Délmagyar logó

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Szegedi Bengálik: az utolsó küldetés?

Szeged – Május 14-15-én vágányzárat rendeltek el a 3-as és 4-es villamos vonalán Szegeden. Az ok: az Anna-kút és a Dugonics tér között, a Tisza Lajos körút közös busz-villamos sávját kell ismét felújítani. Emiatt a 8-as troli újra a Vidra utcánál fordul meg.
„Május idusán hat Bengáli villamos újra kidughatta az orrát a Pulz utcai remízből. A Tisza Lajos körúti közös busz-villamos sávot ugyanis fel kellett újítani, hiába volt ugyanis az újraaszfaltozás. Ahogy önöknél is megjelent, 'cserélik az aszfalt kopóréteget a Gutenberg utca és a Gogol utca közötti szakaszon, valamint elkészül az eredetileg is későbbre tervezett szakasz: megerősítik a Centrum megálló burkolatát. A Centrum megállónál a külső sínszál és a vágányzóna szegélye között bazaltbeton burkolat készül.' Kíváncsi lennék arra, mennyibe került ennek a kopórétegnek a felújítása, gyakorlatilag körülbelül egy hónapja terítették le" – írta levelében olvasó-tudósítónk, aki alaposan dokumentálta a felújítást és a Bengálik munkáját.

Bengálik a 3-ason és a 4-esen, 8-as troli a Lechner téren. Fotó: tudósító (galéria)
Újra őt idézzük: „hat régi FVV-villamos ingázik a hétvégén a 3-as és a 4-es vonalán. A négyesen két Bengáli, a hármason három, ezek közül egy F-es jelzésű, azaz a Fonógyári útig jár. A villamosok a 3-as vonalon a Kálvária tér környékén, illetve a Vadasparknál, a 4-esek a Szivárvány kitérőnél kereszteznek, azaz térnek ki egymás elől. A 4-esen a 817-es és a 818-as, a 3-ason a 806-os, 809-es és 821-es Bengáli ingázik, míg a tartalék szerepében a 813-as tetszeleg.

Bengálik a 3-ason és a 4-esen, 8-as troli a Lechner téren. Fotó: tudósító (galéria)

Szintén izgalommal tölti el a hozzám hasonló tömegközlekedés-rajongókat, hogy ezen a hétvégén a nyolcas troli újra a Vidra utcánál fordul meg, az ideiglenes végállomása a Kálvin tér, valójában a Madách utca elején, a kínai bolt hátuljánál áll meg. A 3-4-es pótlókból pedig 3-4-8-as pótló lett."

Olvasóink írták

  • 10. mav 2011. május 16. 14:28
    „Az EU-s pénz nem csak úgy terem, meg nem csak úgy "van"
    Az a Te, én, MI adó forintunk is, hisz mi is befizetünk nem keveset az EU nak”
  • 9. varadipal 2011. május 16. 11:47
    „4. szeti Én meg azt nem értem, hogy a tulajdonneveket miért nem nagy kezdőbetűvel írod.A balkezednél alulról a második sorban van egy gomb a klaviatúrán. Eddíg azt sem tudtad, mire jó?”
  • 8. Belváros 2011. május 16. 09:26
    „..."ismét felújítani" Kérdésem: mikor érjük meg, hogy egyszer végre tisztességes, megfelelő minőségű munkát végeznek - nem csak az aszfaltozás terén? Mennyibe kerülnek ezek a félmunkák?

    SOHA ebben a BALKÁNI (bocsánat már Ők is előttünk járnak) országban - mindent ELLOPNAK, főleg a cementet!”
  • 7. Belváros 2011. május 16. 09:23
    „Nyugaton isd kb 5 évente kell felújítani a kopóréteget, plusz az alapot javítani a ki és belépési pontoknál.”
  • 6. szeti 2011. május 16. 09:18
    „5. Na, ez jó hír, hogy garanciális még.
    Honnan gondolod amúgy, hogy az alap nem süllyedt meg? Már csak azért, mert néhány helyen a kossuthon nemcsak megtöredezett, hanem be is szakadt, aztán átmenetileg kiöntötték bitumennel, ami persze pillanatok alatt kikopott-kinyomódott.”
  • 5. Hatt 2011. május 15. 22:56
    „3. vityillo65
    7 éve volt teljesen felújítva, most pedig két ütemben ismét teljesen. Költsége meg benne van a 4-es Tarjáni részének felújításában. Nagyrészt EU. támogatással.

    4. szeti
    Egyetértek! Annak az is a baja, hogy mivel csúsztak igencsak, a -20 fokban betonoztak. Szerencsére csak a felső réteg töredezik, az alap nem sűlyedt meg. Garanciás, tehát a javítás a kivitelező költségét terheli. Nekünk max. a bosszankodás marad.”
  • 4. szeti 2011. május 15. 21:15
    „3. ebben igazad van, az egyes villamos tavaly felújított szakaszán csomó helyen töredezik a beton. a boldogasszonyon még istenes, de a kossuthon a nagykörúton kívüli részen, ahol a buszok is a sínen járnak, szörnyű. pedig elvileg a bazaltbeton jól bírja a buszos terhelést.

    nem értem, miért csak eddig bírta, miért ilyen munkát végeznek, miért nem lehet normálisan megcsinálni a munkát, amivel megbíznak. persze tudom, közbeszerzés van, a legkedvezőbb ajánlat nyer, amely sokszor a legsilányabb is, meg sok rajta a haszon. szégyen.”
  • 3. vityillo65 2011. május 15. 18:00
    „..."ismét felújítani" Kérdésem: mikor érjük meg, hogy egyszer végre tisztességes, megfelelő minőségű munkát végeznek - nem csak az aszfaltozás terén? Mennyibe kerülnek ezek a félmunkák?”
  • 2. atomboy 2011. május 14. 17:11
    „"A Tisza Lajos körúti közös busz-villamos sávot ugyanis fel kellett újítani, hiába volt ugyanis az újraaszfaltozás"
    A mediaban nem, de a tomegkozlekedos forumon megemlitettek meg az elsonel, hogy 2 alkalommal lesz lezaras. Szoval nem hiaba, hanem elore betervezett bontasrol van szo.”
  • 1. klj_54 2011. május 14. 17:04
    „Nem is tudtam, hogy a Lechner Ödön építészről elnevezett téren villanyos jár:)))”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Végre! Kátyúznak a Moszkvai körúton Szegeden!

Az egyik legkátyúsabb kereszteződés végre-valahára újjászületik. Tovább olvasom