Délmagyar logó

2017. 01. 16. hétfő - Gusztáv -5°C | 1°C

Brutális gyilkosság nyomában Szabadkán

Szabadka - Nem lehet egyértelműen tudni, miért öltek meg egy 25 éves magyar férfit péntek késő este Szabadkán. A környékbeliek szerint drogüzlet állhat a háttérben, de a gyilkosság okát még a helyi médiumok sem fogalmazták meg minden kétséget kizáróan.
Brutálisan meggyilkoltak egy 25 éves magyar fiút, K. Zsoltot péntek késő este Szabadkán, a dzsámi környékén. Kést döftek a hátába. A tettest, a 22 éves szerb Marko V.-t másnap hajnalban a vajdasági település belvárosában fogták el a rendőrök.

Mivel péntek reggelre a szintén vajdasági Temerinben több házra nagy, fekete betűkkel a magyarokat halállal fenyegető feliratokat mázoltak, például a „Hunokat a gázkamrába!", „Magyarokat a Dunába!" mondatokat, valamint a helyi médiumok – szabadkai rádió, vajdasagma.info – sem fogalmaztak egyértelműen a gyilkosság okával kapcsolatban, az eset mögött akár nemzetiségi ellentéteket is sejteni lehetett.

Vérnyomok és gumikesztyű a tetthelyen. Fotó: Segesvári Csaba
Vérnyomok és gumikesztyű a tetthelyen.
Fotó: Segesvári Csaba

A szabadkai Prágai utca környékén történt gyilkosságról a környékbeliek alig tudtak tegnap valamit. A 80 éves Ábrahám Magdolna is csak a rádióból értesült tegnap reggel az eseményekről: ő úgy tudta, hogy a két fiatal kábítószeren veszett össze. Azt mondta, ő 30 éve él Szabadkán, ahol szerinte megfér egymással magyar és szerb. Páran úgy mesélték, hogy láttak péntek este, sőt még szombat reggel is rendőröket a környező utcákban, de a legtöbben tőlünk értesültek a gyilkosságról. A Belecsikcsa utca járdáján végül mi fedeztük fel a megszúrt fiú vércseppjeit. Nagyon vérezhetett, több száz méteren keresztül követtük útját a vércseppek nyomán az utca elejétől a végéig, ahol egy idősotthon és a Széchenyi István általános iskola között a fiatalember összeesett, és meghalt.

A fiatal férfit a dzsámi környékén ölték meg. Fotó: Segesvári Csaba
A fiatal férfit a dzsámi környékén ölték meg.
Fotó: Segesvári Csaba

– Átaludtuk az egész éjszakát, de szerbek és magyarok is felháborítónak tartják, hogy ilyen megeshetett – mondta Lódi László, az idősotthon egyik lakója. Elmagyarázta, az intézményben szerbek és magyarok is laknak, jól kijönnek egymással. – Amit a gyilkos tett azzal, hogy magára hagyta a vérző fiút, nemzetiséghez való hovatartozás nélkül elítélendő. Az ilyen golyót érdemelne a fejébe – mondta dühösen Lódi László. Az idős férfi ezután megjegyezte: ők is úgy tudják, hogy ebben az esetben a drog miatt ölt a szerb fiatal.

