Délmagyar logó

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 12°C | 24°C

Kukásautó húzta meg a villamost

Egy kukásautó felszántotta az egyik PESA villamos oldalát szerda délelőtt Szegeden, a Kelemen utca-Somogyi utca kereszteződésében - írja tudósítónk.
Tóth István Tibor: Egyelőre nem tudom megmondani, mennyibe kerül a javítás

– Amikor a villamos eleje ütközött személygépkocsival, akkor is több millió forintos volt a kárunk. Itt viszont több elem is sérült – mondta Tóth István Tibor, az SZKT első embere. Az igazgató elmondta, a 103-as pályaszámú Pesának megsérültek a vezető melletti oszlopai, a szoknyája, a kerékvédő lemeze, két ablak és azok tartóoszlopa is. Tóth hozzátette, mivel még tart a garancia, így nincsen konkrét árajánlatuk a gyártótól ezekre az elemekre. Az igazgató szerint legalább másfél hónapot áll a jármű, és szerinte legalább 3–4 millió forintba kerül majd az cseréje, javítása. Ez azt is jelenti, idén kisebb lesz a kapacitás a 2-es vonalon, azaz zsúfoltabbak lesznek a járművek, hiszen a csatolt Tatrák sem tudnak annyi utast egyszerre szállítani, mint egy Pesa villamos.

Kukásautó húzta meg a villamost.
Kukásautó húzta meg a villamost.


Facebook oldalunkon is várunk hasonló témákat




Olvasóink írták

52 hozzászólás
  • 52. közlegény 2013. november 18. 13:58
    „Szerintem fordítva történt a dolog, a villamos húzta meg a kukásautót.”
  • 51. kispacni 2013. november 04. 10:27
    „48. Nézd a villamosokat nem ő vette. Annyira nem ismerem az SZKT belső életét. A DM cikkjeivel nem foglalkozom, mert azok alapvetően azért szidják elsősorban mert a Jobbik küldte oda. Nem vitatom, hogy nem ért hozzá, és azon sem kardoskodom, hogy ért hozzá. A kommunikáció meg mindig kettőn műlik. A DM csak az egyik oldal.
    Nem is védem, mert ahogy az SZKT, őt sem ismerem. Csak azt jegyeztem meg, hogy én láttam a balesetet, és láttam, hogy a DM képei ellenére és az ütközés nem túl komoly ereje dacára a sérülés komoly volt. (Zárójel, a DM szégyene, hogy ilyen gyatra képeket mutatott a villamosról. Feltétlen kellett volna néhány közeli kép a sérült betört szélvédőkről), egy egy nagyítás a bal első kilyukadt szárnyról, meg egy kép a belsőről, ahol látható lett volna hogy a villamos tele van üvegtörmelékkel (a belső szekurit ablak kitőrése miatt), illeve látszot, hogy meggörbült egy tartóoszlop, és talán egy ülés mellett a padló.

    Egészen biztosan három szélvédőt, és bal odlai szárnyat cserélni kell. Nem tudom, hogy a tartóoszlopot cserélik vagy sem, mert az szerkezeti elem. De ha kalapálni kel, az sem két nap. Ha cserélni, meg akkor sem. A fényezés se kispályás munka, pl. fogalmam sincs, hogy házon belül, ezt a villamos depóban hogyan oldják meg, különösen most, hogy a hideg miatt már zárt térben kell festeni.

    Az árak szerintem továbbra is sajnos inkább reálisak mint tulzottak. Mondom, vegyél egy sorozatgyártásos Suzuki SX4-be uj szélvédőt. Persze ha úgy gondolod, el lehet menni a sarki PESA bontóba is szélvédőt venni :-) SZóval Tóth úr erről nem tehet, hogy a DM nem tudosított, és azt is el tudom képelni, hogy interújában ezeket elmondta amit én. Kérdés akkor miért nem így hozta le a DM ?”
  • 50. kispacni 2013. november 04. 10:12
    „49.

    oké ezt nem tudtam, hogy Kolozsvárra is végül karosszériájú a villamosokat rendetek. Azt tudtam, hogy amikor Szegeddel szerződést kötöttek, akkor még seholsem volt ilyen villamos.
    De mivel Kolozsváron is ismereteim szerint egy vagy két villamosvonal van, gyanítom, hogy Kolozsvárra sem vásároltak 10-15 villamosnál többet, ami azt jelenti, hogy még mindig nem egy olyan flotta, amely biztosítja, hogy a PESa raktáraiban csak ugy ott álljanak a csere szélvédő, és karroszéria elemek, vagyis feltehetőleg továbbra is at fog történni, ha sérül egy PESA karoszéria, akkor az 4-6 hetes kényszerpihenő. Ezen továnbbra is scak segítene, ha az SZKT pufferként vásárolna egy tartalék karoszériát, amelyből kiszerelik a szükésges elemet, é utána megrendelik a felhasznált cuccot.

