Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Megrövidítette ügyfeleit a PPO

A PPO elektronikus szolgáltatásokat nyújtó cég 2500 forinttal terhelte meg ügyfelei egy részének számláját éves szolgáltatási díjként. Olvasónk állítja: ő egy ingyenes szolgáltatásra regisztrált és a cég nem értesítette őt a díjről.
Délután özönleni kezdtek szerkesztőségünkbe a panaszok, hogy a PPO nevű cég, melynek segítségével többek között telefonegyenlegeket lehetett feltölteni, illetve autópályamatricákat venni, éves díj címén 2490 forintot levont ügyfelei számlájáról. Az érintettek azért háborodtak fel, mert egy korábban ingyenes szolgáltatásról volt szó.

"Regisztráltam a PPO oldalra, ahol mobilegyenleget és autópálya matricát lehet vásárolni" – magyarázta a delmagyar.hu-nak az egyik érintett ügyfél.

"Nem vagyok elővigyázatlan, átolvastam az online szerződést, szó sem volt semmiféle plusz díjról a szolgáltatásért cserébe. Az oldalon közismert cégek neve is megtalálható volt, amely növelte a bizalmamat az oldalt illetően. Csak párszor használtam az oldalt régebben, de abszolút korrektnek tűnt. Azt állították, hogy a bankkártyám adatai titokban maradnak. Az online fizetéskor egy kódot is kért a rendszer - ez megnyugtatott, hogy tényleg biztonságban van a pénzem.

De tegnap kaptam egy sms-t, hogy a kártyámról levettek 2490 Ft-ot. A tranzakció indítója a "PPO". Először azt sem tudtam, hogy mi az. Beütöttem az internetes keresőbe, ahol már több fórumon panaszkodtak ugyanilyen jelenségre az emberek.

Kiderült hogy időközben tagsági díjat szabtak ki az előtte ingyenes szolgáltatásra is. Ezzel még nem is lenne probléma, ha értesítettek volna valamilyen formában és esetleg elfogadtattak volna velem egy új ÁFSZ-t.

A cég arra hivatkozik, hogy a PPO belső rendszerében kiküldték az értesítéseket. Több felhasználó hónapok vagy évek óta nem lépett be az oldalra (én sem), tehát nem értesülhettünk róla! Egyoldalúan módosították a szerződéseket és ez felháborító. De ami a legjobban megdöbbentett, hogy az előzetes hozzájárulásom nélkül, minden kód nélkül le tudták ezt a díjat emelni a kártyámról. Ennyi erővel beszedhettek volna több tízezer forintot tagonként vagy annyit, amennyi tetszik a PPO-nak... A PPO-tól ez egy inkorrekt magatartás volt - ráadásul a kártyás zárolások időpontjában karbantartás alatt állt az oldal (micsoda véletlen!).

Felhívtam a bankom és egyből panaszt tettem, hogy miként engedhették ezt a tranzakciót. A segítőkész ügyintéző elmondta, hogy már sokan keresték őket ugyanezzel a problémával. A kártyámat egyből letiltattam -lehet, hogy a PPO időközben még egyéb díjakat is kitalál és átutalgatná saját magának."

Olvasóink írták

  • 19. flexsnake 2010. január 20. 16:33
    „10. na ezeknek magyarázhatod, néz hogy mi az a virtuális kártya. Egyébként nálunk elektronikus számlának hívják, alapban jár a kártyaszámsor hozzá.”
  • 18. flexsnake 2010. január 20. 16:31
    „6. milyen bankról beszélsz? Ez nem egy bank.”
  • 17. azigazitrebitsch 2010. január 18. 09:50
    „Módosult a véleményem,mivel 90 napos a felmondási idő,ezért ez a csalás nem csalás.Csak gusztustalanság!
    Mivel a megszűnésre utaló felhívás az nincs.”
  • 16. azigazitrebitsch 2010. január 18. 09:24
    „Természetesen tőlem is lekapták a pénzt.
    Azért kíváncsi volnék valami hivatalos állásfoglalásra is,mondjuk a pénzfelügyelettől,mivel én amikor vásároltam,csak EGY azaz 1 tranzakcióra adtam engedélyt nekik.Ilyen alapon akár minden héten leemelhetnek pénzt a számlámról,a bank meg kiskutya módjára teljesíti??!!
    De jó szokás szerint mindenki lapít az ügyben!
    Ráadásul a pályások felmondták velük a szerződést,ennek ellenére tegnap a honlapon még vidáman fizethettél volna pályadíjat ,a semmiért!! Mi ez ha nem csalás?”
  • 15. fercsi 2010. január 15. 20:39
    „Az emberke kiszámolta , hogy mennyi 110 000 x 2490 , rárakta egy hajléktalanra a céget...és boldogan él az egymillió eurójával...
    Mocskos csaló banda...hozzák nyilvánosságra a vezetők nevét...”
  • 14. exdeus 2010. január 15. 13:07
    „Üdv.
    Én beadtam egy feljelentést a Szegedi Rendőrkapitányságra, mellékelve a számlatörténetet. Így legalább papíralapú nyoma is van a nemtetszésemnek.
    Fáj a 2490 Ft, de a csalás leginkább amiatt áll fent, hogy a tétel az én kivonatomon KÁRTYÁS VÁSÁRLÁS-ként szerepel, és ilyen tranzakciót én nem engedélyeztem. Tehát úgy néz ki a helyzet, mintha valaki az én jelszavammal engedélyezte volna ezt a műveletet a hozzájárulásom nélkül...”
  • 13. abrakapokusz 2010. január 13. 10:37
    „Miért csak PPO?
    NIncs nevük és arcuk a szélhámosoknak?”
  • 12. vmagdi 2010. január 12. 20:59
    „magyarorszag nem az az orszag, ahol tisztessegesen lehet barmifele ugyletet intezni, nagy naivitas a bankatya bepotyogese”
  • 11. Walaky 2010. január 12. 17:32
    „A PPO alapból bukta a dolgot, mert szerződése nem írta felül a polgári törvénykönyvet!
    Röviden ennyi.”
  • 10. sevenof9 2010. január 12. 16:48
    „alapbol nem adunk meg kartyaadatokat sufnicegeknek. itt kezdodik az edukalt online polgar tudashalmaza.

