Délmagyar logó

2018. 10. 15. hétfő - Teréz 8°C | 22°C Még több cikk.

Orrán-száján folyt a benzin - túltöltés és tűzveszély

Csordultig töltötték olvasó-tudósítónk Suzukiját az egyik kánikulai napon - a kutas jobban teljesített...
– Tele kérem – mondta olvasó-tudósítónk a szegedi benzinkutasnak, s annak rendje és módja szerint csordultig is töltötték a benzintankot a közelmúltban egy kánikulai napon. Csak a hőtágulásról felejtkeztek el, így már késő délután, 2-3 órával a tankolást követően nyomni kezdte kifelé a benzint a Suzuki Swift. Folyt le a hátsó kerék gumiján a nafta, de olyan meleg volt, hogy egy jó része gyorsan el is párolgott. Olvasó-tudósítónk természetesen óvatosan letekerte a tanksapkát, hogy jöjjön, aminek jönnie kell és jött is. Este szépen visszahűlt, ám másnap délután 4-5 óra körül újra ömleni kezdett, kétszer is le kellett tekerni a tanksapkát, és több deci benzin távozott a túlnyomástól.

Első nap. Fotók: olvasó-tudósító
Első nap. Fotók: olvasó-tudósító


Nem az a 2-300 forint zavarja olvasó tudósítónkat, de megrémült, amikor belegondolt, mi történik akkor, ha ugyanilyen szögben nem a féltetős garázsban, hanem az utcán áll az autó. És mondjuk egy légkondi nélküli 1200-as Lada lehúzott ablakán vagy egy méregdrága kabrióból kipöcköl egy csikket valamelyik helyi vagány csávó. Ez úton üzeni a kutasnak, hogy a föld alatti tartályban lévő benzin akár 20-30 fokot is melegszik egy napon álló autó tankjában, szóval HŐTÁGULÁS! És nem kell minden áron jobban teljesíteni...

Ha Ön is járt így, írja meg nekünk kommentben!

(Nézve a hozzászólásokat, sokan nekiesnek olvasó-tudósítónknak, aki necsak suzukis, hanem nő is, a hajszínéről nincs információnk... A kutasnak nem kellene tudni, hogy a tele tank egy kattanás, ha plusz 40 fok van, és mehet csumáig, ha mínusz 20? Ez is egy szakma és ő nem havi egyszer tankol... A szerk.)

Második nap
Második nap - egy égő csikk itt a napon, 50 fokban...

Olvasóink írták

53 hozzászólás
  • 53. szabójóska 2013. augusztus 21. 08:57
    „Ez a DM legsötétebb rovata,mondhatnám szégyene. Vállalja a " tudósító" a nevét, adjon meg pontos körülményeket,legyen némi szakértelme. Ezek a tudósítások nagyon gyengék. Felmerült bennem,hogy nincsenek is ilyen emberek,csak maradt még hely.......Aztán meg jönnek a darazsak,mármint a okosnál okosabb hozzászólók fejében: Mindegyiknek van néhány ötlete ami szép,ha az ember azt sem tudja,mi és hogyan történt.”
  • 52. Vega 2013. augusztus 20. 20:58
    „41. lukrecia 2013.08.19. 20:37
    "A Nafta az egyenlo az uzemanyaggal benzin es gazolaj is ertheto a nev alatt."

    nem akarok nagyon okoskodni, de az üzemanyag és a tüzelőanyag két különböző fogalom ám. a repülőgép sem hidraulika olajjal repül (üzemanyag), hanem kerozinnal (tüzelőanyag).”
  • 51. NP1 2013. augusztus 20. 12:42
    „49. Dödölle 2013.08.20. 11:58
    42. NP1 2013.08.20. 01:35
    "Ha eleve MELEG üzemanyagot töltünk a tankba, nehéz túltölteni... Hacsak be nem kapcsoljuk a tank alatt a lángszórót..." - írtam esetleg valamit ami ezt megkérdőjelezné? Ha igen, idézd már.”
  • 50. .zSoLTi. 2013. augusztus 20. 12:30
    „Az úton mindig valahogy 2 akadály van: 1.:Suzuki-s 2.:Skoda Fabia-s ;)”
  • 49. Dödölle 2013. augusztus 20. 11:58
    „42. NP1 2013.08.20. 01:35
    Ha eleve MELEG üzemanyagot töltünk a tankba, nehéz túltölteni... Hacsak be nem kapcsoljuk a tank alatt a lángszórót...”
  • 48. Dödölle 2013. augusztus 20. 11:50
    „A "Naftázók"nak: Ha a kifejezés nem tetszik, töltsetek a tankba kakaót.... Ott ér ám meglepetés benneteket !... Nem a betöltéskor, utána, induláskor...”
  • 47. p79 2013. augusztus 20. 09:02
    „A Suzukis hölgynek: pont a hőtágulás miatt van az üzemanyagtartály felső részén, a beömlő nyílás felett kialakítva erre a célra egy légkamra. Mindenesetre biztos ami biztos alapon, nyáron nem szokás teli tankkal, a 38 fokos hőségben leparkolni. Ha meg túltankolták az autóját, akkor nem a sajtónál kell reklamálni, hanem a kútkezelőnél.
    Amúgy meg aki nem képes a saját autóját megtankolni, viszont szeret utólag okoskodni; és a "helyi vagány csávókat" egy 1200-es Ladával vagy egy drága kabrióval beazonosítani, azt nem is sajnálom, ha átvágják.