    Szóval ezért a 4-6 hetes csuszásért, szerinetem most nem az SZKT igazgató a hibás, és amennyire meg lehet saccolni, szerintem az ár sem irreális. Egy suzuki sima szélvédő is lehet simán 100-150 ezer forint, és azok egyedi gyártású limitált szériás dupla szigetelésű szekurit üvegből vannak mint a PESA-kon

    "Nagyon szeretem ezeket a sárga"gépsonkákat",de ilyen kis sorozatban készülő járművet óriási felelőtlenség volt megrendelni,pont azért amit írtál!"

    Ezt többen írtuk 2 évvel ezelőtt, amikor érkeztek a PESA-k szegedre, de akkor a tömeg lehurrogott, és csak annyit jegyzetek meg, hogy ne szidjuk már a Botkát.”
  • 49. kormoska 2013. november 03. 22:54
    „47.kispacni

    Nagyon sok dologban igazad van(Tóth úrral kapcsolatban is),de akad kivétel:
    "Minden más villamos a Pesanak teljesen más kasztnival rendelkezik, vagyis nehezen hiszem, hogy ebből a modellből a lengyel gyár raktárban rendelkeznek tucatnyi cserealkatrésszel."

    -A Kolozsvári Pesa-k a hajtást kivéve teljesen megegyeznek a szegediekkel,tehát a kaszni elemei is.

    ."Vagyis minden egyes alkalommal, ha egy egyedi karosszéria elem sérül hasonló kényszerpihenő lesz"

    -Nagyon szeretem ezeket a sárga"gépsonkákat",de ilyen kis sorozatban készülő járművet óriási felelőtlenség volt megrendelni,pont azért amit írtál!”
  • 48. K.T. 2013. november 03. 14:18
    „47. kispacni
    Értem én, és köszönöm, hogy kifejtetted.
    Feltehetően nem tehet a villamosválasztásáról és az ilyen esetben vele járó nyűgökről, de a hozzáállása botrányosan rossz. Folyamatosan úgy kommunikál, mintha csak ez "szent" feladata lenne a régebbi vezetés nyakába sózni mindent és a cég jelenével, jövőjével nem törődni.”
  • 47. kispacni 2013. november 02. 15:49
    „Nem vitatom, hogy esetleg nem a legmegfelelőbb ember a cég élén, de azt hiszem ezúttal igaza van. Mint 40 alatt írtam, én láttam a villamost. a fényképek ellenére nagyon megsérült. legalább három szélvédőt cserélni. Azt a kettőt, amelyen a feliratok vannak, és az egyik felettük levő, is pókhálósra relpedt. A vezetőfülke alatti oldalsó szárnyat cserélni kel, mert nemcsak megkarcolódot, hanem kilyukadt. Írja tartóoszlop is sérült.

    az árak lehet túlzónak tűnnek, de gondolj bele. egy sima Suzuki szélvédője és 10-200 ezer forint, pedig azok nem annyira speciális dupla rétegű szélvédők mint ezek. Ráadásul azok sorozatgyártásban készültek, némelyik modellből már akár 1 millió készült, vagyis megéri tartalék elemet tartani raktáron. A villamos belül teljesen tele volt üvegcseréppel, mert a belső üvegezés tört csak ki. Ezért nem látszik a képen, hogy elüört a szélvédő. Mint tudod, Ezek a kilenc villamos egyedi gyártásúak, konkrétan ebből a modellből összesen kilenc készült. Minden más villamos a Pesanak teljesen más kasztnival rendelkezik, vagyis nehezen hiszem, hogy ebből a modellből a lengyel gyár raktárban rendelkeznek tucatnyi cserealkatrésszel. Vagyis a cserealkatrészeket most fogják legyártani egyedi rendelésre. Ami azt jelenti, hogy elő kel keresni a présformákat a szárnyaknak, és a szélvédőknek, ujraprogramozni a gyártósort, stb. nem hiszem, hogy 3-4 htnél rövidebb szállítási idővel vállaja a PESA. Tudod nálunk a laborban, van egy speciális viztisztókészólék laboratórium víz gyártásra. Ebből a készülékből a világon már többezer darabot adtak el. És mégis, amikor egy kis biz-basz elrepedt benne, szintén 3.4 hétre vállalta a legyártását, pedig az nem volt olyan bonyolutl és nagy, mint a nevezett villamoson a cserélni való elemek. De ez van, ha egyedi gyártásra
    készítenek egy cserealkatrészt.

