Délmagyar logó

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 11°C | 21°C Még több cikk.

Magyarellenes tüntetést tartottak Kolozsváron

Kolozsvár - Magyarellenes tüntetést szervezett vasárnap Kolozsváron egy román szélsőjobboldali szervezet, azellen tiltakozva, hogy a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) javaslatot tett olyan gazdasági fejlesztési régió megalapítására, amelyet a magyarok által többségben lakott Hargita, Kovászna és Maros megye alkotna.
Az Új Jobboldal (Noua Dreapta) nevű, a két világháború közötti román fasiszta Vasgárda múltját vállaló szervezet rendezvényén mintegy száz személy vonult fel az erdélyi város központjában. A résztvevők egyebek között azt skandálták, hogy "Hargita és Kovászna román föld!".

A tüntetők szerint az RMDSZ által a parlament elé terjesztett régiófelosztási törvénytervezet - amelyet a szenátus már elfogadott, a döntő szó azonban a képviselőházé lesz - veszélyt jelent Románia egységére. Szerintük az RMDSZ törvénytervezete Románia feldarabolását tűzte ki célul, a három megye alkotta régióban pedig a magyar lesz majd a hivatalos nyelv.

Incidensek nélkül ért véget a felvonulás. Tavaly ugyanez a szervezet március 15-én, a magyar nemzeti ünneppel párhuzamosan szervezett felvonulást szintén Kolozsváron.

A hét végén a marosvásárhelyi Vatra Romaneasca magyarellenes román civil szervezet határozatot fogadott el, amelyben azt kéri, hogy a román hatóságok tiltsák be az RMDSZ-t, mert az "románellenes és terrorista" szervezet. A Vatra Romaneasca azzal sem ért egyet, hogy Székelyföldön a magyar legyen a második hivatalos nyelv.

Ez utóbbi kérést fogalmazták meg pénteken a Magyar Polgári Párt (MPP) önkormányzati képviselői a Székelyföldi Önkormányzati Nagygyűlés nevű rendezvényen, amelyen az RMDSZ választott tisztségviselői nem vettek részt.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. deszkás 2010. június 19. 10:04
    „?????”
  • 27. deszkás 2010. június 19. 08:17
    „Csak halkan kérdezem:valaki meg merte e kérdezni,felelősségrevonni a határokat megrajzoló nagyhatalmak bármelyikét? KAVICS?”
  • 26. z927 2010. március 16. 00:05
    „flexsnake...én is csalódtam benned. Eddig értelmesen hozzá tudtál szólni az adott témákhoz, de ez... szerintem, ha ténylegesen szembe kerülnél velük, meg nem mernél szólalni... 2 okból! 1: úgy besz@rnál, hogy az Isten ki nem mosná a gatyádat, 2: ha magyar szót ejtenél ki a szádon, szerintem nem kellene azon gondolkoznod, hogy mit egyél vacsorára, mert nem érnéd meg. És hidd el, ez sajna tényleg így van, bár igaza van Kavicsnak, egy fokkal talán jobb a helyzet, mint a szerbeknél. Na ott tényleg "kötelező" legalább egy idegen nyelvet beszélni, és nem árt, ha nem magyar rendszámú kocsival látogatsz ki. ( Ez sajna személyes tapasztalat. Ahogy az erdélyi Openstage együttes énekli: Letörtétek a tükrünköt... és bizony letörték, mind a 2-t, és egy kisebb darabon a motorháztetőnek megmutatták, mi az, hogy kromofág. És még "olcsón" meg is úsztuk.)”
  • 25. Kavics 2010. március 15. 18:11
    „A kéttannyelvű szó után kimaradt "iskolában" kifejezés az előző kommenttomból.”
  • 24. Kavics 2010. március 15. 17:45
    „Szomorú képet festenek a hozzászólások. Már az elején értelmezhetetlen volt a cionizmus felhozása, hiszen a cikkben sehol sincs szó a zsidókról. Ezek szerint egyesek olvasnak valahol egy politikai kifejezést, megtetszik nekik, aztán azt használják mindenre.
    Aztán jött ,,Csecs" nevű jóember, és hát ahogy nyilatkozott, az ízléstelen. Így kurva anyja, úgy kurva anyja valakinek, kicsit erős. A kedves mamát talán hagyjuk ki. Szerintem mindenki írjon a maga nevében, ne használjon olyan kifejezéseket, hogy a magyarság nevében. Speciel én is a magyarságba tartozónak vallom magamat, és én nem értek egyet, az ilyenfajta durva fenyegetőzéssel.

