29
    „egyszerű a megoldás :)el kellett költeni a rá szánt összeget...kíváncsi vagyok mennyi is volt az pontosan,és mennyi időbe telt amíg megcsinálták.....”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szemétdombok a Mérey utcában, a belvárostól 2 sarokra

Olvasó-tudósítónk fotókkal illusztrálta, amire már többen felhívták a városvezetés figyelmét:… Tovább olvasom