    Szóval, elhiszem, hogy Toth igazgató úr alkalmatlan a feladtara, de ebben az esetben szerintem igaza van. másfél hónappal is, és talán az árakkal is. Ugyanis ezek egyedi gyártású villamosok. Összesen kilencez gyártottak ezzel a kasztnival. Vagyis minden egyes alkalommal, ha egy egyedi karoszéria elem sérül hasonló kényszerpihenő elsz. persze ha van sok pénzünk, akkor vehetünk egyet amit csak alkatrész kiszedésre tartunk, és pótoljuk, ha egyet elhasználunk belőle :-)”
  • 46. K.T. 2013. november 02. 13:48
    „45. kispacni
    Parancsolj!
    "Az igazgató szerint legalább másfél hónapot áll a jármű, és szerinte legalább 3-4 millió forintba kerül majd az cseréje, javítása. Ez azt is jelenti, idén kisebb lesz a kapacitás a 2-es vonalon, azaz zsúfoltabbak lesznek a járművek, hiszen a csatolt Tatrák sem tudnak annyi utast egyszerre szállítani, mint egy Pesa villamos."

    Lehet hogy a végén igaza lesz, hisz ő az akin múlik alapvetően, hogyan javíttatják a járművet, ő ugyanis a cég vezetője. Az egy más kérdés, hogy neki az lenne a dolga, azt bizonygassa, hogy mindent elkövetnek azért, hogy a jármű mihamarabb teljes értékű legyen és az utasokat szállítsa.
    Egy gondolatcsíra nem sok, annyi nincs ebből a cikkben.

    ....de benne sem, ahogy eddig megismertem.
    Számomra ő egy olyan cégvezető, aki utálja amit csinál. Minden találkozásunkkor amellett érvel személyes példáin keresztül, hogy reggel kocsival könnyebb eljutni iskolába, munkahelyre, mint cége által nyújtott tömegközlekedési szolgáltatások igénybevételével.
    Nem értem egyáltalán miért maradhat pozícióban.”
  • 45. kispacni 2013. november 02. 12:10
    „44. ha megosztanád velünk is melyik mondatát kritizálod akkor gondolom bölcsebbek is leszünk :-)”
  • 44. K.T. 2013. november 02. 09:18
    „Ha Tóth István Tibor továbbra is azt akarja bizonygatni, hogy nem normális, akkor a cikkbe foglaltakkal is jó úton halad.”
  • 43. Ebgondolat 2013. november 01. 13:38
    „Egy újabb bizonyíték, hogy egy ilyen villamos nem ebbe a balkáni városba való. Itt csak Bengálikat érdemes üzemeltetni.
    Persze az sem világos, a kárt miért az SZKT-nak kellene állnia és nem a károkozónak. Esetleg a biztosítónak...”
  • 42. delmadarka 2013. november 01. 13:06
    „41. kormoska

    "Abban igazad van,hogy egy Bengáliról lepattant volna kukásautó:-)"

    :)))) Erre könnyesre röhögtem jó volt.

    Utolsó mondataiddal meg én értek egyet igazad van.”
  • 41. kormoska 2013. november 01. 12:36
    „Igaza van 40.kispacni-nak.
    Én is találtam közelebbi képeket és visszavonom amit tegnap első blikkre írtam!
    Pókhálósra repedt oldalsó üvegtáblákkal,és centikre benyomódott oldalfallal nem lehet üzemben tartani a 103-at,mert tényleg bármikor kitörhet.
    Tipikusan olyan sérülés ami első látványra nem gáz,de jobban ránézve már súlyosabb.