    A szerkesztőnek:
    "A kutasnak nem kellene tudni, hogy a tele tank egy kattanás, ha plusz 40 fok van, és mehet csumáig, ha mínusz 20? Ez is egy szakma és ő nem havi egyszer tankol..."

    A "csumáig" fogalom számomra nem tiszta. Ez jelentené a túltankolást? Mindenesetre akármilyen is az időjárás, én egyetlen autónál sem próbálkoznék ezzel. Nem azért kisebb az üzemanyagtartály névleges mérete, mert a gyártónál nincs hitelesített mérőeszköz, hanem mert konkrétan ennyit lehet tankolni bele. Így aztán ha ki lehet dobni a benzingőz-leválasztót, vagy mondjuk behorpad az üzemanyagtank, akkor is jusson eszünkbe a "mehet csumáig" szlogen...”
  • 46. p79 2013. augusztus 20. 09:02
    „A Suzukis hölgynek: pont a hőtágulás miatt van az üzemanyagtartály felső részén, a beömlő nyílás felett kialakítva erre a célra egy légkamra. Mindenesetre biztos ami biztos alapon, nyáron nem szokás teli tankkal, a 38 fokos hőségben leparkolni. Ha meg túltankolták az autóját, akkor nem a sajtónál kell reklamálni, hanem a kútkezelőnél.
    Amúgy meg aki nem képes a saját autóját megtankolni, viszont szeret utólag okoskodni; és a "helyi vagány csávókat" egy 1200-es Ladával vagy egy drága kabrióval beazonosítani, azt nem is sajnálom, ha átvágják.

    A szerkesztőnek:
    "A kutasnak nem kellene tudni, hogy a tele tank egy kattanás, ha plusz 40 fok van, és mehet csumáig, ha mínusz 20? Ez is egy szakma és ő nem havi egyszer tankol..."

    A "csumáig" fogalom számomra nem tiszta. Ez jelentené a túltankolást? Mindenesetre akármilyen is az időjárás, én egyetlen autónál sem próbálkoznék ezzel. Nem azért kisebb az üzemanyagtartály névleges mérete, mert a gyártónál nincs hitelesített mérőeszköz, hanem mert konkrétan ennyit lehet tankolni bele. Így aztán ha ki lehet dobni a benzingőz-leválasztót, vagy mondjuk behorpad az üzemanyagtank, akkor is jusson eszünkbe a "mehet csumáig" szlogen...”
  • 45. info 2013. augusztus 20. 07:03
    „Nem kell általánosítani, ha már leírta a ´tudósítónk, vegye a fáradtságot, hogy odaírja melyik kúton járt! Addig nem cikk szapulni minden benzinkutast!-ha így volt......az a két fénykép semmi, nem bizonyít semmit!
    A másik, legtöbb benzinkút önkiszolgáló!
    10. Secem 2013.08.19. 11:33 -ez csak duma!”
  • 44. sorpocak 2013. augusztus 20. 05:52
    „Ez az olvasói tudósítás egy humbuk!
    Miért nem fotózta le a tanksapkát is, miért csak az odalöttyintett benzinfoltot?A szerkesztő, gondolom nemhiába fittyentette oda a megjegyzését. Ezzel is több kattintás? Ez olyan mint a múltkori Géza részegen?”
  • 43. Skywalker911 2013. augusztus 20. 02:41
    „Hát mit panaszkodik, én utoljára vagy 10 éve tankoltam tele a verdát, szóval engem ez a veszély nem fenyeget, általában mindig kong a a tank az ürességtől, szóval van hova tágulnia a benyának, FŐ A BIZTONSÁG!
    telintank=tűz, illetve robbanásveszély! Én ezt már rég tudtam, azért sem tankolom tele, nem azért, mert kerülne vagy 25 ezer forintba, á dehogyis!! :D”
  • 42. NP1 2013. augusztus 20. 01:35
    „41. lukrecia 2013.08.19. 20:37
    " Mifele felmelegites??? Megis hol melegitik a kutasok a benzint?? " - a kutaknál tényleg problémás a dolog, éppen a föld alatti tartályok miatt.