    Flexsnake - benned rendesen csalódtam. Szánalmas hazugság, hogy csak a magyarkodókkal van bajuk a románoknak. Ez nem igaz. Nekem sok barátom van a határon túlról. Sajnos minden magyarral bajuk van a románoknak. A szászoktól már megszabadultak a világháború után. Most a magyarokon a sor. Nekem az egyik barátomat azért verték meg, mert az iskolai szünetben (két tanóra között) nem volt hajlandó román nyelven beszélni. Nem magyarkodó az illető. Van egy anyanyelve, van egy nemzeti tudata, de lehet flexsnake ezeket a fogalmakat te nem érted. Reagálsz a kommentomra, de a átsikkadsz a durva nemzetgyalázás felett. Ha annyira szimpatizálsz a románokkal, miért mégy hozzájuk lakni? Gusztustalan a hozzáállásod. ,,Románerdélyi" - ezzel magadat minősítetted. Nem szeretek jelzőkkel dobálózni, de ha az Erdélyben élő magyarok ,,románmagyarok", akkor te a ,,hülyemagyarok" közé tartozol. Én abban is kételkedem, hogy valaha is átlépted a román-magyar határt. Most így visszagondolva, ma már nem tudom, miért gondoltalak téged flexsnake pozitív személyiségnek. Nem hiszem, hogy a kinti magyarokat, munkakerülő, bűnöző és segélyből élő romakisebbséggel kell egy lapra venni. Engem tanítottak erdélyi magyarok. Tudod flex műveltségben és magyarságtudatban a lábuk nyomát nem érintheted meg. Az számomra egyértelmű, hogy nem ismered Erdélyt semmilyen szempontból. Téged idézlek: Szerencse, hogy van annyi katonájuk, hogy az övék is maradjon. Tudod az a meggyőződésem a kommentod alapján, hogy egy szemét ember vagy. Undorító! Alapból vagy ennyire félretájékozott, és ostoba, vagy bérkommentelő újságíró vagy, hogy direkt gerjeszd az ellentéteket? Ezek után minden kommentodat figyelmen kívül fogom hagyni, mert nem vagy hiteles.

    Erdély nem a románé flexsnake. Magyaroké is kisfiam, mert sok magyar él még ott, tudod? Történelem úgy hozta, hogy jelenleg a román állam bi(r)torolja Erdélyt, de mondták már neked, hogy a történelem még nem ért véget?

    21-es hozzászólásod, pedig egyszerűen nonszensz. Csongrádiak....? Csongrádot meg Erdélyt egy lapra venni, kicsit szánalmas, és minden általános műveltséget mellőző megjegyzés. Gyenge poén.

    A szlovákok, de még inkább a szerbek verik a magyart, a románok inkább a hivatalos úton gáncsoskodnak. Nagyon szomorú, hogy a mocskos újjobboldali csoportosuláshoz tartozó egyének gyalázzák a magyarokat, de alig tünik fel valakinek..

    Még hogy a magyarkodókkal van baj. Ha-ha. Most például egy csoport azért küzd, hogy magyarul is ki legyen írva az olyan iskolák neve, ahol magyar osztályok is vannak, és legyen magyarnyelvű faliújság. Amikor ezt kérték a magyar szülők, akkor az iskolák ezt megtagadták. Most mennek bíróságra a felek. Ugye feltünt, hogy egy Magyarországon természetes dologért küzdenek. Tudomásom szerint Szarvason vagy talán egy másik városban a helyi kéttannyelvű szlovák nyelvet oktató tanárnőt valamilyen állami kitüntetéssel díjazták, mert sokat tett a szlovák kultúráért, és értékelték a több évtizedes tanári munkásságát. Normális dolog, hogy Erdélyben küzdeni kell a magyar faliújságért?

    Én a 90-es évek legvégén voltam Erdélyben. Magyarutálat szabályosan érzékelhető volt közintézményben, utcán egyaránt bizonyos városokban.

    Az a magyarkodás, hogy az értelmes erdélyi magyar többség nem hagyja magát nemzeti hovatartozása miatt alázni? Küzd azért, hogy ne legyen másodlagos állampolgár. Nem hagyják szó nélkül, hogy hamisítsák a magyar történelmet elméletben: például dákó-román kontinuitás elmélet, gyakorlatban: például a román régészeti gyakorlat. Vannak dolgok amiket nem lehet szó nélkül hagyni, és ha ez magyarkodás, akkor magyarkodjanak.