    en egy new yorki cegtol rendelek szivart es a harmadik sikeres kiszallitas utan adtam nekik igazi kartyaadatokat,addig csakis ideiglenes szamot kaptak.”
  • 9. orca 2010. január 12. 16:36
    „Kedves tótkomlósi!

    Elolvastad a cikket? Akkor tudnod kéne hogy mi a probléma... Egy belső rendszerben kiküldött üzenet nem igazán nevezhető elégséges tájékoztatásnak. Ha most regisztrálnék akkor persze egyértelmű lenne a helyzet és eszembe sem jutna megadni a kártyaadataimat. De több mint egy éve erről szó sem volt!

    Üdv”
  • 8. nanemaaa 2010. január 12. 16:32
    „5. tótkomlósi
    Igazad van, de mégsincs.
    Igen, elolvashattam volna, ha érdekelt volna. De mivel a PPO-t nem levelezőnek használom, hanem kártya feltöltésre és matrica vásárlásra, így ha ezekre nincs szükségem, akkor nem olvasgatom a hírleveleit. Pláne nem az ő oldalán. Ez pontosan azonos stratégia volt a T-home-os akcióval, amikor az orromra húzták, hogy azért nem tudok a tv csatorna változásokról, mert nem rendeltem tőlük internet szolgáltatást.
    A PPO ezen felül azért is hibás a véleményem szerint, mert a regisztrációkor meg kell adni számára azt a mail címet, melyen keresztül kommunikálni kívánok velük. Érdekes módon minden tranzakciómról tudtak is értesíteni mail-on. Erről a "csekélységről" viszont elfelejtettek mail-t küldeni.
    És itt elsősorban nem a 2500 Ft-ról van szó, hanem elvekről és tisztességes piaci magatartásról.”
  • 7. tótkomlósi 2010. január 12. 16:22
    „PPO szolgáltatáscsomagok árai 2010. január 1-től
    PPO Light csomag
    Ára/hó Ára/nap


    Nincs havidíj 0 Ft 0 Ft

    Éves adminisztrációs költség: 2490 Ft”
  • 6. troppauerhummer 2010. január 12. 16:12
    „Hát ez szép! Ugyan mi jöhet még? Ja, a k..va bankok felelősséggel tartoznak(anyagival)!”
  • 5. tótkomlósi 2010. január 12. 16:10
    „azért ezt is el kellett volna olvasni!
    Ezt mindenki megkapta!

    "Személyes üzenet:
    ÁSZF és PPO díjszabás változás - tájékoztató 2009.11.18.

    A PPO Általános Szerződési Feltételei és PPO díjszabása 2010. január 1-ei hatállyal megváltoznak.

    Ezúton tájékoztatjuk, hogy a PPO Általános Szerződési Feltételei és a PPO díjszabása 2010. január 1-ei hatállyal megváltoznak. A módosítások teljes terjedelmében elérhetők honlapunkon a követező címen:

    Klikk

    Felmerülő kérdéseivel, kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz!

    Ha a szolgáltató az általános szerződési feltételekben meghatározott esetekben jogosult az általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani, köteles a módosításról a hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal az előfizetőket e törvényben foglaltak szerint értesíteni, az előfizetőket megillető felmondás feltételeiről szóló tájékoztatással együtt.

    Ebben az esetben az előfizető jogosult a módosítás tárgyában megküldött értesítést követő 8 napon belül a szerződés azonnali hatályú felmondására.

    Frissítve: 2009.november 18."”
  • 4. sevenof9 2010. január 12. 16:10
    „aki virtualis kartya nelkul kimereszkedik a netre,vagy az amerikai bankok hozzaallasa nelkul (szamlareklamaciora 5 perc mulva az osszeg vissza es utana kicsavargatjak a toket az illegalis terhelest csinalo cegnek), az lama es luzer es nem magyarorszagon szocializalodott.”
  • 3. Elendur 2010. január 12. 15:52
    „A Dm pénzt nem, csak cikket....”
  • 2. daimler 2010. január 12. 15:44
    „ja, és mellesleg az index cikkből két részlet:

    "Délután özönleni kezdtek szerkesztőségünkbe a panaszok, hogy a PPO nevű cég, melynek segítségével többek között telefonegyenlegeket lehetett feltölteni, illetve autópályamatricákat venni, éves díj címén 2490 forintot levont ügyfelei számlájáról. Az érintettek azért háborodtak fel, mert egy korábban ingyenes szolgáltatásról volt szó."

    "Két éve regisztráltam a PPO oldalra és az ingyenes szolgáltatást választottam - magyarázta az Indexnek az egyik érintett ügyfél."

    Deja vum van...

    Nincs ezzel baj, csak akkor ne ők jegyezzék a cikket, plusz forrásmegjelölés...
    Ja, meg gerinc.”
  • 1. daimler 2010. január 12. 15:40
    „index&homár 2 napja kivesézte, friss infók is ott”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elázott parkolás - nem működnek az automaták

Fél órára akart leparkolni autójával olvasónk Vásárhelyen, de csak a negyedik automatába tudott pénzt bedobni, a többi nem működött. Tovább olvasom