Az elhunytat, azok közül akikkel beszéltünk, senki sem ismerte. Valószínűleg nem környékbeli lehetett. Egy magyar asszony azt mondta: sok ismerőse sötétedés után már nem mer kimenni az utcára Szabadkán. Elmesélte, hogy nem is olyan régen volt, akit a kivilágított belvárosban, mást pedig feltűnő jókedve miatt vertek meg a szerbek, és azért, mert magyarul beszélt. A szerb szurkálót a rendőrök kihallgatták, majd gyilkosság gyanúja miatt vizsgálati fogságot rendeltek el ellene.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. Suny. 2008. november 11. 00:19
    „Golyó általi halált neki!!! Ővele is így kellene tenni. A Szerbek sokkal összetartóbb nép, mint mi Magyarok. (Sajnos)”
  • 21. wwwww 2008. november 10. 21:50
    „Sajnos a magyarságot jellemzi ez a széthúzás, nemcsak Magyarország van "több" részre szakadva, de egy itteni magyar egy határon túlival sem tud együtt élni nyugalomban... (akkor kérdem én, aki irredenta, minek akar határmódosításokat??? Főleg ha leszerbezi, lerománozzá határon túli társait?) A szerbek nem a becsület lovagjai, de a horvátok, bosnyákok, koszovói albánok sem azok. Főleg pedig az utolsó nem az. Nemcsak a szerbeket kell okolni Nagy-Jugó szétesésért.”
  • 20. benq11 2008. november 10. 20:31
    „itt is”
  • 19. 17nek 2008. november 10. 17:40
    „Persze, majd kérdezd erről a horvátokat, bosnyákokat, a koszovóiakat meg a többit.
    A szerbek, mint a becsület lovagjai!”
  • 18. L 2008. november 10. 15:16
    „hát ha igy folytatódnak a dolgok Mo-n akkor valszeg vissza is megyek mert ott jobb lesz...Egyébként jól jellemzi az inteligenciádat hogy leszerbezel amikor leírtam hogy vajdasági magyar vagyok lol..ÉS ÁRULD EL MIRE VAYG BÜSZKE MINT ÁRIA MAGYAR!!!”
  • 17. Hiányzik a gerinc 2008. november 10. 14:46
    „Én magyar vagyok, de szerb nép sokal gerincesebb.”
  • 16. 14nek 2008. november 10. 14:24
    „Azért kellett az a magyar állampolgárság, mi?
    Mi a f@szért nem húzol el innen?
    Mi egy tolvaj nemzet vagyunk, ahogy te mondod, de úgy nézem azért nagyon jól érzed magad MAGYARORSZÁGON!
    Menj innen vissza szerbiába, ki f@sz hívott téged, meg a hozzád hasonlókat ide?
    B@szd meg, TE egy mocskos szerb vagy, mert egy MAGYAR nem nyilatkozik így a nemzettársairól!”
  • 15. vll 2008. november 10. 13:54
    „Akkor miért nem mégy vissza, ha annyira szar itt?”
  • 14. L 2008. november 10. 13:30
    „10. nek:

    Hát ha szerinted nem az akkor vagy nagyon fiatal vagy még vagy vak..én vajdasági magyar vagyok 15 évbe magyarországon élek 10 éve magyar állampolgárként...ezért látom a különbséget..irigy, kárörvendő, tolvaj nép lakja Mo-t aki csak a saját érdekeit nézi és bármikor átgázol máson akár pár ezer forintért is. A becsületről fogalmuk sincs. (tisztelet persze a kivételnek, annak az 1 % nak)
    Ez az igazság sajnos”
  • 13. valaki2 2008. november 10. 13:25
    „Miért kell ilyen sokkolo képeket feltenni?!?! Az utobbi idoben erosen gondolokodom vegyem-e még egyaltalan a Delmagyart mikor Szegeden jarok mert állandoan olyan képekbe utkozom hogy egy oraig rosszul vagyok tole. Régen nem ilyen volt ez az ujsag...Kinek kell ez?!”
  • 12. András99 2008. november 10. 12:55
    „"például a ,,Hunokat a gázkamrába!", ,,Magyarokat a Dunába!"

    Délmagyar szerint múltkor szó szerint ezt írták a szlovákok is a falra...most nem jutott más eszükbe ?”
  • 11. dadas 2008. november 10. 12:10
    „Ebben az országban nincs konfliktus? Azért mert nincs is számottevő nemzetiség. De van egy mégis...cigányok....kapcsold be a TV-t, s pár aktuális hírt hallhatsz mostanság. Molotov-koktél, gyilkosság stb. És tényleg nem kéne mindenben a nemzetiségi kártyával előjönni. Mindenhol van sajnos egy hülye-szélsőséges réteg, de én is unom már, hogy időről-időre be kell dobni valamit valamely szomszédról (szokásos ellenségek, mindenki hibás, kivéve minket). A következő ellenség Románia és most már Ukrajna lesz...”
  • 10. +36 2008. november 10. 11:51
    „a 7-es nek!