    38 delmadárka.
    "Pár éve még rozsdás korhadt villamosok "rohangltak" a Petőfi sugárúton. Senki nem panaszkodott elért A ból B be."
    Abban igazad van,hogy egy Bengáliról lepattant volna kukásautó:-)
    Viszont a Pesa-k még gyári garanciásak és úgy gondolom,hogy a garanciális feltételek betartása miatt sem maradhatott forgalomban.
    De legalább nem szaporodik az üzemóra......”
  • 40. kispacni 2013. november 01. 08:38
    „26.
    "2. Miért nem közlekedhet ezzel a sérüléssel egy villamos?"

    Nem jók a képek. Én láttam reggel a balestet. A villamos bal oldalán legalább 3 ablak eltört (a Pesa és Swing feliatos, meg az egyik felettük levő nagy szélvédő is). Gondolom a speciális szekurit ablaköveg miatt viszont a szélvédő nem esett ki, de tény, hogy pókhálósra repedt. A villamoson belül tele volt apró ablak törmelékkel. Gondolom, amíg a jelzett három szélvédőt nem cserélik, nem lehete velük közlekedni, mert bármikor kitörhet. Feltételezem a 3 misi árában ezek a szélvédők is benne voltak. És ami szintén nem látszik a fényképeken, a vezető fülke alatti karcolás, nemcsak karcolás. Ott bizony a kasztni egy pontotn át is lyukadt, tehát azt az elemet cserélni fogják, nemcsak polirozni és fényezni.”
  • 39. Hétszűnyűkapanyányimonyók 2013. november 01. 07:36
    „Ha megnéztek egy bizmutot vagy egy m42-es mozdonyt, olyan az oldala mint egy golflabdának.(tudom,nem jó hasonlat)
    Ha minden horpadás után azt az elemet kicserélték volna akkor az államadóságot be lehetne szorozni 2-vel.
    Amúgy meg 3 miska? Mivah?”
  • 38. delmadarka 2013. október 31. 20:10
    „Egy kis karc a tuján és már hónapokig szerelik??? 3 milliió forint a javítás??? Pár éve még rozsdás korhadt villamosok "rohangltak" a Petőfi sugárúton. Senki nem panaszkodott elért A ból B be. Itt most már minden csak látvány meg pénz erről szól minden.”
  • 37. kormoska 2013. október 31. 19:53
    „36."Szeged szépen vezeti a villamos zúzási szintet, Pesten nincs ennyi villamos karambol mint ami itt volt az elmúlt pár hónap alatt...."

    Ennek 2 oka van:A szegedi járművezetők még mindig nem szokták meg(nem készülnek fel)a jóval hosszabb,szélesebb és jobban gyorsuló szerelvényre,ez az egyik.A másik pedig,hogy még mindig csak páran tudják a pesakat megfelelően vezetni az Szkt-sek közül!
    Így lesz ez Debrecenben és Miskolcon is.”
  • 36. Normann_Backs 2013. október 31. 17:58
    „Szeged szépen vezeti a villamos zúzási szintet, Pesten nincs ennyi villamos karambol mint ami itt volt az elmúlt pár hónap alatt....
    Valami nagyon nem kóser...”
  • 35. Szemif 2013. október 31. 14:42
    „34. vári

    Szerinted ilyen ostoba hozzászólásokért bárki is fizetne?

    Saját gyönyörűségére trollkodik itt, régebben mikor én gyakrabban jártam erre, még Lucia-nak hívták, miután azt a nicket lenullázt, és idővel már senki sem reagált a marhaságaira a Lucia nick eltűnt, és néhány hónapra rá megjelent szegedifiú ugyanazokkal a hozzászólásokkal.”
  • 34. vári 2013. október 31. 12:24
    „Ez a szegedifiú egy bérkommentelő?
    Ilyeneket egyébként senki nem írna le: "Ez a 3 milliós javítási díj engem is mellbe vágott! Tiszta Sci-fi ez az SZKT! Mikor csődöl már be? Beeeeeeee!"”
  • 33. vári 2013. október 31. 12:22
    „DobóI
    Ja, nyilván a városvezetés a hibás, nem ám a figyelmetlen emberek.
    Nem is tudom, ilyen helyeken hogy képesek élni, közlekedni emberek:
    http://thefinalsync.files.wordpress.com/2013/05/lisbon-tram.jpg
    http://blondietravelblog.com/wp-content/uploads/2012/05/28-Electrico-tram-Lisbon.jpg”
52 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Te is állsz néha tilosban: magyar, román két jó barát

Mergával persze nem kunszt az ilyesmi, de egy C3-as Citroënnel azért kell hozzá bátorság. Vagy inkább pofa... Tovább olvasom