Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 10. 31. péntek - Farkas

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Világvevő > Húgyúti problémákat okoz a ketamin partidrog

Húgyúti problémákat okoz a ketamin partidrog

A ketamin (K, Special K) nevű partidrogot használó emberek közül soknál alakul ki alhasi fájdalom, a hólyag kontrolljának zavara és más húgyúti problémák - állapították meg brit orvosok.

MTI - 2012.04.05. 11:00
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
A British Journal of Urology International című szakfolyóiratban közzétett tanulmány szerzői szerint az egy éven belül ketamint fogyasztott 1285 fiatal felnőtt 27 százalékánál jelentkeztek a húgyutak problémájára utaló tünetek.

A kutatási eredmények azt mutatják, hogy az állatoknál alkalmazott érzéstelenítő- és altatószert, a ketamint olcsó partidrogként használó emberek hosszabb távú egészségkárosodást kockáztatnak, például vizelettartási nehézségeik jelentkezhetnek.

Angela Cottrell, a Bristoli Urológiai Intézet munkatársa és kutatócsoportja 3806 fiatalt vont be a ketaminhasználat következményeit vizsgáló felmérésbe. Az online kérdőívet kitöltők fele kipróbálta már a szert, közülük került ki az 1285 ember, akik a vizsgálatokat megelőző egy éven belül fogyasztották a partidrogot.

Mint kiderült, a húgyúti problémák gyakorisága és súlyossága növekszik a használat gyakoriságával és az alkalmazott dózis nagyságával. "Egy bizonyos ponton visszafordíthatatlanná válhat a károsodás" - figyelmeztetett Cottrell, hozzátéve, hogy minderről még keveset tudnak a szer használói.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...