    Nem szeretem a szélsőjobbosok vonulgatását, gyűlölködését. Felháborítóak ezek a rendszeres magyarellenes tüntetések erdélyszerte. Leginkább azt tartom felháborítónak, hogy a lecsatolt területeken élő magyarokat egyes anyaországbeliek másodlagos magyarnak nézik. Ez talán szomorúbb dolog, mint pár ...... román ugatása.
    .”
  • 23. 751510 2010. március 15. 10:26
    „A különbség, hogy míg a Magyar Gárdától elhatárolódtok, a román gárda tevékenységét üdvözlitek. Értelmes párbeszédre képtelenek vagytok...”
  • 22. franzvon 2010. március 15. 07:02
    „Úgy hozta a sors,no meg hogy a "nagyhatalmak" fegyveres segítsége, hogy Erdély jelenleg
    Románia, Felvidék Szlovákia, Délvidék Szerbia része.

    Önfeledten szerzeményének örülni azonban egyik népet sem látom-folyamatos identitás-
    zavaros kényszeralapú pótcselekvés, bizonyítani akarás érződik részükről-egyfajta feszengés...
    Akár a "Jégkorszak " c. film kis patkánya, a gúvadó szemű Scrat-aki reszketve ölelgette megszerzett
    mogyorócskáját, eközben nem véve észre, hogy az evolúció elhúz mellette...

    Nagy-Magyarország idején a magyarság szemére hányták kisebbségeivel való rossz bánásmódját-
    no-hát most meg lehetne mutatni, hogy kell azt csinálni...Ja,hogy így?-szalonképtelen...

    Erdélyben a székely magyarság viszont minimum annyira őslakos, mint Britanniában az angolok.
    Legszerényebb számítás szerint.”
  • 21. flexsnake 2010. március 15. 04:09
    „Csongrád megye magyarország, a csongrád megye nem a csongrádiaké :) Románia a románoké, erdély is románia.”
  • 20. flexsnake 2010. március 15. 04:08
    „moderálva”
  • 19. flexsnake 2010. március 15. 04:04
    „moderálva”
  • 18. Gollam 2010. március 15. 02:02
    „moderálva”
  • 17. Gollam 2010. március 15. 01:58
    „románia a románoké! Ezt senki sem vitatja. VISZONT SZÉKELYFÖLD A SZÉKELYEKÉ!!!”
  • 16. Gollam 2010. március 15. 01:52
    „OTT voltál bátor flexsnake????”
  • 15. z927 2010. március 14. 23:00
    „Szóval, ha jól értem, akkor most már a "saját országunkban" - ERDÉLY! - is félve kell járni kelni? <moderálva>. Ha ki merek menni Szlovákiába és magyarul szólalok meg, nem épp szívesen szólnak hozzám, már ha egyáltalán szóba állnak velem. Ekkor jön jól a német és angol nyelvtudás. Szeretem inkább a németet használni, mert akkor "ember számba vesznek". Ami a románokat illeti, azt inkább nem is említem. Szégyen! Mármint, hogy ezt egyáltalán még tűri a MAGYAR!”
  • 14. Csecs 2010. március 14. 22:55
    „http://www.youtube.com/watch?v=AWxS_8pdzWk&feature=related”
  • 13. Csecs 2010. március 14. 22:50
    „http://www.youtube.com/watch?v=JtRP9HBJTK0&feature=related”
  • 12. Csecs 2010. március 14. 21:36
    „moderálva”
  • 11. Csecs 2010. március 14. 21:35
    „moderálva”
  • 10. Kavics 2010. március 14. 20:30
    „8-as hozzászóló megmagyarázná, hogy magyarok gyűlöléséhez valamint magyarellenes tüntetésnek mi köze van a zsidó nemzeti mozgalomhoz illetve annak ideológiájához?”
  • 9. ZúzÓ 2010. március 14. 20:25
    „Ezeket akarja Orbán genya idehozni?
    Na ez már megint hülyeség!”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Végleges Kasza József kizárása a VMSZ-ből

A Vajdasági Magyar Szövetség (VMSZ) Tanácsa egyhangú döntéssel elutasította Kasza József… Tovább olvasom