    GUSZTUSTALAN A TE DUMÁD!
    MI AZ, HOGY GUSZTUSTALAN NÉP A MAGYAR???
    Te mi vagy akkor?

    Ebben az országban szinte nincs nemzetiségi konfliktus, de az összes környező államban szívatják a magyar lakosságot!

    Talán Ausztria a kivétel!”
  • 9. Szélsőségesek , be kéne már fejezni az uszítást 2008. november 10. 10:18
    „7-es igazad van.”
  • 8. heritage 2008. november 10. 09:53
    „a cikket javítanám abban, hogy Temerinbe a falfirkák nem ezt az üzenetet tartalmazták, hanem, hogy "smrt madarima" vagyis "halál a magyarokra" vagy ragozható ahogy tetszik de szégyenletes....”
  • 7. L 2008. november 10. 09:51
    „Tényleg poén én is Szabadkán éltem sokáig de soha nem volt gond a szerbekkel. A rokonok még kint élnek nekik vannak ellenkező tapasztalataik, de békében és barátságban élnek a szerbekkel vajdasági magyarként..ott is csak 1 radikális réteg csinálja a problémát..mint itthon is..a szlovák meccsről meg annyit, beszéltem olyannal aki ott volt mint magyar..egy az egyben verekedni mentek ki..magyar gárda+kárpátia..NEM VOLT SEMMI KÖZÜK A MÉRKŐZŐ 2 CSAPATHOZ megérdemlik amit kaptak..a magyar tényleg egy gusztustalan nép..V sebastiannal meg semmi baj nincsen :)”
  • 6. Rs 2008. november 10. 09:09
    „Lehet kedves hozzásszólók, hogy a lelki nyugalmatokat, vagy a világnézeteteket sérti a dolog, de igenis van faji alapú megkülönböztetés a magyarok kárárra! A szlovákok már a magyarországot körülvevő államokkak, szerbekkel, románokkal, horvátokkal tárgyalnak a magyarok ellen. Ez nagyon veszélyes. Az is, hogy itthon mi önmagunkat faisztázzuk, rasszistázzuk. Ne dugjátok homokba a fejeteket!
    Minden embernek joga van a saját nyelvéhez, kultúrájához. Igen, van és egyre nyilvánvalóbb a magyarellenesség a környező államokban, ami valamikor magyarország területe volt, és ott magyarok élnek. Hozzászólásommal nem kívánok állást foglalni a fenti cikben szereplő gyilkosság indítékának megállapításában, hanem csak a véleményt íróknak szeretném legalább egy kicsit elgondolkodtatni.”
  • 5. blankanak 2008. november 10. 08:26
    „És most hol laksz?
    Nem tán Magyarországon?
    Csak tudnám, ha olyan jó ott a helyzet, és annyira békében élnek a magyarok a szerbekkel, akkor mi francért jött át a sok délvidéki magyar az anyaországba?”
  • 4. Balázs István 2008. november 10. 08:23
    „Keverjük a szart a médiában egyszer itt egyszer ott.Lásd Szlovák rendőrök magyar fudballhuligánok.Átmegyünk Szabadkára cikket írunk egy magyar meggyilkolásáról.Mindenhol magyarellenességet látunk,pedik a régi latin közmondást módosítanám "Ember embernek farkasa" úgy hogy magyar magyarnak farkasa,ne avatkozzunk be bűnözői leszámolásokba.Seperjünk a saját portánk házatáján találunk elég mocskot ithon is.”
  • 3. blanka 2008. november 10. 06:51
    „IGAZAD VAN!
    Szabadkán születtem és laktam jó ideig. Könyörgöm, ne cikkezzenek már ilyen felháborító a dolgokat, miért kell mindenbe a nemzetiségi ellentéteket látni?? szánalmas...”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyart gyilkoltak Szabadkán

Szabadka - A tragikus leszámolás szombatra virradó éjszaka történt a szabadkai dzsámi közelében. Tovább olvasom