    A dolog egyébként felszíni tartályok esetén működik. Saját magától.
    Gondolj azokra a katonatisztekre, akiket pontosan ilyen ügyeskedések miatt ítéltek el a rendszerváltás környékén.”
  • 41. lukrecia 2013. augusztus 19. 20:37
    „na kiakadtam ismet, ennyi agyatlan komment mar tonkretesz.
    1) a kutas nem erdekelt , h. tobbet tankoljon, sot a kutas kizarolag a visszatero vendegnek orul. Eleg lenne mar elvetni a csalo kutas fogalmat. Nem Pesten vagyunk, na es nem valutaval fizettek
    2) 27 es annyi hulyeseget osszehordott hogy meg maga sem hiszi. Mifele tulnyomas? Mifele felmelegites??? Megis hol melegitik a kutasok a benzint?? Fazekban, fold alatt?? Kizart dolog h a tankbol "kiokadodjona a benzin" ---egyaltalan nem kizart csak a napra kell allnia az iQ bajnok autosnak.
    Szabadjon egyeseknek megjegyezni akik (itt most a tobbseg) nem jaratosak autos dolgokban. Az uzemanyagrendszer egy zart rendszer kornyezetvedelmi okokbol is es masert is a mai autokon. Nomarmost nem akarok nagyon belemenni , (kulonbozo stabvanyok rendszerek miatt sem) de szenszuro kotyogo-visszacsapo szelep es tulnyomas alatt kinyilo szelep is van a rendszerben mas dolgok mellett. Ezek feladata a benzingozt nem kiengedni a szabadba, hanem inkabb a motorban valo felhasznalasra osztokelese. Ha az IQ bajnok megis a napra all foleg a tank oldalaval (altalaban alul van) (ezt tudjak a tolvajok is) olyan elemi ereju nyomas keletkezik a rendszerben mely nyitja a sapkaban levo biztonsagi szelepet (h ne a tank repedjen el). Na mar most ilyenkor jjjjjjjjjjjjjjjeeeee kifolyik a benzin.
    Egyebkent minden autoba mas mennyiseg fer meg tipuson belul is. Aramlastol fugg ugyanis . A pisztolyban levo biztonsagi kapcsolo ha feltorlodott Naftat erez Kikapcsol. A Nafta az egyenlo az uzemanyaggal benzin es gazolaj is ertheto a nev alatt.
    Ha valakinek tovabbi agyament feltetelzese lenne a temaban kerdezzen , szivesen valaszolok------amit lehet---mert ujat mondani nem tudtok.”
  • 40. THK 2013. augusztus 19. 20:29
    „19. rozimre,
    csak egyetérteni lehet!
    Egyrészt úton lévő autóba jogos a teljes teletank is, hiszen úgyis azonnal fogyasztani kezdi, így nem téma a tágulás, másrészt tényleg nem kell öltönyben sem finnyáskodni: minden normális kúton ott a letéphető papírtörlőkendő, azzal nyugodtan meg lehet fogni a töltőpisztolyt, nem kened össze a kezed - és magad garantáltan addig tankolod, ameddig szeretnéd.”
  • 39. queenmargareth1 2013. augusztus 19. 19:46
    „orbán-száján komolyan így olvastam először:)még gondoltam is, hogy csak bejött a MOL...”
  • 38. kormoska 2013. augusztus 19. 19:16
    „Megoldás:Én soha nem engedem(vagy kérem)hogy a kutas tankoljon,mindig magam csinálom és így az esetleges átverést is megelőzöm!”
  • 37. obo 2013. augusztus 19. 18:31
    „nehogy már a benzinkutas legyen a hibás a tele az tele vagy vagy csak félig kellet volna tankolnia?”
  • 36. rozimre 2013. augusztus 19. 17:16
    „http://www.avia.hu/hirek/hogyan-lehet-59-litert-tankolni-a-45-literes-tankba
    Tehát a 45 literes tankba lehet akár 59litert is tankolni. A kutas (esetenként) érdekelt lehet benne hogy 10-15 literrel többet tankoljon az ügyfél, főleg ha nem visszatérő. (ha nem figyeli a számlát, akkor lehet meg is örül, hogy az adott kúton tankolva 200-300km-el többet is lemegy egy tankkal).
    Szóval számomra elég logikus, hogy a kutas megpróbálta túltölteni, úgy hogy a tágulásra szánt tér is meg lett töltve üzemanyaggal.
    Ez annyira logikus, hogy (sajnos) bevett gyakorlat is.”
  • 35. C6H12O6 2013. augusztus 19. 16:53
    „Nem világos, hogy a benzin nyomása miért lenne nagyobb a föld alatti tartályban, ha teli van. Nem sűrített levegőről beszélünk, hanem folyadékról.”
  • 34. Hétszűnyűkapanyányimonyók 2013. augusztus 19. 16:40
    „19. rozimre 2013.08.19. 13:33

    Ha úgy tankolt, hogy kattanás után még kihúzta a pisztolyt és még nyomta amíg a sapka szintjét el nem érte, valóban a kutas a hunyó, de ez annyira logikátlannak tűnt, hogy fel se merült mint lehetőség.”
53 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megtámadták a szegedi városházát?

Géza kiment a napra, s ott hirtelen útját állta egy katonai terepjáró, s mindjárt utána a… Tovább olvasom