Délmagyar logó

2017. 02. 19. vasárnap - Zsuzsanna -1°C | 7°C Még több cikk.

Hódít az Americas Army

A játék fejlesztője és tulajdonosa az Amerikai Egyesült Államok kormánya.
Az America's Army játékosaként egy amerikai katona bőrébe, illetve egyenruhájába bújhatunk. Harcolhatunk a képzeletbeli Irak vagy Afganisztán tájain és falvaiban. Eddig ebben semmi különös nincs, mondhatnánk, ha a játék fejlesztője és tulajdonosa nem az Amerikai Egyesült Államok kormánya lenne.

Az America's Armyban nincsenek számítógép vezérelte ellenségek, csak az interneten játszható a közös szerverre belépő hús-vér emberek ellen. Az internetről 2002 óta szabadon letölthető és játszható. Eredetileg azért fejlesztették ki, és dobták piacra, hogy élethű küldetéseivel, grafikájával és hangulatával segítse az USA hadseregének toborzó tevékenységét, ám mára egy több mint 26 frissítést megélt, világszerte népszerű játékká fejlődött. Az America's Armyba belépve a kiképzéseken megismerjük az Egyesült Államok hadseregének fegyvereit, a fontosabb taktikai tudnivalókat. Hol lőtereken próbálgatjuk a szárnyainkat, hol tantermekben görnyedünk tesztek felett. Az elsősegélynyújtás fortélyaiból is tesztet kell írnunk a kurzus végén, ha szeretnénk orvosi teendőket ellátni a harctéren. Megtanulhatunk ejtőernyővel ugrani, és mesterlövészt is faragnak belőlünk, ha elég kitartók vagyunk. Az alapvető angoltudást és némi türelmet is igénylő kiképzés végén léphetünk be a játékba, hogy élesben is kipróbálhassuk a tanultakat.

A játék maga nem új, sok évvel ezelőtt jelent meg az első verzió. Indulásának évében, 2002-ben már elnyerte a Legjobban elköltött állami, pénz díjat a játék, a 2000-es évek közepének népszerűségi bummja után pedig ma már a harmadik teljesen új America's Armyt tölthetjük le, amely a világon legtöbbször letöltött játékként 2008-ban a Guinness-rekordok közé is bekerült. A harmadik részt június 17-én adták ki.

Irak, Afganisztán...

A játékban társainkkal rádión, kiáltásokkal vagy kézjelekkel kommunikálhatunk, amelyek mind az amerikai hadseregben használt kommunikációs sémák. A végletekig élethű játékban egyetlen szerencsétlenül pattanó golyó is elég ahhoz, hogy egy-egy kör végéig csak szemlélői legyünk a csatának, hiszen a halottak nem támadhatnak fel. Ha lőnek ránk, a félelemtől rosszabbul célzunk, ha meglőnek, bizonytalanná és lassúvá válik a járásunk.

A legjobban elköltött adódollárok.

Ahhoz, hogy életben maradjunk, és teljesíteni tudjuk a feladatot, amely akár egy túsz kiszabadítása vagy fontos stratégiai pontok megszerzése is lehet, mindenképpen szoros együttműködésre és közös feladatmegoldásra van szükség. Aki fegyverével fejetlenül futkosni kezd a virtuális harctéren, az hamar az ellenség mesterlövészeinek csemegéjeként végezheti. A rendkívül komplex játékmenetben nem árt ismerni az ellenséges csapatok helyzetét, egymásnak jelenteni, merre mozog az ellenfél, és csapattársainkat akár géppuskatűzzel fedezni, amíg házról házra folyik a harc.

Orvosi kiképzés.

Az America's Army sokkal sikeresebb lett, mint az valaha is remélték a készítői. Az eredeti célt is elérték, azaz a hadseregbe készülő fiatalok többet tudnak arról, ami vár rájuk az egységüknél, így csökkent a lemorzsolódás, amely általában a kiképzés során jelentkezik. A játékot több mint 9 millió alkalommal töltötték le, és milliós az aktív játékosok tábora. A toborzásban is látványos eredményt hozott a fejlesztés, a játék honlapján ugyanis a seregbe is jelentkezhetünk. Egy link vezet tovább, amelyre a látogatók 28 százaléka rá is kattint. PC-n és Xboxon is játszható.

Képek a játékos szemszögéből.

Olvasóink írták

  • 5. gumikacsa 2009. július 08. 07:44
    „walaki: tipikus szemellenzős, demagóg megnyílvánulás. Gratulálok. Szerencsére nem Te jellemzed a többséget, mivel a játékosok tudják a JÁTÉK-okat helyükön kezelni. Tudnék mást is írni, de nem akarlak megsérteni. Tudatlanságodból fakadó megjegyzésed kellően jellemez Téged.
    Érdekelne, hogy mi a véleményed a magyar fejlesztésű 1848-ról?!”
  • 4. apátfalvifaszagyerek 2009. július 07. 23:34
    „walaki annyit érthet a játékokhoz mint én a traktorszereléshez... szánalom, ahhoz írj, amiről tudsz is vmit...”
  • 3. balazs88 2009. július 07. 22:32
    „walaki, tipikus tudatlan hozzáállás :) Ez egy játék ennyi.”
  • 2. walaki 2009. július 07. 11:28
    „Lehet benne hadifoglyokat is kínozni, meg gyilkolászni?
    Vagy uránium lövedékkel tankokra vadászni?
    Esetleg foszfor-, napalm-, vagy kazettás-bomba támadásokat kérni?
    Guantanamo pálya nincs?
    Biztos örülnék neki, ha itthon az én adómból egy agressziót népszerűsítő gyilkolászós játékot csinálnának.....
    CSAK AZ ERŐSZAK!”
  • 1. atomboy 2009. július 07. 08:40
    „Egesz jo jatek volt, de megvolt a szepseghibaja: egyes palyan, pl amikor az egyik csapatnak a hidat kell vedenie a masiktol, sokszor a tamadok azt hittek, ok a vedok. Ennek eredmenye koronkent 10 perces farkasnezes. Ha az elso percekben lonek le, akkor kenytelen vagyok 9 percet varni a kovetkezo korre.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A toscanaiak nem az etruszkok leszármazottai

A középkori és mai toscanai lakosság között világosan kimutatható volt a genetikai rokonság.… Tovább olvasom